Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane starzeniem się, zmianami hormonalnymi, przemęczeniem, czy innymi czynnikami zewnętrznymi, wielu z nas doświadcza takich okresów w życiu, gdy nasz mózg nie jest tak sprawny, jak byśmy sobie tego życzyli. Jeśli chcesz poprawić funkcjonowanie mózgu, wzmocnić pamięć, koncentrację i ograniczyć ryzyko Alzheimera, przeczytaj ten artykuł.
1
Dostarcz do mózgu więcej tlenu.
Idź na spacer lub zrób trening cardio. Ćwicz 30 minut dziennie, co najmniej 5 dni w tygodniu. Zwiększysz w ten sposób cyrkulację krwi i dostarczysz tlen do mózgu. Wstając z łóżka, porozciągaj się, następnie usiądź na jego krawędzi, kilka razy podnieś kolana i przyciśnij je do klatki piersiowej. Idąc do pracy zrób 15-20 minutowy spacer. W ten sposób zapewnisz prawidłową cyrkulację krwi, oczyścisz umysł, poprawisz swój nastrój i nabierzesz energii na cały nadchodzący dzień. Ćwicząc, rób głębokie wdechy, żeby odpowiednio dotlenić mózg i cały organizm. Doskonałym połączeniem ćwiczeń oddechowych i ruchowych jest joga i Tai chi.
2
Żeby poprawić pamięć, często staraj się zapamiętywać.
Mózg jest jak mięsień, jeśli z niego nie korzystasz – słabnie. Ćwicz umysł zapamiętując słowa nowej piosenki, wiersza lub cytatu z książki. Przywołaj wspomnienia ludzi i wydarzeń z przeszłości. Wzmocni to działanie twojego mózgu. Dużo czytaj, rozwiązuj zadania matematyczne, układaj puzzle, rozwiązuj krzyżówki, graj w sudoku, scrabble i inne gry umysłowe. Poprawisz w ten sposób pamięć i funkcjonowanie mózgu.
Staraj się wzrokowo zapamiętać, gdzie położyłeś klucze, okulary lub gdzie zaparkowałeś samochód.
Jak poznać, że ktoś kłamie?
Jak rozszerzyć pamięć wirtualną?
Jak poprawić koncentrację wykorzystując światło świecy?
Jak zwiększyć koncentrację i polepszyć pamięć?
3
Korzystaj z rąk.
Zadania zręcznościowe, zwłaszcza takie wymagające korzystania z ręki niedominującej, poprawiają funkcjonowanie mózgu. Doskonały wpływ na pamięć i koncentrację mają robótki ręczne, szydełkowanie, malowanie, budowanie modeli, układanie puzzli i wszystko, co wymaga używania palców.
4
Nakarm swój mózg.
Spożywaj pokarmy korzystnie wpływające na pamięć, takie jak brokuły, brukselki, szpinak, marchew, kapusta, soja, czarna i czerwona fasola, orzechy, pełne ziarno, pomarańcze, morele i jagody. Funkcjonowanie mózgu poprawia również zielona herbata. Korzystaj z dobroczynnego działania ziół, takich jak: szałwia, rozmaryn, gingko biloba i żeń-szeń.
Pamięć poprawisz także zażywając suplementy diety, takie jak: L-karnityna, L-teanina, L-glutamina, witamina E, kwas Omega-3 i tiamina oraz witamina B1.
5
Strzeż się chemikaliów osłabiających pamięć.
Uważa się, że negatywny wpływ na pamięć mają chemikalia zawarte w opakowaniach wykonanych z aluminium, plastiku i teflonu. Zawsze używaj nietoksycznych naczyń szklanych i gotuj jedzenie w garnkach ze stali nierdzewnej. Niekorzystne działanie na mózg mają również substancje zawarte w dymie tytoniowym, spalinach, płytach wiórowych, izolacjach z pianki i materacach.
Przeczytaj teraz: Sposoby na dobrą pamięć
 3.6/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kersky - 2017-02-13
Stosowaliście kiedyś takie rozwiązania jak na przykład afirmacje czy hipnozę do nauki? U mnie podnosi znacznie sprawność do nauki i szybkość zapamiętywania.
Marzenka - 2015-08-27
Sposobów na poprawę pamięci jest naprawdę sporo. Ja mimo swojego już niemłodego wieku, wciąż ćwiczę swoją pamięć i pierwsze efekty już są. Ponadto wspomaga mnie lecytyna która doskonale sprawdza się na poprawę pamięci :-)
 
Każdemu zdarzają się dziury w pamięci. Starzenie samo w sobie też nie jest przyczyną zaburzeń poznawczych. Poważniejsze...
Jak dbać o pamięć?
Każdemu zdarzają się dziury w pamięci. Starzenie samo w sobie też nie jest przyczyną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt