Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić oryginalne ozdoby wielkanocne?

Jak zrobić oryginalne ozdoby wielkanocne?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Szukasz pomysłu na oryginalne ozdoby wielkanocne? Myślałaś kiedyś, jaki wielki potencjał tkwi w wyciorach do fajek? Gdy raz dostrzeżesz, jakie możliwości twórcze oferują, sama napiszesz kolejne 10 artykułów o tym, co można z nich zrobić. Poniżej przedstawiam mój pomysł na ozdoby wielkanocne. Miłej zabawy!
Rzeczy, których potrzebujesz:
kolorowe druciki kreatywne/chenille (do kupienia tutaj), kolorowe pompony dekoracyjne różnej wielkości(np. takie jak tutaj), nożyczki do drutu lub ostre nożyczki, pistolet z klejem (do kupienia tutaj), samoprzylepne oczka (do kupienia tutaj)
1
ozdoby wielkanocne - krok 1.
Każda z opisanych niżej maskotek składa się z dwóch zasadniczych części: główki wykonanej z pomponu i tułowia z drucika kreatywnego.
2
ozdoby wielkanocne - krok 2.
Nawiń drucik na palec tak jak pokazano na zdjęciu.
3
ozdoby wielkanocne - krok 3.
Zauważ, że górna część jest węższa, niż dolna. Dzięki takiemu kształtowi maskotka stabilnie stoi na podłożu, a do jej górnej części łatwiej jest przykleić głowę.

Główkę najlepiej jest przykleić do drucika pistoletem z klejem. Jeśli nie masz takiego pistoletu, możesz użyć szybkoschnącego, mocnego kleju. Uważaj, żeby przy okazji nie przykleić także palca!

Kropelkę kleju nanieś na czubek tułowia maskotki. Następnie obróć ją do góry nogami i przyklej do pompona. Przytrzymaj całość w takiej pozycji dopóki klej nie wyschnie.
4
ozdoby wielkanocne - króliczek
Króliczek. Po przymocowaniu głowy króliczka do tułowia, czas zająć się jego uszami. Utnij dwa równe kawałki drucika i złóż je w kształt uszu królika. Posmaruj oba końce każdego drutu klejem i przyklej do pompona cały czas je ściskając. Z dwóch małych białych pomponików zrób wypukłe oczy królika. Naklej na nie oczy do zabawek. Jeśli nie masz takich gadżetów, zawsze możesz wykonać oczy z kawałka białej tekturki i namalować źrenice czarnym markerem. Z małego różowego pompona zrób nos królika, a z większego ogon.
5
ozdoby wielkanocne - kurczaczek
Żółty kurczaczek. Gdy twój kurczaczek będzie miał już głowę i tułów, utnij mały kawałek pomarańczowego drucika i złóż go w kształcie litery „V”. Przyklej go na środku głowy kurczaka. Brawo! Właśnie zrobiłaś mu dziób. Tak jak w kroku poprzednim, zrób kurczaczkowi oczy z małych żółtych pomponów z naklejonymi oczami do zabawek. Jeśli nie masz takich oczu, wytnij je z białego kartonu. Utnij dwa 10cm kawałki żółtego drucika chenille i uformuj z nich skrzydła. Przyklej je do tułowia albo wsuń między dwa jego „zwoje”.
6
ozdoby wielkanocne - kotek
Kotek. Głowę i tułów kotka wykonujemy tak jak poprzednio. Następnie utnij ok. 2-centymetrowe kawałki białego drucika kreatywnego i zegnij je w kształt litery „V”. Będą to uszy kotka. Przyklej je do czubka jego głowy. W odpowiednim miejscu przyklej oczy i nos (z różowego pomponu). Jeśli nie masz małych pomponów utnij malutki (ok. 0,5cm) kawałek różowego drucika i przyklej go w miejsce nosa. Ogon możesz zrobić malując markerem biały drucik chenille w czarne prążki (są również dostępne prążkowane druciki). Możesz przykleić ogon od spodu lub zamocować go między drucikami.
7
ozdoby wielkanocne - kogucik
Niebieski kogucik. Robi się go analogicznie do kurczaczka w kroku 7. Dodatkowym elementem jest „grzebień” wykonany przez zamocowanie w poprzek główki kawałka niebieskiego (lub czerwonego) drucika.
 4.3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Malwina - 2010-03-24
Ja zamiast wyciorów do fajek użyłam drucików kreatywnych. Mają znacznie więcej kolorów i dostępne są w różnych grubościach.
 
Umieść tą ozdobę w centralnym miejscu domu, a nabierze on wielkanocnego charakteru. Gniazdka z kurczaczkami powieś na...
Jak zrobić wielkanocne kurczaczki z wydmuszek?
Umieść tą ozdobę w centralnym miejscu domu, a nabierze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt