Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak się uspokoić?

Jak się uspokoić?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łatwo wyprowadzić cię z równowagi, zwłaszcza, gdy rozradowane dzieciaki piszczą tak głośno, że twoje uszy nie są w stanie znieść decybeli? Ilość maili w skrzynce i nawał spraw niecierpiących zwłoki przyprawiają cię o załamanie nerwowe? Poniżej znajdziesz wskazówki jak w łatwy sposób się uspokoić.
1

Odejdź.
Jeżeli przytłacza cię rozmowa o globalnym ociepleniu lub kryzysie gospodarczym wyjdź, gdy inni o tym rozmawiają albo zręcznie zmień temat. Denerwują dzieci krzyczące za każdym razem, gdy mijacie stoisko z zabawkami? Postaraj się im wytłumaczyć, że potrzebujesz chwili ciszy lub zabierz na zakupy męża i zostaw go z dziećmi, a sama załatw inne zakupy. Musisz wyczuć samą siebie. Następnym razem, gdy będziesz się zbliżać do punktu krytycznego, odejdź od niego jak najdalej.

2

Zamknij oczy.
Zamknij oczy, by cały świat przestał na chwilę istnieć. Umożliwi ci to szybkie odzyskanie równowagi. Musisz byś świadoma, że zamykanie oczu jest bardzo ważne dla zdrowia układu nerwowego. Jeżeli czujesz, że zaraz wybuchniesz zamknij powieki na 10-20 sekund i postaraj się całkowicie wyłączyć. W ten sposób bardzo szybko zyskasz spokój i nową dawkę energii.

3

Zapewnij sobie odrobinę samotności.
To może być trudne, jeżeli jesteś w pracy lub w domu z pełnymi energii dzieciakami. Jednak każdy człowiek potrzebuje w ciągu dnia choćby najkrótszej chwili samotności, by zregenerować zszargane nerwy. Bądź przy tym kreatywna. Spróbuj zawiesić na drzwiach pokoju tabliczkę symbolizującą, że w tej właśnie chwili nikt nie może ci przeszkadzać. Kilka minut w samotności pomoże ci ukoić nerwy.

Jak się zrelaksować ? Sposoby na stres.
Jak się szybko uspokoić?
Jak wybrać dywan?
Jak zrobić masaż twarzy krok po kroku?
4

Wyjdź na powietrze.
Do swojego codziennego harmonogramu wprowadź spacer. Przebywaj na świeżym powietrzu około godzinę dziennie, będzie to dla ciebie prawdziwe wytchnienie. Jeżeli nie lubisz spacerów, zdecyduj się na bieganie lub wycieczki rowerowe. Podczas obcowania z przyrodą rozluźnisz się, odprężysz i zrelaksujesz, dzięki czemu zniknie twój cynizm, zawziętość i złość.

5

Idź nad wodę.
Woda ma wiele niesamowitych właściwości. Żeglowanie pomaga nam się zrelaksować, a wiosłowanie rozładowuje negatywne emocje. Pomóc może także przysłuchiwanie się szumowi potoku, patrzenie na spokojną taflę stawu lub picie szklanki wody co godzinę. Jeżeli chcesz ukoić swoje nerwy, znajdź w pobliżu swojego domu jakiś strumyczek lub park, w którym jest staw i odwiedzaj to miejsce tak często, jak poczujesz, że wzbierają w tobie negatywne emocje. Jeżeli z jakichś powodów nie możesz wyjść z domu, weź długi uspokajający prysznic i wyobraź sobie, że pada nie ciebie ciepły hawajski deszczyk.

6

Oddychaj głęboko.
Oddychanie jest podstawą zdrowia psychicznego, ponieważ w ten sposób zapewniamy naszemu mózgowi i organom dopływ tlenu. Jest nie tylko niezbędne do życia, ale ma też inne właściwości np. pozwala usunąć z organizmu toksyny.
Zwróć większą uwagę na to, jak oddychasz. Zapoznaj się z metodą oddychania zmniejszającą lęk:
1. Powoli weź wdech licząc do czterech.
2. Przytrzymaj powietrze w płucach przez 4 sekundy.
3. Wydychaj powietrze powoli przez nos, usta mając zamknięte. Policz przy tym do czterech.
4. Na 4 sekundy wstrzymaj oddech.
5. Weź dwa normalne oddechy.
6. Zacznij wszystko od początku i powtarzaj aż się uspokoisz.

7

Słuchaj muzyki.
Od wieków muzyka jest wykorzystywana do uspokajania i relaksowania się. Wybierz taki rodzaj muzyki, jaki najlepiej ci odpowiada. Nie sugeruj się innymi ludźmi, to, co na nich działa kojąco, ciebie może rozdrażniać. Gdy jesteś sama w domu puść swoją ulubiona muzykę, wsłuchaj się w nią intensywnie i poczuj jak delikatnie pieści twoje zmysły. Jeżeli w domu nie możesz liczyć na chwilę spokoju, weź mp3 i idź na spacer. Ulubiona piosenka może przywrócić twój spokój i przywołać wiele pięknych wspomnień.

Przeczytaj teraz: Jak się szybko uspokoić?
 4.4/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Kocio - 2016-03-10
świetna rada - zostaw z dziećmi męża. A później się dziwicie, że wam się związek rozpada? No jak się na kłopoty reaguje zwaleniem ich na innych ....
nosleep - 2015-05-21
Mi tylko tabletki pomagają. W pracy stres, w domu stres to jak żyć normalnie ;/ czasem to już wychodzę z siebie. Kiedyś koleżanka poleciła mi Forstres - preparat z melisą i magnezem na uspokojenie i zażywam go do dziś. Jest naprawdę skuteczny i bardzo mi pomaga.
Julita - 2014-12-03
Moja porada na stres to dwa głębokie wdechy i wieczorny basen. Jestem osobą aktywną i tylko to mnie rozluźnia. Aczkolwiek ostatnio postawiłam na suplementy, np. Nervocalm ponieważ mam intensywny okres w życiu. Strasznie dużo spraw mam na głowie, a mimo to, czuję, że mam po nim więcej siły do działania i jestem spokojna nawet w stresowych sytuacjach. Jako łakomczuch muszę powedzieć, że gorąca czekolada też robi swoje :)
paula_1505 - 2014-08-24
Moim sposobem jest wypicie zielonej herbaty, ktora bardzo mnie relaksuje
pozytywny - 2012-05-03
lunatycy otaczaja mnie - wszystko da sie zrobic ...
Spadochroniarz - 2012-01-09
TYLKO TABLETKI ZIOŁOWE ! ; /
wariacik - 2011-11-10
ale za mam gorszy problem za kazdym razem jak jade do pracy to jedzie ze mna pies i on caly czas szczeka ja juz nerwowo nie wytrzymuje i nie moge sobie o tako pujsc a nic nic i co ja mam zrobic????
adula - 2010-11-25
mi się nie udało
Mia - 2010-09-27
Najlepszą metodą uspokojenia jest pozbycie się czynnika stresogennego i oddech. Oprócz tego spokojna muzyka i ewentualnie jakiś delikatny ziołowy środek uspokajający.
Teresa - 2010-09-13
Czasami nie da się uspokoić. Szczególnie przed okresem. W takich wypadkach sprawdza się u mnie tylko sen albo jakieś tabletki ziołowe. Grrrrr
Todzia - 2010-04-08
Ja to najczęściej łącze razem kilka rzeczy: włączam muzykę, zamykam oczy i robię kilka głębokich wdechów. Spacer też pomaga, ale wiadomo - nie zawsze da się wyjść.
 
Ćwiczenia relaksacyjne potrafią zwalczyć stres, którego doznajemy każdego dnia. Nawet najmniej stresująca praca po...
Jak zwalczyć stres? Ćwiczenia relaksacyjne
Ćwiczenia relaksacyjne potrafią zwalczyć stres, którego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt