Tutaj jesteś: Zwierzęta > Rybki > Karmienie Rybek Akwariowych > Jak karmić złote rybki?
Jak karmić złote rybki?

Jak karmić złote rybki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (73 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Złote rybki są jednymi z najczęściej kupowanych rybek przez ludzi. Nie są one drogie i nie wymagają wielkiej troski, a ich pielęgnacja jest dość łatwa. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek na temat karmienia złotych rybek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Złota rybka, Pokarm
1
Podawaj swoim złotym rybką jedzenie tylko raz dziennie, aby uniknąć ich przekarmienia. Wybierz odpowiednią porę. Możesz karmić swoje rybki rano lub popołudniu, nie należy robić tego wieczorem, ponieważ rybki są już nieco zmęczone i nie będą miały siły jeść.
2
Zdecyduj się na odpowiedni i jednolity pokarm dla swoich rybek. Żywy pokarm jest zdrowym jedzeniem dla złotych rybek. Powinien on być przechowywany w zamrażarce, ponieważ złota rybka nie lubi wysuszonego pokarmu. Wiele osób decyduje się jednak na karmienie ich suchym pokarmem. Niektórzy zaś wolą karmić złote rybki przez 5 dni suchymi płatkami, a mrożonkami 2 razy w tygodniu.
3
Teraz gdy masz już przygotowany harmonogram żywności i karmienia pamiętaj, aby karmić swoje złote rybki zawsze o tej samej porze.
4
złota rybka w akwarium
Jeśli używasz suchego pokarmu dla ryb musisz pamiętać o odpowiednim dawkowaniu. Większa szczypta pokarmu dla większych rybek, a mała dla mniejszych. Czyszczenie akwarium jest dobrym sposobem na sprawdzenie, czy ryba zjada całe pożywienie. Jeżeli resztki pożywienia osadzają się na dnie zbiornika, warto rozważyć zmniejszenie dawki. Jeżeli akwarium wydaje się być wolne od pozostałości pokarmu, sprawdź czy jego resztki nie znajdują się czasem pod kamieniami. Jeśli nie zauważysz go tam, musisz zwiększyć dawkę. Te eksperymenty pozwolą Ci ustalić, jaka będzie odpowiednia ilość pożywienia dla twoich rybek.
5
Jeżeli zdecydujesz się na karmienie mrożonkami, zorientuj się, w jakiej postaci są one przygotowane. Jeżeli mrożonka jest w kształcie sześcianu to w większości przypadków jest to zdecydowanie za duża dawka dla rybek jak na jeden dzień. Możesz rozdzielić kosteczkę poprzez umieszczenie jej w pojemniku z wodą, aż do momentu jej rozmarznięcia. Przekrój kosteczkę na pół, jedną część podaj rybkom, a drugą zaś włóż do lodówki, aby nadawała się do podania na następny dzień.
Jak uszczelnić akwarium?
Jak wyczyścić akwarium?
Jak przygotować akwarium dla bojownika?
Jak przygotować korzeń do akwarium?
Wskazówki
  • Zawsze myj ręce po kontakcie z rybkami, żywnością lub wodą z akwarium.
Przeczytaj teraz: Jak uszczelnić akwarium?
 4.8/5 (73 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Nie zadowolona - 2015-08-31
1. Welon, nie złota rybka, ani razu o tym nie wspomniałaś/eś.
2. Powinien dostawać pokarm roślinny, ale wypadałoby, aby dieta była zróżnicowana (zresztą jak u każdych ryb).
3. Kto to pisał? Jedno wielkie masło maślane, mówiąc krótko - cały czas używasz tych samych słów.
4. Popularne? A może napiszesz dlaczego? Dlatego, że je w kuli męczą! Wypadałoby napisać, że musi mieć min. 80 l.
5. Szukać żarcia pod kamieniami? Przecież widać, gdy jest syf. Zresztą warto choć raz popatrzeć, jak nasz zwierzak je (wtedy zobaczymy, czy dużo opada na dno).
Nie zadowolona - 2015-08-31
Akwarium upiększa każde wnętrze, w którym się znajdzie. Jednak spójrzmy prawdzie w oczy – jest ładne tylko wówczas, gdy...
Jak wyczyścić akwarium?
Akwarium upiększa każde wnętrze, w którym się znajdzie. Jednak spójrzmy prawdzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Merda
  • Asia Kalamarz
  • Janusz Dudała
  • Alina Wójtowicz
  • Paulina Jaszczak
  • Agnieszka Wysocka
  • Anna Janowiecka
  • Lidia Baran
  • Joasia Szczeglik
  • Katarzyna Kalista
  • Ewa Kowalak
  • Bozena Lodzinska
pasożyt