Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?
Jak zrobić króliczka wielkanocnego z ciasta?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pamiętaj, że w czasie Wielkanocy na Twoim stole nie muszą gościć tylko staromodne potrawy i babki. Możesz wykonać ładnego króliczka z mieszanki ciasta marchewkowego i wiórek kokosowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak szybko i łatwo wykonać ozdobę na stół wielkanocny.
Rzeczy, których potrzebujesz:
180 g przesianej mąki, 350 g cukru pudru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka cynamonu, 3 jajka, 220 g startej surowej marchewki, ¼ łyżeczki soli, 300 ml oleju słonecznikowego, Bita śmietana w sprayu, 1 szklanka wiórek kokosowych, Tacka lub kartonik pokryty folią, Biały lukier, Papier na uszy królika, 1 filiżanka zielonych wiórków kokosowych lub zwykłe wiórki kokosowe i zielony barwnik do żywności, Małe okrągłe cukierki żelki
1
Zacznij od wykonania ciasta. Rozgrzej piekarnik do 180º. Tortownicę o średnicy około 25 cm nasmaruj tłuszczem.
2
Połącz ze sobą wszystkie sypkie składniki na ciasto. Do miski przesiej 175 gram mąki, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, 1 łyżeczkę cynamonu i ¼ łyżeczki soli.
3
Olej i cukier wsyp do dużej miski i zmiksuj je ze sobą. Dodaj pojedynczo jajka, a następnie wymieszaj wszystko z suchymi składnikami. Na koniec dodaj startą marchewkę. Całość wymieszaj.
4
Przełóż ciasto do wysmarowanej tłuszczem tortownicy i piecz je przez 45 minut. Następnie zmniejsz nieco temperaturę do 170º i pozostaw ciasto na 20 minut. Gdy ciasto będzie gotowe, wyjmij formę z piekarnika i odstaw całość do przestygnięcia na około 5 minut. Następnie wyjmij ciasto z formy i poczekaj, aż całkowicie ostygnie.
5
Ciasto przekrój wzdłuż na dwie równe połówki. Przygotuj lukier. Jedną połówkę ciasta posmaruj lukrem i na wierzch połóż drugą. Poczekaj, aż obie połówki skleją się ze sobą – w ten sposób utworzymy ciało naszego królika. Połóż ciasto w pozycji pionowej, tak by płaska krawędź znajdowała się na tacy.
Jak zrobić chrupiące kurczaczki?
Jak zrobić paschę z sera?
Jak zrobić lukier królewski?
Jak zrobić sadzone jajka w bekonie?
6
Na jednym z końców zrób małe wcięcie. Powinno znajdować się ono w odległości około 1/3 od końca długości ciasta. Wytnij niewielki trójkąt. W ten sposób utworzymy ciało i głowę królika. Wycięty trójkąt przymocuj przy użyciu wykałaczki do końca ciała naszego królika, będzie to jego ogon.
7
Całe ciało królika pokryj bitą śmietaną. Zaokrąglij boki. Całość posyp białymi wiórkami kokosowymi.
8
Z arkuszu sztywnego różowego papieru wytnij uszy królika. Umieść je na głowie. Używając żelków zrób oczy i nosek królika.
9
Do słoika wsyp 1 szklankę wiórków kokosowych i dodaj 3 krople zielonego barwnika do żywności. Całość szczelnie zamknij, wstrząśnij i poczekaj, aż wszystkie wiórki zabarwią się na zielono. Jeśli udało ci się kupić zielone wiórki kokosowe, wystarczy, że rozsypiesz je równomiernie wokół przygotowanego królika. W razie potrzeby wokół możesz ułożyć różnego koloru cukierki.
10
ciasto wielkanocne - królik
Teraz nadeszła pora na przygotowanie królika. Ciasto przetnij na pół, tak, aby otrzymać dwa półkola. Następnie złącz je razem tak jak pokazano na rysunku. Wytnij w 1/3 długości kawałek ciasta - w ten sposób oddzielisz głowę królika od jego tułowia. Połowę wyciętej części przytwierdź za pomocą wykałaczki na koniec konstrukcji - będzie to ogon króliczka.
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Zolka =] ( Zosia / 1Tosia) - 2011-04-08
Króliczek piękny =]
Mam tylko jedno pytanko... Czy koniecznie trzeba użyć ciasta marchewkowego ? Można zrobić to na przykład z biszkoptu ? ((( Mam 12 lat i 1 raz piekę tego typu ciasto (tort). Rodziców nie będę o to pytać, bo to dla nich niespodzianka))) Proszę o przesłanie mi odpoiedzi na mojego E-maila.... Z góry dziękuję !

-Zosia
 
Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami, zatem pora zabrać się za świąteczne wypieki. Pyszne drożdżowe ciasto bez...
Jak zrobić ciasto wielkanocne?
Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami, zatem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt