Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Zajście w ciążę > Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?

Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Większość współżyjących ze sobą par troszczy się tylko o to, jak nie zajść w ciążę. Jednak gdy dojrzeją już decyzji o własnym dziecku, okazuje się, że zajście w ciąże nie polega tylko na zaniechaniu antykoncepcji. Oto 10 prostych rzeczy, które możesz zrobić, by zwiększyć szanse na poczęcie.
1

Jedz, pij i rób dzieci.
Niedobór cynku u mężczyzn wpływa na zmniejszenie stężenia testosteronu, a tym samym produkcji plemników. Dlatego też mężczyźni powinni spożywać produkty bogate w cynk, takie jak chude mięso, jajka, owoce morza i pełne ziarno. Wapń i witamina D poprawiają płodność, więc pij dużo mleka.
Kobiety natomiast powinny pić dużo herbaty. Według badań z 1998 roku, kobiety, które piły więcej niż pół filiżanki herbaty dziennie miały większe szanse na zajście w ciążę, niż kobiety, które spożywały herbatę w mniejszych ilościach.

2

Trzymaj się z dala od używek.
Powstrzymaj się od spożywania alkoholu, palenia papierosów (nawet biernego) i przyjmowania niepotrzebnych leków (zarówno tych na receptę, jak i ziołowych). Unikaj kontaktu z toksycznymi substancjami chemicznymi, nawet tymi znajdującymi się w środkach do czyszczenia. Ogranicz spożycie czekolady, napojów gazowanych, zawierających kofeinę, herbaty oraz kawy. Nadmierny wysiłek fizyczny i bardzo niski procent tkanki tłuszczowej w organizmie, może prowadzić do zaburzeń płodności u kobiet. Bądź więc aktywna, ale nie przesadzaj.

Jak w kreatywny sposób powiedzieć mężowi o ciąży?
Jak bezpiecznie jeździć na rowerze treningowym będąc w ciąży?
Jak sobie radzić z nadwrażliwością na zapachy w ciąży?
Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?
 3.1/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Marta - 2013-09-20
Ja kiedy się starałam używałam żelu Conceive plus. Wydaje mi się, ze pomógł, bo dosyć szybko udało mi się zajść w ciążę. Oprócz tego zdrowo się odżywiałam.
Paulina00044 - 2013-08-19
Punkt 1: "Kobiety natomiast powinny pić dużo herbaty. Według badań z 1998 roku, kobiety, które piły więcej niż pół filiżanki herbaty dziennie miały większe szanse na zajście w ciążę, niż kobiety, które spożywały herbatę w mniejszych ilościach."
Punkt 2: "Ogranicz spożycie (...) herbaty (...)."
Hmmm...
halszka - 2013-04-18
O foliku to każda zdrowo myśląca mama nie powinna zapominać, przecież to tak ważna witamina chroniąca dziecko od wad, że non stop powinnyśmy ja zażywać.
hella - 2013-02-18
To już chyba lepiej zacząć łykać folik, przynajmniej dziecko urodzi się zdrowe, a nam poprawi się nastrój.
dfdsddf - 2013-01-19
kto to pisał? Punkt 2 wyklucza sie z 1. Juz mi sie odechciało czytac tych bzdur
kasieńka - 2012-04-23
mam pytanie czy jak się kochałam z chłopakiem dwa dni po miesiączce a mam je w miarę regularne to czy mogę zajść w ciążę????
niekonsekwencja - 2012-03-20
to pic herbate czy nie?????????????????????
anka - 2011-07-29
Artykuł ogólnie dobry, ale niektóre aspekty są przesadą...jak np z czekoladą. Pierwsze słyszę. A jeśli chodzi o kawę, to picie 1 filiżanki kawy dziennie jest zdrowe dla organizmu. dobrze, że został poruszony temat testów owulacyjnych, bo wiele kobiet mówi że stara się o dziecko a nawet nie wie kiedy powinna uprawiać seks...ja akurat stosuję taki wielokrotnego użytku tester płodności (Afrodyta) staram się dopiero 2 miesiąc ale już urządzenie mi się podoba :)
nick - 2010-12-26
krok 1: "Kobiety natomiast powinny pić dużo herbaty."
krok 2: "Ogranicz spożycie (...) herbaty"

zdecydujcie się :/
Umiarkowanie trudne ćwiczenia są wskazane dla ciężarnych kobiet. Dodadzą Ci więcej energii i nie będziesz się martwić,...
Jak bezpiecznie ćwiczyć będąc w ciąży?
Umiarkowanie trudne ćwiczenia są wskazane dla ciężarnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Irena Olejarczyk
  • Grażyna Lewandowska
  • Danuta Wojcieszyńska
  • Kazimiera Majka
  • Daria Lesik
  • Joanna Gac-Ciszek
  • Magda Niedowóz
  • Elżbieta Pyzio
  • Konrad Macel
  • Danuta Prusek
  • Osvaldo Rampin
  • Małgorzata Osińska
pasożyt