Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak ozdobić koszyczek wielkanocny kwiatami?
Jak ozdobić koszyczek wielkanocny kwiatami?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Przystrój wiklinowy koszyczek różyczkami z satynowej wstążki lub ozdobnymi listkami. Różyczki możesz wykonać samodzielnie lub kupić w większości pasmanterii. Do dekoracji koszyka nadadzą się także sztuczne kwiatki lub róże z bibuły.
Rzeczy, których potrzebujesz:
koszyczek wiklinowy (ok. 15cm średnicy), szeroka satynowa wstążka (na około 60 różyczek) lub ozdobne kwiatki/liście, wąska satynowa wstążka w takim samym kolorze, ok. pół metra satynowej tkaniny, pistolet z klejem (do kupienia tutaj)
1
Wytnij z tkaniny koło o średnicy 3 razy większej niż średnica koszyczka. Wyłóż nią środek koszyczka, robiąc w odpowiednich miejscach zaszewki i przyklejając ją klejem.
2
Posmaruj klejem jeden koniec rączki koszyczka. Zamocuj do niego wstążkę. Ciasno owiń wstążką całą rączkę koszyczka i przyklej również po drugiej stronie.
3
ozdabianie koszyczka kwiatami
Z szerokiej wstążki wykonaj różyczki (jeśli kupiłaś gotowe kwiaty w pasmanterii, ten krok możesz pominąć). Utnij kawałek wstążki, z którego chcesz wykonać różyczkę. Tnij wstążkę po skosie, nie będzie się wówczas tak strzępić. Złóż wstążkę na pół. Zawiń oba jej końce i zaszyj. Nawlecz igłę podwójną nitką. Szerokim ściegiem przeszyj wstążkę na całej długości, ok. 0.5 cm od dolnego jej brzegu. Ścieg nie może być zbyt wąski, ponieważ materiał będzie się wówczas źle marszczyć. Teraz delikatnie ciągnij za nitkę, marszcząc po kolei najpierw środek kwiatka, a później jego płatki. Co jakiś czas wzmacniaj kolejne warstwy, owijając je nitką lub przeszywając. W ten sam sposób wykonaj pozostałe różyczki (mi potrzeba było ok. 60).
4
Pistoletem z klejem przyklej kwiatki do koszyczka, ściśle pokrywając całą jego powierzchnię. Jeśli wybierasz wersję z ozdobnymi listkami, naklejaj je od góry koszyczka do dołu.
5
Dobrym rozwiązaniem będzie wykonanie różyczek w różnych rozmiarach. Możesz nimi wypełnić ewentualne „dziury”, które pozostaną po naklejeniu większych kwiatków.
6
Do dekoracji koszyczka można równie dobrze użyć sztucznych kwiatków i liści, a także ozdób wykonanych z bibuły.
Jak zrobić oryginalne ozdoby wielkanocne?
Jak zrobić uszy królika?
Jak zrobić baranka z patyczków do uszu?
Jak zrobić owieczki z rolek po papierze toaletowym?
 4.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Te urocze koszulki w kształcie kurczaczków doskonale ozdobią każdy wielkanocny stół. Pozwolą dłużej zachować...
Jak zrobić wielkanocne koszulki na jajka?
Te urocze koszulki w kształcie kurczaczków doskonale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt