Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jak leczyć depresję bez leków?

Jak leczyć depresję bez leków?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (364 ocen)
Oceń 
Depresja to dość poważna, ale na szczęście uleczalna choroba. Jeśli chcesz z nią walczyć bez skutków ubocznych i drogich wizyt u psychiatry, przeczytaj poniższe wskazówki. Podpowiemy ci jak wyleczyć się z depresji bez stosowania leków na receptę.
1
Sen i nastrój są ze sobą ściśle powiązane. Staraj się zawsze kłaść do łóżka o tej samej porze i zapewnij sobie odpowiednio długi sen, którego potrzebujesz do regeneracji organizmu. Zazwyczaj organizm ludzki potrzebuje około 8 godzin nieprzerwanego snu w ciągu doby.
2
Unikaj spożywania kofeiny i innych środków pobudzających. Początkowo dają one chwilowy zastrzyk energii. Jednak odległe skutki ich spożycia są znacznie gorsze, znacznie obniżają one poziom ważnego neuroprzekaźnika - serotoniny w naszym organizmie.
3
Jeśli nie odżywiasz się zbyt dobrze, regularnie przyjmuj witaminy. Niedobór niektórych witamin i minerałów może prowadzić do wystąpienia objawów depresji.
4
Niektórzy twierdzą, iż łagodną i umiarkowaną depresję można wyleczyć za pomocą ziela dziurawca. Może okazać się ono bardzo przydatne i po jego zastosowaniu nie wystąpią skutki uboczne. Niektóre badania wykazują pozytywny wpływ dziurawca na osoby cierpiące na depresję. Zioła te kosztują znacznie mniej niż tradycyjne leki z na receptę, a poza tym sam będziesz mieć kontrolę nad swoim leczeniem.
Jak uspokoić nerwy?
Jak powstrzymać płacz?
Jak postępować w przypadku myśli samobójczych?
Jak opanować złość?
Wskazówki
  • Na wszelkie zmiany nastroju reaguj natychmiast. Bądź świadomy swojego nastroju i gdy tylko zauważysz, że coś dzieje się nie tak, zacznij reagować.
  • Jeśli domowe sposoby zawiodą, musisz sięgnąć po leki na receptę. Depresja to choroba jak cukrzyca i wiele innych. Nie zawsze możesz mieć nad nią kontrolę.
 3.1/5 (364 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Grzegorz - 2015-07-03
Ważne jest też to, aby mieć przy sobie ludzi, z którymi można porozmawiać - rodzinę, bliskich, przyjaciół, terapeutę, a nawet ludzi poznanych na grupach facebookowych lub forach internetowych (ja osobiście siedze na http://www.depresja.ws ) itp. Nie można dusić w sobie różnych smutków i lęków, bo pożniej to wszystko się odbija. Trzeba zwyczajnie pewne rzeczy z siebie wydusić, a będzie nam łatwiej :) Damy radę razem! :)
.pl - 2014-06-04
jest taki jeden lekarz w Sandomierzu ... który ma dość specyficzne metody leczenia podobnych dolegliwości , ale nie mam do niego kontaktu
franciszka - 2012-08-20
ja żeby już nie stosować leków na depresje i nie niszczyć się od wewnątrz kopiłam polecony przez lekarza rezonator biofotonowy i czuje się naprawdę świetnie, w końcu mam chęć do życia. Jak to lekarz stwierdził, harmonia mojego organizmu po prostu wróciła do normy
Choroba afektywna sezonowa, w skrócie SAD (z ang. seasonal affective disorder) stanowi przykrą dolegliwość, z którą w...
Jak radzić sobie z jesienną chandrą?
Choroba afektywna sezonowa, w skrócie SAD (z ang. seasonal...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Miro Miroslaw Pawel
  • Dagmara Niekłań
  • Jolanta Bombel
  • Kaś Koz
  • Katarzyna Wieczorek
  • Joanna Włodarczyk
  • Natalia Dehtyarov
  • Michalina Sajdak
  • Elżbieta Gapanowicz
  • Oliwia Płonka
  • Barbara Zając
  • Maria Kałużyńska
  • Ania Gałwa
pasożyt