Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane starzeniem się, zmianami hormonalnymi, przemęczeniem, czy innymi czynnikami zewnętrznymi, wielu z nas doświadcza takich okresów w życiu, gdy nasz mózg nie jest tak sprawny, jak byśmy sobie tego życzyli. Jeśli chcesz poprawić funkcjonowanie mózgu, wzmocnić pamięć, koncentrację i ograniczyć ryzyko Alzheimera, przeczytaj ten artykuł.
1
Dostarcz do mózgu więcej tlenu.
Idź na spacer lub zrób trening cardio. Ćwicz 30 minut dziennie, co najmniej 5 dni w tygodniu. Zwiększysz w ten sposób cyrkulację krwi i dostarczysz tlen do mózgu. Wstając z łóżka, porozciągaj się, następnie usiądź na jego krawędzi, kilka razy podnieś kolana i przyciśnij je do klatki piersiowej. Idąc do pracy zrób 15-20 minutowy spacer. W ten sposób zapewnisz prawidłową cyrkulację krwi, oczyścisz umysł, poprawisz swój nastrój i nabierzesz energii na cały nadchodzący dzień. Ćwicząc, rób głębokie wdechy, żeby odpowiednio dotlenić mózg i cały organizm. Doskonałym połączeniem ćwiczeń oddechowych i ruchowych jest joga i Tai chi.
2
Żeby poprawić pamięć, często staraj się zapamiętywać.
Mózg jest jak mięsień, jeśli z niego nie korzystasz – słabnie. Ćwicz umysł zapamiętując słowa nowej piosenki, wiersza lub cytatu z książki. Przywołaj wspomnienia ludzi i wydarzeń z przeszłości. Wzmocni to działanie twojego mózgu. Dużo czytaj, rozwiązuj zadania matematyczne, układaj puzzle, rozwiązuj krzyżówki, graj w sudoku, scrabble i inne gry umysłowe. Poprawisz w ten sposób pamięć i funkcjonowanie mózgu.
Staraj się wzrokowo zapamiętać, gdzie położyłeś klucze, okulary lub gdzie zaparkowałeś samochód.
Jak przespać całą noc?
Jak zwiększyć koncentrację i polepszyć pamięć?
Jak rozszerzyć pamięć wirtualną?
Jak zrobić olejek zapachowy na pamięć i koncentrację?
3
Korzystaj z rąk.
Zadania zręcznościowe, zwłaszcza takie wymagające korzystania z ręki niedominującej, poprawiają funkcjonowanie mózgu. Doskonały wpływ na pamięć i koncentrację mają robótki ręczne, szydełkowanie, malowanie, budowanie modeli, układanie puzzli i wszystko, co wymaga używania palców.
4
Nakarm swój mózg.
Spożywaj pokarmy korzystnie wpływające na pamięć, takie jak brokuły, brukselki, szpinak, marchew, kapusta, soja, czarna i czerwona fasola, orzechy, pełne ziarno, pomarańcze, morele i jagody. Funkcjonowanie mózgu poprawia również zielona herbata. Korzystaj z dobroczynnego działania ziół, takich jak: szałwia, rozmaryn, gingko biloba i żeń-szeń.
Pamięć poprawisz także zażywając suplementy diety, takie jak: L-karnityna, L-teanina, L-glutamina, witamina E, kwas Omega-3 i tiamina oraz witamina B1.
5
Strzeż się chemikaliów osłabiających pamięć.
Uważa się, że negatywny wpływ na pamięć mają chemikalia zawarte w opakowaniach wykonanych z aluminium, plastiku i teflonu. Zawsze używaj nietoksycznych naczyń szklanych i gotuj jedzenie w garnkach ze stali nierdzewnej. Niekorzystne działanie na mózg mają również substancje zawarte w dymie tytoniowym, spalinach, płytach wiórowych, izolacjach z pianki i materacach.
 3.6/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Marzenka - 2015-08-27
Sposobów na poprawę pamięci jest naprawdę sporo. Ja mimo swojego już niemłodego wieku, wciąż ćwiczę swoją pamięć i pierwsze efekty już są. Ponadto wspomaga mnie lecytyna która doskonale sprawdza się na poprawę pamięci :-)
<p>Mózg to bardzo ważny dla nas organ. To dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu mózgu wiemy to co wiemy, działamy tak, jak...
Ćwiczenia mózgu – część pierwsza
Mózg to bardzo ważny dla nas organ. To dzięki prawidłowemu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt