Tutaj jesteś: Biznes > Marketing i Public Relations > Marketing Bezpośredni > Jak postępować z trudnym klientem?

Jak postępować z trudnym klientem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Musisz pracować dziewięć razy ciężej, żeby pozyskać nowego klienta, niż żeby utrzymać obecnego. Oznacza to, że nie możesz sobie pozwolić na ani jednego wściekłego kontrahenta. Poniższy artykuł opisuje jak sobie radzić z trudnymi klientami i jak uspokoić ich, gdy z jakiegoś powodu wpadną w gniew.
1
Zachowaj spokój. Pracownicy obsługi klienta muszą nieprzerwanie słuchać narzekań klientów. Jeśli przyznasz klientowi rację i powiesz, że rozumiesz jego sytuację, natychmiast go uspokoisz.

Twój cel: Pozostać spokojnym i skoncentrowanym, nawet gdy klient jest wulgarny i niemiły. Twoja dojrzałość zdziała w tym względzie więcej, niż dziecięce przekomarzania.
2
Pokaż klientowi, że doceniasz jego lojalność. Teraz, gdy klient nieco się uspokoił, zapewnij go, że cieszysz się z tego, że możesz mu pomóc. Podkreślając jego lojalność względem firmy dajesz mu subtelną sugestię, że rozwiążesz jego problem – tak jak robiłeś to w przeszłości.

Twój cel: Dać klientowi odczuć, że rozwiążesz jego problem. Możesz wynagrodzić mu cierpliwość oferując jakiś gratis lub kupon zniżkowy.
3
Bądź profesjonalistą. Niezależnie od tego, jak klient podejdzie do rozmowy z tobą, musisz zachować spokój.

Twój cel: Rozmowę prowadź w uprzejmy i taktowny sposób. Jeśli klient obraża cię i czujesz, że za chwilę puszczą ci nerwy, poproś go żeby chwilę poczekał. Zanim wrócisz do rozmowy weź kilka głębokich wdechów.
Jak reklamować sklep internetowy?
Jak reklamować firmę?
Jak pracować nad głosem?
Jak poderwać dziewczynę?
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Skuteczna rozmowa z klientem jest celem wszystkich handlowców. Każda taka rozmowa składa się z czterech zasadniczych...
Jak przeprowadzić rozmowę z klientem?
Skuteczna rozmowa z klientem jest celem wszystkich handlowców...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt