Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak leczyć rwę kulszową?

Jak leczyć rwę kulszową?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Rwa kulszowa to niezwykle silny ból nerwu kulszowego, zaczynający się w okolicy lędźwiowej i promieniujący w dół, aż do ud lub łydek. Przyczyną bólu może być uciskanie nerwu kulszowego przez sąsiadujące z nim mięśnie, najczęściej na skutek stanu zapalnego lub innych chorób. Żeby nieco złagodzić ból, można wykonać szereg zabiegów. Poniżej przedstawionych jest kilka ćwiczeń, które możesz zrobić w zaciszu własnego domu.
1
sposoby na rwę kulszową - krok 1
Terapia punktów spustowych.
Terapia punktów spustowych polega na naciskaniu pewnych wrażliwych punktów twojego działa. Działa uśmierzająco i rozluźniająco na mięśnie uciskające nerw kulszowy. Żeby skorzystać z tej terapii, będziesz potrzebować piłeczki tenisowej i ściany. Umieść piłeczkę między punktami spustowymi, a ścianą i delikatnie przesuwaj się z lewej na prawą oraz z góry na dół, masując w ten sposób obolały odcinek ciała. Umiejscowienie punktów spustowych jest różne dla różnych osób. Kluczowe jest jednak znalezienie punktu najbardziej bolesnego i określenie, czy znajduje się on bliżej bioder, czy kości ogonowej. Żeby zwiększyć nacisk piłeczki, pochyl się w jej stronę, żeby go zmniejszyć – odsuń się nieco od ściany.
2
pozycja dziecka
Korzystne działanie ćwiczeń rozciągających i jogi.
Rozciąganie mięśni pośladków pomaga rozluźnić mięśnie otaczające nerw kulszowy. Nawet jeśli rwa kulszowa pojawiła się na skutek problemów z kręgosłupem i nie jest wprost związana z napięciem mięśni, joga i tak korzystnie wpłynie na twoje krzyże i biodra. Mięśnie dolnej partii kręgosłupa doskonale rozciągniesz wykonując pozycje psa z głową w dół i dziecka (opis w kroku 3.). Zapisz się na lekcje jogi, a dowiesz się o właściwym ustawieniu ciała, jakie jest zalecane w celu rozciągnięcia określonych partii mięśni. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje.
3
pies z głową w dół
Regularne uprawianie jogi.
Jeśli chcesz poczuć ulgę, regularnie wykonuj następujące ćwiczenia. Pamiętaj, żeby podczas każdego z nich oddychać równomiernie i głęboko.
Pies z głową w dół: Połóż się na brzuchu, dłonie oprzyj po bokach, blisko linii dolnych żeber. Palce stóp oprzyj na podłodze. Weź wdech. Wydychając powietrze podnieś tułów do góry, opierając się na dłoniach i kolanach. Pośladki unieś do góry, oderwij kolana od podłogi, podpierając się na palcach stóp. Pochyl głowę w dół, schowaj ją między rękami i utwórz coś na kształt odwróconej litery „V”.
Pozycja dziecka: Powoli opuszczaj biodra z pozycji psa z głową w dół, najpierw oprzyj kolana na podłoże, a następnie usiądź na nogach płasko spoczywających na ziemi, tak by pośladki dotykały twoich pięt. Teraz pochyl się ku przodowi, w stronę kolan. Ramiona rozluźnij i ułóż wzdłuż ciała.
4
sposoby na rwę kulszową - krok 4
Ciepło i lód.
Gorące i zimne okłady pomogą zmniejszyć napięcie mięśni. Ludzie różnie reagują na temperaturę okładów. U jednych okład zbyt gorący może zaostrzyć stan zapalny, u innych okład zimny spowoduje dodatkowe skurcze mięśni. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, w większości przypadków okłady przyniosą ci chwilową ulgę, zmniejszą ból i rozluźnią mięśnie.
5
sposoby na rwę kulszową - krok 5
Przeciwbólowe maści i żele.
Żele i maści o działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym rozluźnią mięśnie i zmniejszą stan zapalny. Przyniosą również chwilową ulgę. Wypróbuj także rozgrzewające plastry przeciwbólowe.
6
sposoby na rwę kulszową - krok 6
Zmiana stylu życia.
Dowiedz się, co wywołuje rwę kulszową i podejmij działania zmierzające do zmian w twoim stylu życia. Niektóre nienaturalne pozycje mogą spowodować nawrót choroby. Na rwę kulszową niekorzystnie wpływa zbyt długie siedzenie, dlatego co każde pół godziny wstań i przejdź się po pokoju. Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach rozciągających i unikaniu noszenia ciężarów.
Przeczytaj teraz: Jak przestać się garbić?
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Barlena - 2015-02-03
Nie komentuję treści, ponieważ jej nie znam. A NIE ZNAM, BO IRYTUJE MNIE GRAFICZNA FORMA JEJ PREZENTACJ. Nie rozumiem, dlaczego nie można tego napisać l i n e a r n i e, czyli normalnie !!!!
sam sie wyleczyłem - 2015-02-03
A wszystko dlatego że mało się ruszamy, za słaby mamy gorset mięśniowy kręgosłupa. Też to miałem. Ból sięgał do stopy lecz nie osiągnął palucha. Wszystko było: Zastrzyki sterydowe poagały na 2 miesiące i ból z powrotem. Leki niesterydowe zniszczyły żołądek. Wszelakie maści i i źle zdiagnozowany MC Kenzi też nie pomógł. W końcu znalazałem w internecie płytę z ćwiczeniami przy bólu kręgosłupa. 43 ćwiczenia w ciągu 48 minut zdziałały cuda po dwóch tygodniach nie wiedzaiłem co to rwa kulszowa. Teraz dużo biegam, chodzę i żyję !!!!! ;)
ili - 2015-02-03
Przechodziłam przez to w czasie dwóch ciąż. .. koszmar. .. już wolę ból porodowy, bo on przynajmniej ma sens.
aniusia - 2015-02-03
Witam,też mnie dopadła rwa kulszowa.Straszliwy ból.Pomagają mi ćwiczenia,które polecił mi wykonywać regularnie neurolog.Po trzy tygodniowym pobycie w sanatorium,co roku,....nie mam nawrotów.....polecam
asia - 2014-12-29
Witam, miałam rwę kulszową spowodowaną skurczem mięśni (zespół mięśnia gruszkowatego) koszmar. Polecam akupunkturę. mnie pomogła. Zabiegi wpływają na rozluźnienie mięśni i ich wzmocnieniu, idź do Pani doktor Łączkowskiej, porozmawiaj, sam zdecydujesz czy poddasz się zabiegowi ja też byłam sceptyczna.
 
<p>Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części...
Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt