Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak leczyć rwę kulszową?

Jak leczyć rwę kulszową?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Rwa kulszowa to niezwykle silny ból nerwu kulszowego, zaczynający się w okolicy lędźwiowej i promieniujący w dół, aż do ud lub łydek. Przyczyną bólu może być uciskanie nerwu kulszowego przez sąsiadujące z nim mięśnie, najczęściej na skutek stanu zapalnego lub innych chorób. Żeby nieco złagodzić ból, można wykonać szereg zabiegów. Poniżej przedstawionych jest kilka ćwiczeń, które możesz zrobić w zaciszu własnego domu.
1
sposoby na rwę kulszową - krok 1
Terapia punktów spustowych.
Terapia punktów spustowych polega na naciskaniu pewnych wrażliwych punktów twojego działa. Działa uśmierzająco i rozluźniająco na mięśnie uciskające nerw kulszowy. Żeby skorzystać z tej terapii, będziesz potrzebować piłeczki tenisowej i ściany. Umieść piłeczkę między punktami spustowymi, a ścianą i delikatnie przesuwaj się z lewej na prawą oraz z góry na dół, masując w ten sposób obolały odcinek ciała. Umiejscowienie punktów spustowych jest różne dla różnych osób. Kluczowe jest jednak znalezienie punktu najbardziej bolesnego i określenie, czy znajduje się on bliżej bioder, czy kości ogonowej. Żeby zwiększyć nacisk piłeczki, pochyl się w jej stronę, żeby go zmniejszyć – odsuń się nieco od ściany.
2
pozycja dziecka
Korzystne działanie ćwiczeń rozciągających i jogi.
Rozciąganie mięśni pośladków pomaga rozluźnić mięśnie otaczające nerw kulszowy. Nawet jeśli rwa kulszowa pojawiła się na skutek problemów z kręgosłupem i nie jest wprost związana z napięciem mięśni, joga i tak korzystnie wpłynie na twoje krzyże i biodra. Mięśnie dolnej partii kręgosłupa doskonale rozciągniesz wykonując pozycje psa z głową w dół i dziecka (opis w kroku 3.). Zapisz się na lekcje jogi, a dowiesz się o właściwym ustawieniu ciała, jakie jest zalecane w celu rozciągnięcia określonych partii mięśni. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje.
3
pies z głową w dół
Regularne uprawianie jogi.
Jeśli chcesz poczuć ulgę, regularnie wykonuj następujące ćwiczenia. Pamiętaj, żeby podczas każdego z nich oddychać równomiernie i głęboko.
Pies z głową w dół: Połóż się na brzuchu, dłonie oprzyj po bokach, blisko linii dolnych żeber. Palce stóp oprzyj na podłodze. Weź wdech. Wydychając powietrze podnieś tułów do góry, opierając się na dłoniach i kolanach. Pośladki unieś do góry, oderwij kolana od podłogi, podpierając się na palcach stóp. Pochyl głowę w dół, schowaj ją między rękami i utwórz coś na kształt odwróconej litery „V”.
Pozycja dziecka: Powoli opuszczaj biodra z pozycji psa z głową w dół, najpierw oprzyj kolana na podłoże, a następnie usiądź na nogach płasko spoczywających na ziemi, tak by pośladki dotykały twoich pięt. Teraz pochyl się ku przodowi, w stronę kolan. Ramiona rozluźnij i ułóż wzdłuż ciała.
4
sposoby na rwę kulszową - krok 4
Ciepło i lód.
Gorące i zimne okłady pomogą zmniejszyć napięcie mięśni. Ludzie różnie reagują na temperaturę okładów. U jednych okład zbyt gorący może zaostrzyć stan zapalny, u innych okład zimny spowoduje dodatkowe skurcze mięśni. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, w większości przypadków okłady przyniosą ci chwilową ulgę, zmniejszą ból i rozluźnią mięśnie.
5
sposoby na rwę kulszową - krok 5
Przeciwbólowe maści i żele.
Żele i maści o działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym rozluźnią mięśnie i zmniejszą stan zapalny. Przyniosą również chwilową ulgę. Wypróbuj także rozgrzewające plastry przeciwbólowe.
6
sposoby na rwę kulszową - krok 6
Zmiana stylu życia.
Dowiedz się, co wywołuje rwę kulszową i podejmij działania zmierzające do zmian w twoim stylu życia. Niektóre nienaturalne pozycje mogą spowodować nawrót choroby. Na rwę kulszową niekorzystnie wpływa zbyt długie siedzenie, dlatego co każde pół godziny wstań i przejdź się po pokoju. Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach rozciągających i unikaniu noszenia ciężarów.
 2.8/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Barlena - 2015-02-03
Nie komentuję treści, ponieważ jej nie znam. A NIE ZNAM, BO IRYTUJE MNIE GRAFICZNA FORMA JEJ PREZENTACJ. Nie rozumiem, dlaczego nie można tego napisać l i n e a r n i e, czyli normalnie !!!!
sam sie wyleczyłem - 2015-02-03
A wszystko dlatego że mało się ruszamy, za słaby mamy gorset mięśniowy kręgosłupa. Też to miałem. Ból sięgał do stopy lecz nie osiągnął palucha. Wszystko było: Zastrzyki sterydowe poagały na 2 miesiące i ból z powrotem. Leki niesterydowe zniszczyły żołądek. Wszelakie maści i i źle zdiagnozowany MC Kenzi też nie pomógł. W końcu znalazałem w internecie płytę z ćwiczeniami przy bólu kręgosłupa. 43 ćwiczenia w ciągu 48 minut zdziałały cuda po dwóch tygodniach nie wiedzaiłem co to rwa kulszowa. Teraz dużo biegam, chodzę i żyję !!!!! ;)
ili - 2015-02-03
Przechodziłam przez to w czasie dwóch ciąż. .. koszmar. .. już wolę ból porodowy, bo on przynajmniej ma sens.
aniusia - 2015-02-03
Witam,też mnie dopadła rwa kulszowa.Straszliwy ból.Pomagają mi ćwiczenia,które polecił mi wykonywać regularnie neurolog.Po trzy tygodniowym pobycie w sanatorium,co roku,....nie mam nawrotów.....polecam
asia - 2014-12-29
Witam, miałam rwę kulszową spowodowaną skurczem mięśni (zespół mięśnia gruszkowatego) koszmar. Polecam akupunkturę. mnie pomogła. Zabiegi wpływają na rozluźnienie mięśni i ich wzmocnieniu, idź do Pani doktor Łączkowskiej, porozmawiaj, sam zdecydujesz czy poddasz się zabiegowi ja też byłam sceptyczna.
Zła postawa, taka jak zgarbione ramiona, czy nachylony do przodu kark, może mieć pochodzenie zarówno środowiskowe jak i...
Jak ćwiczyć żeby mieć proste plecy?
Zła postawa, taka jak zgarbione ramiona, czy nachylony...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt