Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Mózg i Układ Nerwowy > Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane starzeniem się, zmianami hormonalnymi, przemęczeniem, czy innymi czynnikami zewnętrznymi, wielu z nas doświadcza takich okresów w życiu, gdy nasz mózg nie jest tak sprawny, jak byśmy sobie tego życzyli. Jeśli chcesz poprawić funkcjonowanie mózgu, wzmocnić pamięć, koncentrację i ograniczyć ryzyko Alzheimera, przeczytaj ten artykuł.
1
Dostarcz do mózgu więcej tlenu.
Idź na spacer lub zrób trening cardio. Ćwicz 30 minut dziennie, co najmniej 5 dni w tygodniu. Zwiększysz w ten sposób cyrkulację krwi i dostarczysz tlen do mózgu. Wstając z łóżka, porozciągaj się, następnie usiądź na jego krawędzi, kilka razy podnieś kolana i przyciśnij je do klatki piersiowej. Idąc do pracy zrób 15-20 minutowy spacer. W ten sposób zapewnisz prawidłową cyrkulację krwi, oczyścisz umysł, poprawisz swój nastrój i nabierzesz energii na cały nadchodzący dzień. Ćwicząc, rób głębokie wdechy, żeby odpowiednio dotlenić mózg i cały organizm. Doskonałym połączeniem ćwiczeń oddechowych i ruchowych jest joga i Tai chi.
2
Żeby poprawić pamięć, często staraj się zapamiętywać.
Mózg jest jak mięsień, jeśli z niego nie korzystasz – słabnie. Ćwicz umysł zapamiętując słowa nowej piosenki, wiersza lub cytatu z książki. Przywołaj wspomnienia ludzi i wydarzeń z przeszłości. Wzmocni to działanie twojego mózgu. Dużo czytaj, rozwiązuj zadania matematyczne, układaj puzzle, rozwiązuj krzyżówki, graj w sudoku, scrabble i inne gry umysłowe. Poprawisz w ten sposób pamięć i funkcjonowanie mózgu.
Staraj się wzrokowo zapamiętać, gdzie położyłeś klucze, okulary lub gdzie zaparkowałeś samochód.
Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?
Gry dla dzieci od 4 lat
Jak zrobić bukiet ślubny z papieru?
Jak przekonać dziecko do czytania?
Przeczytaj teraz: Sposoby na dobrą pamięć
 3.9/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak polepszyć pamięć?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt