Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?

Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (328 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wielu z nas cierpi na zaburzenie zwane kamicą nerkową. W nerkach lub drogach moczowych tworzą się wówczas kamienie. Mogą być one różnych rozmiarów. Niektóre są tak małe, że nie możemy dostrzec ich gołym okiem. Inne, nieco większe, mogą mieć nawet ponad 2 centymetry średnicy. W niektórych przypadkach mogą one zablokować miedniczki i kanaliki nerkowe.
1
kamienie nerkowe

Istnieją cztery typy kamieni nerkowych, które mogą wytworzyć się w organizmie człowieka:

  • Wapniowe

  • Cystynowe

  • Struwitowe

  • Moczanowe

Wszystkie z tych kamieni mogą spowodować niewydolność naszych narządów. Kamienie wapniowe występują jednak najczęściej. Znaczne ilości wapnia i szczawianu spożywamy podczas codziennych posiłków. Herbata, pieprz, rabarbar, orzechy, kakao czy szpinak to produkty o wysokiej zawartości szczawianów.

Kamienie cystynowe to jeden z najrzadziej występujących rodzajów kamieni w nerkach. Nie tworzą się one z jedzenia, ale są związane z chorobami wrodzonymi. Przyczyną ich powstawania jest nadmierne wydzielanie niektórych rodzajów aminokwasów. Amoniak, magnez i fosforany tworzą mieszankę, która prowadzi do powstawania kamieni. Ubocznym produktem metabolizmu białek jest kwas moczowy. Związek ten również może tworzyć kamienie. Zatem nadmierne spożycie białka może również przyczynić się do powstania kamicy nerkowej.

2
herbata ziołowa

Herbata rozpuszcza kamienie nerkowe.

Kamienie w nerkach powstają w naturalny sposób i również w naturalny sposób możemy spróbować je usunąć. Zioła takie jak wiązówka czy babka lancetowata to naturalne środki, które pomagają usunąć nadmiar kwasu moczowego z organizmu. Niektórzy do leczenia kamieni nerkowych stosują także herbatę.

Do leczenia kamieni stosowany jest specjalny rodzaj herbaty. Jest to mieszaka ziół: korzeń hortensji, korzeń yam, kora kaliny, kora sadźca purpurowego, liście krwawnika, liście babki lancetowatej i jedwab kukurydzy.

Przygotowanie naparu jest proste, a herbata bardzo skuteczna. 1 i ¼ szklanki wody przelej do garnuszka i doprowadź do wrzenia. Dodaj korzeń yam, korę kaliny i korzeń hortensji i gotuj mieszaninę przez około 15 minut na małym ogniu. Dodaj resztę ziół i wyłącz płomień. Naczynie przykryj i odstaw na bok. Po około 20 minutach część przecedź i wypij, a resztę wstaw do lodówki. Zalecane jest picie 3 – 4 filiżanek herbaty dziennie. W niektórych wypadkach może jednak wystąpić krwawienie – jeśli zaobserwujesz tego typu objawy dodaj do naparu około 30 kropli nalewki z tasznika. Możesz również pić napar jak nalewkę.

3
mniszek lekarski

Moczopędne herbaty rozpuszczające kamienie nerkowe.

Mniszek lekarski i wąsy kukurydzy wykazują działanie moczopędne. Przygotowana na ich bazie herbata jest naturalnym lekarstwem na kamienie nerkowe. W jej skład powinny wejść równe proporcje mniszka lekarskiego, wąsów kukurydzy, kopru włoskiego, liści pokrzywy i słomy owsianej. Wsyp po ½ łyżeczki ziół do garnuszka i zalej litrem wrzącej wody. Przykryj pokrywką i odstaw na 20 minut. Przecedź herbatę i pij ja rano i wieczorem.

4
pietruszka

Dzikie zioła pomocne w leczeniu kamieni nerkowych.

Bardzo skuteczne w leczeniu kamicy nerkowej są napary z zioła o nazwie nawłoć. Jeśli jednak jesteś uczulony na tę roślinę, nie próbuj tego sposobu.

Inny specyfik: weź ćwierć kubka suszonego sadźca purpurowego, korzeń prawoślazu, korzeń hortensji, po jednej torebce herbaty z imbirem i mącznicą lekarską oraz 250 mg witaminy B6. Zioła wsyp do naczynia niewykonanego z metalu i zalej je wodą tak, by nie wystawały ponad jej powierzchnię. Całość doprowadź do wrzenia i gotuj na małym ogniu przez 20 minut. Gdy herbatka ostygnie, wypij ¼ szklanki naparu, a resztę wstaw do lodówki. 

Kup świeżą pietruszkę, najlepiej pochodzącą z gospodarstw ekologicznych. Cztery pęczki posiekaj, wrzuć do garnuszka i zalej 1 litrem wody. Całość doprowadź do wrzenia i gotuj 3 – 5 minut. Gdy ostygnie, przecedź i wypij filiżankę naparu. Resztę wstaw do lodówki.

Oba schłodzone napary codziennie możesz ze sobą wymieszać i dodać do tego 20 kropli nalewki z nawłoci oraz 1 łyżkę gliceryny. Dziennie wypijaj jedną filiżankę takiej mieszanki. Napar pij w małych ilościach, jeśli jesteś alergikiem – zacznij od połowy dawki.

Wypróbuj też inne preparaty na kamienie nerkowe (zobacz tutaj).
 3.1/5 (328 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (28)

j-y - 2016-03-21
to ktory sposob jest najlepszy?mam kamienie ok 4mm i boje sie operacji prosze podac dokladna kuracje
nemo - 2016-03-07
na takie straszne bole przy rodzeniu lub zatkaniu przewodu na bole refluksu itmp najskuteczniejszy jest ostropest miejmy go zawsze w domu i przy ataku duza lycha nawet dwie kopiasta ostropestu wymieszac z wodo i szybko wypic takze przy atakach refluksu potem szybko malo lyzeczke plasko wlaeriany co ma waleriana a po sobie xauwazylam ze jest skuteczna razem z zntybolowymi bo relaksuje wszytko miesnie nerwy wobec czego bol ustanie w ciagu 2 minut..natomiast tyle kombinacji a jedno jest poewne kto je przez caly sezon cytrusy nie bedzie mial zadnych kamieni a jesli juz je ma to niech je cytrusy pomarancze mandarynki cytryny grejfuty tylko potem pamietajcie kiwi bo inaczej hemoroidy od zxatwardzenia sie pokazo..nie ma co komibinowac uzywamy cytryny do rozpuszczania kamieni w grakach itmp jest ona w plynach do naczyn a jednoczesnie nie zakwasza organizmu bo w gradle staje sie zasadowa..jemy na czczo i nie martwcie sie nie bedziecie mieli kwasow..
Daisy - 2016-02-24
hej wacław , a może przepłukaj sobie mózg tym kwasem ... skoro to takie skuteczne , to na idiotyzm może też zadziała ...
waclaw - 2015-09-21
Najsypciej kmienie nerkowe o i tez kamienie kotlowe w czajniku czy kotle wodnym rozpuszca sie kwasem solnym.
Polecam pic rano szklaneczke kwasu solnego a przeplucze nerki i fujarke z kamienia na 102 %. Z braky takowego mozemy popic kwasikem z akumulatora samochodowego . Sposb tez dobry i czysci tez na bialutko zebale .
Anne - 2014-10-20
Bolaly mnie nerki i bolaly , wciz klucia i bol , ale ze mialam za duzo kg w pasie przeszlam na diete Kwasniewskiego by schudnac ...i po okolo 10 dniach sikalam piaskiem niektore kamienie przechodzac robily mi bol jak prze porodzie , choc inny, bardziej szczypiacy i przesuwajacy sie .Chcialam wezwac pogotowie ratunkowe na ten bol , przeszedl jednak sam, a przy oddawaniu moczu slyszalam piasek uderzajacy o klozet.
erge - 2014-10-20
Ja nie wiem ale ostatnio nera mnie rwała, na USG kamień wyszedł 4mm, przeczytałem o wywarze z gotowanych obierek zieminaka, no i piłem to, i wysikalem skurczesyna. I jeszcze brałem taki preparat z czerwonych owoców nazwy zapomniałem.
TATE - 2014-10-20
PODOBNO BUTELKA TANIEGO WINA DZIENNIE ROZPUSZCZA KAMIENIE NERKOWE.
mic - 2014-10-20
8 piw dziennie i tylko będzie dzwonić o muszle
Zbyszek - 2014-10-20
Moja żona wyleczyła się z kamieni nerkowych z pomocą słomy owsianej, parzyła ją i piła. minęło już 18 lat i żadnych kamieni
lolo - 2014-10-20
Lepiej isc do urologa i nie kombinowac, dzisiaj tego typu zabieg to nic wielkiego. Moze sie zdarzyc sytuacja ze kamien utkwi w moczowodzie i go zablokuje bol straszny ktorego nikomu nie zycze.
kiri - 2014-10-20
a mi lekarz zalecil picie albo piwa, ale tego nie polecam albo herbate z kwaskiem cytrynowym !!!pijcie duuuuzo tego !! przyeis tee bierzcie co drugi dzien takze wapno bo jak wiadomo kwasne w duzych ilosciach wyplukuje wapno z organizmu!!!!! a cukrzycy musza uwazac!! ale mi pomoglo i to bardzo szybko
Krzysiek - 2014-10-20
Najlepiej rozpuszczaja kamien obierki z ziemniaka.Gotujeny obierki jakies pol godziny nastepnie pijemy wode z gotowania a obierki do smietnika i tak przez tydzien.Sprawdzone dziala.
elzbieta - 2014-10-20
Akurat zajmuje sie ziołami zawodowo.Jak czytam takie porady,to mam niesmak.Jesli juz doradzacie,to mądrze i zgodnie z przeznaczeniem poszczególnych surowców.Głupoty typu wiązówka,albo sadziec sprawdzcie,póki nie namieszacie w głowach.Sa sprawdzone receptury ziołowe,w zaleznosci od typu kamienia,a redaktorzy niech sie zajmuja szukaniem sensacji w innych dziedzinach. Tak powstają wersje o nieksuteczności ziół.
Tir - 2014-10-20
Kilkanaście lat temu miałem kamień w nerce i według lekarzy -jego położenie i wielkość kwalifikowały do usunięcia inwazyjnego, ja zastosowałem babciny sposób tj. piłem przez miesiąc wywar ze skórki ziemniaków /obierki - jak świnka/ i było po kamieniu
coria - 2014-10-20
najlepszym sposobem i sprawdziłam to na sobie jest picie naparu z pokrzywy, wiosną zrywałam młode pokrzywy, suszyłam i piłam duże ilości naparu a zimą kupowałam w aptece od 4 lat nie ma sladu po kamieniach i piasku w nerkach a cierpiałam bardzo rodząc to świństwo aż mdlałam z bólu, żadne leki przeciwbólowe już na mnie nie działały więc polecam pokrzywe
piłat - 2014-10-20
A O PIWIE CZEMU NIKT NIE WSPOMNIAŁ?MNIE PICIE PIWA ZALECIŁ LEKARZ
ewals - 2014-10-20
pić gorącą wodę z octem? na czajniki działa:)
Chris - 2014-10-20
Artykul dotyczy wszystkich rodzajow kamieni nerkowych, ale nie kamieni cystynowych bo te powstaja wskotek wrodzonych wad nerek, jak np. wielotorbielowatosc nerek, co ma akurat miejsce w moim przypadku.
katalina - 2014-10-20
4 litry wody niegazowanej dziennie+woda jana+masć Debelizyna..a ponadto, ciepłe kąpiele z kuflem piwa. Dzięki tym zabiegom w ciągu 2 lat cudownie ozdrowiałam z kamieni nerkowych - miałam 3 wielkości śliwki węgierki i parę wielkości grochu. Polecam!
kasia - 2014-10-18
Ciekawy sposób ta herbatka. Trzeba będzie spróbować. Są też inne http://kamienie-nerkowe.dozdrowia.com
tim - 2013-12-27
witam,
Bardzo skuteczna jest chińska medycyna , może znaczne pomóc przy bolesnych
kolkach oraz rozpuści kamień . Wystarczy poszukać w internecie
specjalisty medycyny chińskiej
lalutek77 - 2012-12-16

znachor napisał

,najlepszym lekiem jest sok z brzozy do picia,wspaniale rozpuszcza i czysci złogi

izabela - 2012-11-07
ale gdzie kupic taka herbbatke?
sfinx - 2012-07-18
dlaczego mieszaninę ziół błędnie tu autor nazywa herbatą? herbata to konkretna rośliną Camellia sinensis
waldek20090 - 2012-05-03

A mój znajomy rozpuścił kamienie pijąc na czczo 1l coca coli lub pepsi i ja również po zejściu kamienia do pęcherza robiłem tak przez tydzień choć nie przepadam za colą i od 3 miesięcy spokój,a powinienem go przecież urodzić

kamieniarz - 2012-05-03
Nerki to nie rurka, kamień z niego nie wyleci, ale dużo pijąc przyczynimy się do nie krystalizowania i powstrzymania wzrostu kamienia. Kamienie z większą zawartością wapnia są ostre jak żyletka, niszczą miąż nerki a w konsekwencji trzeba ją usunąć, więc należy uważać.
Krycha - 2012-04-19
Kiedy kamienie przeciskają się do moczowodu, bólu nie sposób opisać. Do tego dołączają wymioty, nudności i dość wysoka gorączka. Najgorsze, że rodzenie często się powtarza. Mnie spotkało szczęście. Trafiłem w Internecie na ALFA – Nectar. Kupiłem ten cudowny preparat. Już po wypiciu 2 buteleczek spokojny odpoczynek a po 5 godzinach bezbolesne wydalenie rozkruszonych kamieni z moczem.
znachor - 2012-04-07
najlepszym lekiem jest sok z brzozy do picia,wspaniale rozpuszcza i czysci złogi
<p>Dla pacjentów cierpiących na nawrót kamicy nerkowej, pocieszającym będzie fakt, iż podczas badań naukowych ustalono,...
Jak pozbyć się kamieni nerkowych?
Dla pacjentów cierpiących na nawrót kamicy nerkowej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt