Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić papierowe dekoracje wielkanocne?

Jak zrobić papierowe dekoracje wielkanocne?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wiosna to czas, kiedy wokół nas jest mnóstwo puszystych i malutkich królików oraz kurczaczków – symbolów odrodzenia. Można to zobrazować w uroczy sposób za pomocą prostych łańcuchów z papieru, które będą idealną ozdobą na Wielkanoc. Wykonane z papieru i bibuły króliki i kurczaczki będą doskonałą ozdobą talerza z ciastem czy podstawki na jajka.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Papierowy łańcuch z królikami: Szablon z królikami, Papier pergaminowy lub bibuła, Nożyczki, Dwustronna taśma, Papierowe podstawki na jajka z kurczakami (zajączkami): Szablon z kurczaczkami (lub z zajączkami), Twardy papier, Nożyczki
1
wielkanocny łańcuch z królikami
Papierowy łańcuch z królikami:

Przygotuj odpowiedniej długości papier pergaminowy lub bibułę. Zacznij od zmierzenia obwodu talerza, na którym chcesz położyć ciasto, a następnie utnij odpowiedniej długości pasek bibuły.
2
szablon do łańcucha z królikami
Wydrukuj szablon. Najlepiej jeśli zrobisz to na arkuszu twardszego papieru. Wytnij króliki.
3
Przyłóż szablon do jednego z końców bibuły i odrysuj go używając do tego celu ołówka.
4
Złóż bibułę w harmonijkę. Na wierzchu powinien znajdować się odrysowany kształt królika.
5
Przy pomocy nożyczek wytnij króliki z bibuły. Pamiętaj także o elementach znajdujących się w środku szablonu.
6
Rozłóż bibułę, a na jej dolną zakładkę nałóż pasek dwustronnej taśmy samoprzylepnej. Zdejmij osłonę z taśmy i przyklej łańcuch wzdłuż obwodu talerza.
7
podstawki na jajka z kurczaczkami
Papierowe podstawki na jajka z kurczakami (lub zajączkami):
Podstawki z kurczaczkami (lub zajączkami) powinny być wykonane ze średniej grubości papieru. Jego kolor zależy tylko od ciebie. Przygotuj więc arkusz sztywnego papieru.
Jak zrobić owieczki z rolek po papierze toaletowym?
Jak zrobić wielkanocne torebki na słodycze?
Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?
Jak zrobić uszy królika?
8
szablon podstawki z kurczaczkami
Wydrukuj szablon i wytnij.
9
Na jednym końcu papieru odrysuj przygotowany szablon. Arkusz zegnij w harmonijkę jeszcze trzykrotnie, tak aby powstały cztery zakładki. Na końcu pozostaw około 0,5cm zakładkę, która ułatwi nam sklejenie formy.
10
Wytnij formę i rozwiń papier. Zagnij go wzdłuż linii przerywanej zaznaczonej na szablonie. Dolne zakładki nadetnij do miejsca zagięcia.
11
Złóż zakładki tworząc pudełko. Na każdą dolną zakładkę nałóż warstwę kleju i sklej je wszystkie ze sobą. Boczna zakładka posłuży ci do umocnienia konstrukcji pudełka. Nałóż na nią klej i przyklej od wewnątrz do sąsiadującej ścianki.
12
Teraz do pudełka możesz włożyć sztuczną wielkanocną trawkę lub rzeżuchę, a na wierzch położyć jajko.
13
Postępuj analogicznie wykonując podstawki na jajka z zajączkami.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić pisankę Nemo?
 3.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Robiąc pisanki, co roku staramy się trzymać tradycji. Tak powstają piękne kraszanki, wyklejanki czy pisankowe zajączki....
Jak zrobić pisankowe zoo?
Robiąc pisanki, co roku staramy się trzymać tradycji. Tak powstają piękne kraszanki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt