Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?

Jak zrobić dekoracyjne kurczaczki z jajek na twardo?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (32 ocen)
Oceń 
Wielkanocne dekoracje z jaj to nie tylko malowane pisanki. Mogą być to również obrane jajka zmienione w siedzące na półmisku kurczaki z wielkimi oczami, czekające na zjedzenie. Poniżej zamieszczam instrukcję do wykonania śmiesznych kurczaczków z obranych jajek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
12 ugotowanych na twardo jaj, 1/2 szklanki majonezu, 1/2 szklanki utartego sera parmezan, 2 łyżeczki drobniutko posiekanej cebuli, 1/2 łyżeczki proszku curry, 1/2 łyżeczki musztardy, 3 nadziewane oliwki, szczypta pieprzu, papryka czerwona.
1
Odetnij czubki jaj z tępej strony, aby mogły stanąć bez wywracania. Następnie odetnij zygzakiem czubki jajek na 1/3 wysokości. Wyjmij żółtka i włóż do miseczki, rozgnieć widelcem.
2
Do żółtek dodaj majonez, cebulkę, parmezan, musztardę, pieprz, curry i mieszaj aż wszystko dokładnie się połączy i uzyskasz kremową masę.
3
Teraz łyżeczką nakładaj masę żółtkową z powrotem do białek. Zapewne będzie jej więcej, ale powinna wystawać delikatnie ponad jajo. Potem ponakładaj wcześniej odcięte czubki.
4
Oliwki pokrój na plasterki. Z nich zrobisz oczy kurczaków. Z papryki wytnij małe trójkąciki, które będą dziobkami kurczaków.
5
Oczy delikatnie przyciśnij do masy żółtkowej a poniżej dzióbki. Wzoruj się zdjęciem. Przed podaniem schłodź jaja w lodówce.
Jak zrobić jajka po szkocku?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
Jak zrobić jajka z tęczowej galaretki?
Jak zrobić lukier królewski?
 3.8/5 (32 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zuziazyl - 2013-03-26
Ale śmiechowe, na pewno rozweseliły by nie jednego mruka.
Borówka amerykańska to owoc, do którego nadal podchodzimy w Polsce z pewną rezerwą. O wiele bliższe i bardziej swojskie...
Twój stół wielkanocny każdego roku zdobią urocze kurczaczki z waty, piór, włóczki, zrobione na szydełku lub kupione w...
Jak zrobić chrupiące kurczaczki?
Twój stół wielkanocny każdego roku zdobią urocze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Hanna Zych
  • Weronika Zwolińska
  • Alicja Filus
  • Angelika Anna Stepien
  • Robert Witkowski
  • Król Marcin
  • Dorota Burkat
  • Elzbieta Mielcarz
  • Jerzy Kociołek
  • Anna Derek
pasożyt