Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak leczyć depresję bez leków?
Jak leczyć depresję bez leków?

Jak leczyć depresję bez leków?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (363 ocen)
Oceń 
Depresja to dość poważna, ale na szczęście uleczalna choroba. Jeśli chcesz z nią walczyć bez skutków ubocznych i drogich wizyt u psychiatry, przeczytaj poniższe wskazówki. Podpowiemy ci jak wyleczyć się z depresji bez stosowania leków na receptę.
5
Poprzez modlitwę lub medytację skontaktuj się ze swoim duchowym przywódcą. Pamiętaj, duchowość to nie to samo co religijność. Możesz być osobą duchową nawet wtedy, gdy nigdy nie byłeś w kościele, synagodze czy meczecie.
6
Zacznij ćwiczyć. Nie oznacza to, że musisz zapisać się na codzienne forsujące ćwiczenia na siłowni. Wystarczy w swój dzienny plan wpleść trochę ruchu. Nawet spacer wokoło bloku może dodać ci nieco energii.
7
Unikaj nadmiernego spożycia alkoholu. Alkohol może tylko nasilić twoją depresję, a dodatkowo jest on toksyczny dla naszego organizmu.
8
Zmień swoją codzienną dietę. Każdy twój posiłek powinien być dobrze zbilansowany. Jeśli istnieje taka potrzeba, skorzystaj z pomocy dietetyka.
9
Pamiętaj, że twoje myśli mają bezpośredni wpływ na twoje samopoczucie. Porozmawiaj ze specjalistą lub sięgnij do odpowiedniej literatury, by dowiedzieć się jak powstrzymać negatywne myśli.
10
Stres i napięcie mogą wyczerpać cię fizycznie. Naucz się kontrolować swój poziom stresu. Odpowiednio zarządzaj swoim czasem, naucz się medytacji i rozmaitych technik relaksacyjnych.
11
Zwalcz poczucie osamotnienia. Spójrz na ludzi wokół ciebie. Być może w pobliżu znajduje się ktoś w znacznie gorszej od ciebie sytuacji, zatroszcz się o niego.
Jak pokonać stres?
Jak powstrzymać płacz?
Jak rozpoznać stany maniakalno-depresyjne?
Jak znaleźć zgubioną rzecz?
Wskazówki
  • Na wszelkie zmiany nastroju reaguj natychmiast. Bądź świadomy swojego nastroju i gdy tylko zauważysz, że coś dzieje się nie tak, zacznij reagować.
  • Jeśli domowe sposoby zawiodą, musisz sięgnąć po leki na receptę. Depresja to choroba jak cukrzyca i wiele innych. Nie zawsze możesz mieć nad nią kontrolę.
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.1/5 (363 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Depresja to bardzo powszechna choroba. Może mieć łagodne objawy, ale w ciężkich przypadkach wyniszcza nie tylko...
Domowe sposoby na depresję
Depresja to bardzo powszechna choroba. Może mieć łagodne objawy, ale w ciężkich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bartek Florczyk
  • Emil Emil
  • Lech Stachurski
  • Klaudia Szurgot
  • Heniek Lewandowski
  • Adrian Kobos
  • Aga Skrzyniarz
  • Ewa Polniak
  • Antek Pyta
  • Janina Lisowska
  • Sylwia Bućko
  • Iwona Kalina
  • Magdalena Oleksy
  • Malgorzata Stokowska
  • Ewa Nowik
  • Eugeniusz Onikijuk
  • Barbara Kolonko
  • Beata Paluch
  • Seweryn Dziadura
  • Kazimiera Kramarczyk
  • Regina Manikowska
  • Wojciech Solski
  • Krystyna Wróblewska
  • Krystyna Ruśniok
  • Barbara Mordalska
  • Helena Cejko
  • Joanna Kozioł
  • Marian Rak
pasożyt