Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak się uspokoić?

Jak się uspokoić?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łatwo wyprowadzić cię z równowagi, zwłaszcza, gdy rozradowane dzieciaki piszczą tak głośno, że twoje uszy nie są w stanie znieść decybeli? Ilość maili w skrzynce i nawał spraw niecierpiących zwłoki przyprawiają cię o załamanie nerwowe? Poniżej znajdziesz wskazówki jak w łatwy sposób się uspokoić.
1

Odejdź.
Jeżeli przytłacza cię rozmowa o globalnym ociepleniu lub kryzysie gospodarczym wyjdź, gdy inni o tym rozmawiają albo zręcznie zmień temat. Denerwują dzieci krzyczące za każdym razem, gdy mijacie stoisko z zabawkami? Postaraj się im wytłumaczyć, że potrzebujesz chwili ciszy lub zabierz na zakupy męża i zostaw go z dziećmi, a sama załatw inne zakupy. Musisz wyczuć samą siebie. Następnym razem, gdy będziesz się zbliżać do punktu krytycznego, odejdź od niego jak najdalej.

2

Zamknij oczy.
Zamknij oczy, by cały świat przestał na chwilę istnieć. Umożliwi ci to szybkie odzyskanie równowagi. Musisz byś świadoma, że zamykanie oczu jest bardzo ważne dla zdrowia układu nerwowego. Jeżeli czujesz, że zaraz wybuchniesz zamknij powieki na 10-20 sekund i postaraj się całkowicie wyłączyć. W ten sposób bardzo szybko zyskasz spokój i nową dawkę energii.

3

Zapewnij sobie odrobinę samotności.
To może być trudne, jeżeli jesteś w pracy lub w domu z pełnymi energii dzieciakami. Jednak każdy człowiek potrzebuje w ciągu dnia choćby najkrótszej chwili samotności, by zregenerować zszargane nerwy. Bądź przy tym kreatywna. Spróbuj zawiesić na drzwiach pokoju tabliczkę symbolizującą, że w tej właśnie chwili nikt nie może ci przeszkadzać. Kilka minut w samotności pomoże ci ukoić nerwy.

Jak zrobić masaż pleców?
Jak się zrelaksować w pracy?
Jak się szybko uspokoić?
Zalety kąpieli w ciepłej wodzie
 4.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

nosleep - 2015-05-21
Mi tylko tabletki pomagają. W pracy stres, w domu stres to jak żyć normalnie ;/ czasem to już wychodzę z siebie. Kiedyś koleżanka poleciła mi Forstres - preparat z melisą i magnezem na uspokojenie i zażywam go do dziś. Jest naprawdę skuteczny i bardzo mi pomaga.
Julita - 2014-12-03
Moja porada na stres to dwa głębokie wdechy i wieczorny basen. Jestem osobą aktywną i tylko to mnie rozluźnia. Aczkolwiek ostatnio postawiłam na suplementy, np. Nervocalm ponieważ mam intensywny okres w życiu. Strasznie dużo spraw mam na głowie, a mimo to, czuję, że mam po nim więcej siły do działania i jestem spokojna nawet w stresowych sytuacjach. Jako łakomczuch muszę powedzieć, że gorąca czekolada też robi swoje :)
paula_1505 - 2014-08-24
Moim sposobem jest wypicie zielonej herbaty, ktora bardzo mnie relaksuje
pozytywny - 2012-05-03
lunatycy otaczaja mnie - wszystko da sie zrobic ...
Spadochroniarz - 2012-01-09
TYLKO TABLETKI ZIOŁOWE ! ; /
wariacik - 2011-11-10
ale za mam gorszy problem za kazdym razem jak jade do pracy to jedzie ze mna pies i on caly czas szczeka ja juz nerwowo nie wytrzymuje i nie moge sobie o tako pujsc a nic nic i co ja mam zrobic????
adula - 2010-11-25
mi się nie udało
Mia - 2010-09-27
Najlepszą metodą uspokojenia jest pozbycie się czynnika stresogennego i oddech. Oprócz tego spokojna muzyka i ewentualnie jakiś delikatny ziołowy środek uspokajający.
Teresa - 2010-09-13
Czasami nie da się uspokoić. Szczególnie przed okresem. W takich wypadkach sprawdza się u mnie tylko sen albo jakieś tabletki ziołowe. Grrrrr
Todzia - 2010-04-08
Ja to najczęściej łącze razem kilka rzeczy: włączam muzykę, zamykam oczy i robię kilka głębokich wdechów. Spacer też pomaga, ale wiadomo - nie zawsze da się wyjść.
Jesteś zabiegana? Marzysz o chwili wytchnienia, ale nawet jak już ją znajdziesz to rzucasz się na kanapę i pozwalasz...
Jak się zrelaksować? Oddychanie relaksacyjne.
Jesteś zabiegana? Marzysz o chwili wytchnienia, ale nawet...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt