Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?
Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pamiętaj, że w czasie Wielkanocy na Twoim stole nie muszą gościć tylko staromodne potrawy i babki. Możesz wykonać ładnego króliczka z mieszanki ciasta marchewkowego i wiórek kokosowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak szybko i łatwo wykonać ozdobę na stół wielkanocny.
Rzeczy, których potrzebujesz:
180 g przesianej mąki, 350 g cukru pudru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka cynamonu, 3 jajka, 220 g startej surowej marchewki, ¼ łyżeczki soli, 300 ml oleju słonecznikowego, Bita śmietana w sprayu, 1 szklanka wiórek kokosowych, Tacka lub kartonik pokryty folią, Biały lukier, Papier na uszy królika, 1 filiżanka zielonych wiórków kokosowych lub zwykłe wiórki kokosowe i zielony barwnik do żywności, Małe okrągłe cukierki żelki
1
Zacznij od wykonania ciasta. Rozgrzej piekarnik do 180º. Tortownicę o średnicy około 25 cm nasmaruj tłuszczem.
2
Połącz ze sobą wszystkie sypkie składniki na ciasto. Do miski przesiej 175 gram mąki, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, 1 łyżeczkę cynamonu i ¼ łyżeczki soli.
3
Olej i cukier wsyp do dużej miski i zmiksuj je ze sobą. Dodaj pojedynczo jajka, a następnie wymieszaj wszystko z suchymi składnikami. Na koniec dodaj startą marchewkę. Całość wymieszaj.
4
Przełóż ciasto do wysmarowanej tłuszczem tortownicy i piecz je przez 45 minut. Następnie zmniejsz nieco temperaturę do 170º i pozostaw ciasto na 20 minut. Gdy ciasto będzie gotowe, wyjmij formę z piekarnika i odstaw całość do przestygnięcia na około 5 minut. Następnie wyjmij ciasto z formy i poczekaj, aż całkowicie ostygnie.
5
Ciasto przekrój wzdłuż na dwie równe połówki. Przygotuj lukier. Jedną połówkę ciasta posmaruj lukrem i na wierzch połóż drugą. Poczekaj, aż obie połówki skleją się ze sobą – w ten sposób utworzymy ciało naszego królika. Połóż ciasto w pozycji pionowej, tak by płaska krawędź znajdowała się na tacy.
Jak zrobić zajączka wielkanocnego?
Jak zrobić drożdżowe zajączki wielkanocne?
Jak zrobić wieniec wielkanocny?
Jak zrobić lukier królewski?
6
Na jednym z końców zrób małe wcięcie. Powinno znajdować się ono w odległości około 1/3 od końca długości ciasta. Wytnij niewielki trójkąt. W ten sposób utworzymy ciało i głowę królika. Wycięty trójkąt przymocuj przy użyciu wykałaczki do końca ciała naszego królika, będzie to jego ogon.
7
Całe ciało królika pokryj bitą śmietaną. Zaokrąglij boki. Całość posyp białymi wiórkami kokosowymi.
8
Z arkuszu sztywnego różowego papieru wytnij uszy królika. Umieść je na głowie. Używając żelków zrób oczy i nosek królika.
9
Do słoika wsyp 1 szklankę wiórków kokosowych i dodaj 3 krople zielonego barwnika do żywności. Całość szczelnie zamknij, wstrząśnij i poczekaj, aż wszystkie wiórki zabarwią się na zielono. Jeśli udało ci się kupić zielone wiórki kokosowe, wystarczy, że rozsypiesz je równomiernie wokół przygotowanego królika. W razie potrzeby wokół możesz ułożyć różnego koloru cukierki.
10
ciasto wielkanocne - królik
Teraz nadeszła pora na przygotowanie królika. Ciasto przetnij na pół, tak, aby otrzymać dwa półkola. Następnie złącz je razem tak jak pokazano na rysunku. Wytnij w 1/3 długości kawałek ciasta - w ten sposób oddzielisz głowę królika od jego tułowia. Połowę wyciętej części przytwierdź za pomocą wykałaczki na koniec konstrukcji - będzie to ogon króliczka.
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Zolka =] ( Zosia / 1Tosia) - 2011-04-08
Króliczek piękny =]
Mam tylko jedno pytanko... Czy koniecznie trzeba użyć ciasta marchewkowego ? Można zrobić to na przykład z biszkoptu ? ((( Mam 12 lat i 1 raz piekę tego typu ciasto (tort). Rodziców nie będę o to pytać, bo to dla nich niespodzianka))) Proszę o przesłanie mi odpoiedzi na mojego E-maila.... Z góry dziękuję !

-Zosia
Poszukujesz inspiracji na nietypowe a zarazem jadalne dekoracje wielkanocne? Doskonale trafiłaś! Polecam pyszny...
Jak zrobić czekoladowy budyń w skorupkach jaj?
Poszukujesz inspiracji na nietypowe a zarazem jadalne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt