Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?
Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Soczewki kontaktowe nie powinny być czyszczone, ani przechowywane w preparatach innych, niż specjalne płyny do soczewek. Roztwór do soczewek ma specjalnie opracowaną formułę, która usuwa brud, zanieczyszczenia i zabija bakterie gromadzące się na soczewkach. Co więcej, płyn nawilża i chroni twoje oczy. Problem pojawia się wtedy, gdy nie masz takiego płynu przy sobie. Żeby znaleźć chwilowe wyjście z sytuacji, możesz użyć do czyszczenia soczewek wody butelkowanej. W przeciwieństwie do kranówki nie zawiera ona chemikaliów i zanieczyszczeń, które mogłyby stanowić zagrożenie dla soczewek i oka. Oto jak czyścić i przechowywać soczewki bez odpowiedniego płynu.
1
Wymyj ręce. Zanim dotkniesz soczewek, upewnij się, że masz czyste ręce. Wyeliminujesz w ten sposób możliwość przeniesienia na soczewki brudu i bakterii. Umyj ręce mydłem i opłucz butelkowaną wodą. Pamiętaj, żeby porządnie wypłukać ręce ze wszystkich osadów z mydła. Na koniec osusz dłonie czystym ręcznikiem.
2
Delikatnie zdejmij pierwszą soczewkę. Połóż ją na środku dłoni i powoli polej ją wodą z butelki (5 kropli powinno w zupełności wystarczyć).
3
Delikatnie wykonuj soczewką okrężne ruchy, żeby całkowicie obmyć ją z zanieczyszczeń. Czynność ta powinna trwać ok. 30 sekund. Pamiętaj, że zbyt mocne naciskanie soczewki może ją uszkodzić.
4
Na koniec opłucz soczewkę i schowaj do pojemniczka. Wlej do niego tyle wody butelkowanej, by zakryła soczewkę.
5
Powtórz kroki 2-4 dla drugiej soczewki.
6
Zamiast wody butelkowanej możesz również użyć roztworu soli. Był on stosowany jako środek czyszczący na długo przed wynalezieniem płynu do soczewek. Pamiętaj jednak, że ani woda, ani roztwór soli nie są tak skuteczne jak płyn do soczewek. Mogą stanowić jednorazowe rozwiązanie, ale przy dłuższym użyciu są szkodliwe zarówno dla soczewek, jak i dla oczu.
Najczęstsze wady wzroku i choroby oczu –  jakie są ich objawy?
Sposoby na jęczmień na oku
Sposoby na suche oczy
Jak czyścić soczewki kontaktowe?
Przeczytaj teraz: Jak zakładać soczewki?
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

nosleep - 2015-06-24
Uzywam soczewek kontaktowych i mnie po calym dniu noszenia - strasznie pieka oczy. Czy moze ktos z Was stosowal suplement diety Gold Luteina ? Widzialam ostatnio reklame w tv i moze sie na niego skusze. Macie jakies doswiadczenie z nim zwiazane?
krokodyl - 2010-09-26
Teoretycznie tak ale lepiej żeby takie sytuacje się nie powtarzały. Powinno się mieć zawsze zapasowy pojemniczek i płyn. To przecież nie jest takie drogie. Niektóre sklepy na przykład szkla.com mają naprawdę przystępne ceny tego typu asortymentu
Monika K - 2010-09-26
Na twoim miejscu poszłabym do okulisty. Jeśli przypadkiem coś tam ci wpadło to po dwóch dniach powinno wypłynąć. Z oczami nie ma żartów, naprawdę. Sama coś na ten temat mogę powiedzieć- swego czasu miałam zapalenie spojówek niemal co miesiąc.
P.S
Nie przepłukuj oczy zwykła wodę z kranu tylko przegotowaną
Alicja - 2010-05-10

po ubraniu będziesz wiedzieć czy są ok czy nie. Jeśli nie będziesz czuć dyskomfortu to znaczy że wszystko ok i możesz je nosić. myślę jednak że nic im się złego nie stało.

anna - 2010-05-10
ostatnio wróciłam z wesela, zapomniałam niestety pojemnika i płynu do soczewek. przegotowałam wodę, wyparzyłam wrzątkiem kieliszek, wystudziłam wodę i wsadziłam tam soczewki, po czym na następny dzień wsadziłam je do pojemniczka z płynem przeznaczonym do soczewek. czy po jednym dniu trzymania soczewek w płynie oczyszczającym soczewki, mogę je teraz bez obaw założyć? proszę o odpowiedź.
Dotychczas kwas hialuronowy robił karierę w medycynie estetycznej. Pomagał likwidować zmarszczki, powiększać piersi,...
Kwas hialuronowy - jakie ma działanie?
Dotychczas kwas hialuronowy robił karierę w medycynie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt