Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pielęgnacja Obuwia > Jak wiązać sznurówki?

Jak wiązać sznurówki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (231 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 16 
Zwykle nie zastanawiasz się jak zawiązane są twoje sznurówki. Nie zdajesz sobie nawet sprawy, że inny sposób ich wiązania może całkowicie odmienić wygląd twoich butów. Może więc warto poeksperymentować? Poniżej znajdziesz kilka pomysłów jak wiązać sznurówki.
1
sznurówki - drabina
Drabina.

- Sznurówkę przewlecz od spodu przez obie dziurki.
- Następnie oba jej końce przeciągnij prostopadle do góry przez sąsiednie otwory.
- Jeden koniec sznurówki przeciągnij przez jej pionowy, przeciwległy fragment, powstały przez przewleczenie sznurówki z pierwszej dziurki do drugiej, a następnie włóż go prostopadle do dziurki numer trzy. Analogicznie przewlecz drugi koniec.
- Sznurówki przeciągaj tak, by krzyżowały się na środku.
- Powtarzaj wszystkie czynności, dopóki nie dojdziesz do ostatniej dziurki. Nie tylko uzyskasz spójny wygląd butów, ale także będziesz je mógł sznurować mocniej, niż zwykle.
2
sznurówki - zamek błyskawiczny.
Zamek błyskawiczny.

- Sznurówkę przewlecz dołem przez dwie pierwsze dziurki.
- Następnie przełóż oba jej końce od spodu, przez poprzeczny kawałek sznurówki, który powstał między najniższymi dziurkami. Powinna powstać pętelka.
- Skrzyżuj oba kawałki sznurówki na środku i przewlecz od spodu przez kolejne dziurki.
- Ponownie przeciągnij każdy z końców pod dopiero co utworzonym fragmentem wiązania, tak aby powstała pętelka.
- Powtarzaj kroki, aż do przewleczenia sznurówki przez ostatnie dziurki.
3
sznurówki - podwójny grzbiet.
Podwójny grzbiet.

- Przewlekanie sznurówki zacznij od drugiej pary dziurek licząc od góry. Przewlecz ją przez obie dziurki z wierzchu, w poziomie.
- Końce sznurówki przeciągnij po skosie przez czwartą parę dziurek licząc od góry. Sznurówki przewlekaj od strony wierzchniej do spodu, co dwie dziurki.
- Gdy dojdziesz do ostatniej pary dziurek, cofnij się o poziom wyżej, przewlekając końce sznurówki pionowo do góry.
- Oba końce przewlekaj teraz po skosie przez nieparzyste pary dziurek (tj. te, które pozostały puste), co drugi poziom.
- Powtarzaj kroki, dopóki nie dojdziesz do pierwszej pary dziurek licząc od góry buta.
4
sznurówki - pętle.
Pętle.

- Sznurówkę przewlecz od samego dołu, przez obie dziurki zaczynając od spodniej strony wiązania.
- Oba końce sznurówki skrzyżuj na środku i opleć wokół siebie tak, by powstała pętelka.
- Sznurówkę przewlecz przez następną parę dziurek, od spodu.
- Powtarzaj cały proces aż dojdziesz do pierwszej pary dziurek licząc od góry buta.
5
sznurówki - jednostronna drabinka.
Jednostronna drabinka.

- Sznurówkę przewlecz od spodu przez najniższą parę dziurek.
- Oba końce sznurówki przeciągnij prostopadle do góry, przy czym jeden koniec przez dziurkę sąsiednią, a drugi przez otwór dwa poziomy wyżej.
- Każdy z końców sznurówki przewlecz równolegle do dziurki na danym poziomie.
- Następnie przeciągaj każdy koniec prostopadle do góry, co drugą dziurkę. Sznurówki prowadź po wierzchniej stronie wiązania.
- Gdy przewleczesz wszystkie dziurki, wiązanie sznurówki będzie znajdować się po jednaj stronie buta.
6
sznurówki - piła.
Piła.

- Sznurówkę przewlecz z wierzchu przez parę dziurek znajdujących się najniżej.
- Jeden koniec sznurówki przeciągnij prostopadle od spodu do dziurki poziom wyżej.
- Drugi koniec przewlecz (również od spodu) po skosie do trzeciej dziurki licząc od dołu.
- Każdy z końców przewlecz równolegle (tym razem z wierzchu) do otworu po drugiej stronie buta.
- Powtarzaj powyższe kroki, przewlekając na zmianę (jeden prostopadle, drugi po skosie) oba końce sznurówki.
7
sznurówki - worek na buty.
Worek na buty.

- Przewlecz sznurówkę równolegle (od spodu) przez trzecią parę dziurek, licząc od dołu.
- Oba końce sznurówki przewlecz prostopadle w dół, najpierw po wierzchniej stronie poziom niżej, a następnie po spodniej stronie do pierwszej pary dziurek.
- Oba końce zawróć prostopadle do góry, przeciągając je po wierzchu, aż do czwartej pary dziurek licząc od dołu.
- Skrzyżuj sznurówki na środku i przewlekaj je od spodu przez kolejne dziurki.
8
sznurówki - wyjściowe.
Wyjściowo.

- Sznurówkę przewlecz z wierzchu przez najniższą parę dziurek.
- Skrzyżuj końce sznurówki na środku, a następnie przewlecz ją przez kolejne dziurki, od wierzchu do spodu.
- Powtarzaj kroki, aż do ostatniej pary dziurek.
9
sznurówki - krzyżyk.
Krzyżyk.

- Oba końce sznurówki przeciągnij po wierzchu do pary dziurek znajdującej się trzy poziomy wyżej. Skrzyżuj je na środku.
- Końce sznurówki zawróć poziom niżej, przewlekając je prostopadle w dół, od spodu.
- Kontynuuj przewlekanie (3 poziomy wyżej po skosie, 1 w dół pionowo), aż do ostatniej pary dziurek.
10
sznurówki - zakręcone.
Zakręcone.

- Sznurówkę przewlekamy od spodu, przez najniższe dziurki.
- Oba końce skrzyżuj na środku i opleć wokół siebie dwa razy, by powstała podwójna pętelka.
- Następnie przewlecz je przez kolejną parę dziurek, od spodu.
- Powtarzaj punkt drugi i trzeci, aż dojdziesz do szczytu wiązania.
11
sznurówki - ukryty supeł.
Ukryty supeł.

- Sznurówkę przewlecz z wierzchu przez dziurki na najniższym poziomie.
- Oba końce sznurówki przeciągnij prostopadle do góry (od spodu) tak, by jeden z nich znalazł się w dziurce poziom wyżej, a drugi dwa poziomy wyżej.
- Każdy z końców przewlecz równolegle do dziurki po sąsiedniej stronie.
- Ponownie przeciągnij oba końce (od spodu) prostopadle do góry, co drugi poziom, a następnie równolegle do sąsiedniej dziurki.
- Gdy dojdziesz do przedostatniego poziomu, przewlecz do góry tylko ten koniec sznurówki, który znajduje się najniżej. Przeciągnij go równolegle przez pierwszą parę dziurek.
- Teraz oba końce sznurówki znajda się po jednej stronie.
- Po spodniej stronie wiązania zawiąż supełek i utnij zbędne końcówki sznurówki.
12
sznurówki - kokarda po środku.
Kokarda po środku.

- Sznurówkę przewlekamy z wierzchu, przez dziurki znajdujące się najniżej.
- Jeden koniec sznurówki przewlecz skośnie do dziurki poziom wyżej, a następnie równolegle (z wierzchu) do dziurki sąsiedniej.
- Kontynuuj przewlekanie tego samego końca sznurówki, aż dojdziesz do czwartego poziomu licząc od dołu.
- Drugi koniec sznurówki przeciągnij od spodu z pierwszej dziurki do ostatniej po przeciwnej stronie wiązania.
- Przewlekaj drugi koniec sznurówki identycznie jak pierwszy, tylko w odwrotnym kierunku. - Końce sznurówki spotkają się w połowie wiązania.
13
sznurówki - szachownica.
Szachownica.

Ten sposób wiązania wymaga użycia dwóch sznurówek w różnych kolorach. Jedna sznurówka powinna być czarna, a druga biała. Oczywiście twoja szachownica może być bardziej kolorowa, wszystko zależy od twojej wyobraźni.

- Zacznij od czarnej sznurówki. Przewlecz ją z wierzchu przez dziurki znajdujące się na samym dole. Jeden koniec sznurówki powinien być krótki. Przywiąż do niego białą sznurówkę.
- Drugi koniec czarnej sznurówki przeciągnij od spodu prostopadle do góry, do dziurki znajdującej się poziom wyżej.
- Następnie przewlecz sznurówkę równolegle po wierzchu, do sąsiedniej dziurki. Kontynuuj, aż do samego szczytu wiązania.
- Białą sznurówkę przewlekaj od dołu do góry, przeplatając nią sznurówkę czarną. Powtarzaj ten krok, aż do momentu uzyskania jednolitej szachownicy. Pamiętaj, by zakończyć przeplatanie na szczycie wiązania!
- Na końcu zwiąż ze sobą obie sznurówki od spodu, by nie było widać węzła.
14
sznurówki - kratka.
Kratka.

- Sznurówkę przewlecz od spodu, przez najniższe dziurki.
- Końce sznurówki skrzyżuj na środku i przeciągnij po wierzchu do dziurek na 4 poziomie licząc od dołu.
- Oba końce przewlecz prostopadle (od spodu) do dziurek poziom wyżej.
- Końce sznurówki ponownie skrzyżuj na środku i przeciągnij z wierzchu do dziurek z drugiego poziomu licząc od dołu.
- Oba końce przewlecz od spodu prostopadle do góry, o jeden poziom wyżej.
- Podobnie jak wcześniej, skrzyżuj obie części sznurówki na środku wiązania i przeciągnij je o 3 poziomy do góry (w sumie 5 poziom licząc od dołu).
- Na końcu zawiąż buty na wierzchu lub od spodu w zależności od tego, który sposób wydaje ci się bardziej odpowiedni.
15
sznurówki - dwukolorowe.
Dwukolorowe.

Jak wskazuje tytuł, ten sposób wiązania wymaga użycia sznurówek w dwóch różnych kolorach. Jedna sznurówka może być czarna, a druga biała. Oczywiście, jeśli wolisz możesz użyć zupełnie innych kolorów.

- Zacznij od czarnej sznurówki. Przewlecz ją z wierzchu przez najniższą parę dziurek. Jeden koniec sznurówki powinien być krótki. Przywiąż do niego białą sznurówkę i dla bezpieczeństwa sklej końce klejem.
- Czarną sznurówkę przewlecz prostopadle (od spodu) do dziurki dwa poziomy wyżej, a następnie z wierzchu do równoległej dziurki na tym samym poziomie.
- Białą sznurówkę przeciągnij prostopadle (od spodu) do dziurki na drugim poziomie od dołu, a następnie równolegle do dziurki sąsiedniej.
- Kontynuuj przewlekanie obu kolorów sznurówek, co dwa poziomy od spodu i równolegle z wierzchu. Kolory będą widoczne na przemian.
 2.9/5 (231 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (18)

AMF - 2015-03-23
Za długie można wiązać z tyłu buta albo nawet po obwinięciu buta - oczywiście o ile but jest dość wysoki. Druga opcja to jak mundurowi mówią chowanie zapalników - czyli po prostu sznurujemy normalnie a nadmiar sznurówki chowamy do środka.
oRkA - 2015-03-23
O super, wreszcie jakiś sposób na te przeklęte za długie sznurówki.
emeryt - 2015-03-23
Wlasciele butow napewno nie odpowiedza na to pytanie czy umieja sznurowac swoje obuwie, bo wiadomo ze nie umieja? A mamusie i babcie beda musialy sie nauczyc
zenek50zenek - 2013-04-18
A jak wiązać za dlugie sznurówki?
ślonzok - 2012-10-25
ni cholery znaleźć sposób na 7 dziurek ._.
skrzacik0007 - 2012-10-15
11 sposób najbardziej pasuje do eleganckich butów i garnituru
Inka - 2012-05-08
Zajebiste xD Efekt Ukrytego Supełka jest świetny :D
mei - 2012-04-28
Fajne, ale ni chu chu nie umiem tej szachownicy zrobić :D
kość - 2012-04-11
koniec sznurówki to aglet!
lol12 - 2012-03-12
fajne to xd
pan e - 2011-11-21
2010-04-28 Gonzales, specjalnie dla ciebie: http://www.tipy.pl/artykul_3492,jak-zawiazac-sznurowki-w-gwiazde-dawida.html
olivaceous - 2011-07-30
Bardzo ciekawe oraz imponujące pomysły by zasznurować perfekcyjnie i kreatywnie buta.
To bardzo fajny pomysł......:)
mini012 - 2011-01-30
Pierwszy raz widzę żeby można tak zasznurować buty i oczywiście że spróbuję :)
Abra - 2010-08-02
mi się najbardziej podobają te poziome kreski. A jak to jest zawiązać buty w gwiazdę dawida? Pierwsze słyszę w ogóle o takim sposobie.
Lobo - 2010-04-28
Gonzales, specjalnie dla ciebie: http://www.tipy.pl/artykul_3492,jak-zawiazac-sznurowki-w-gwiazde-dawida.html
Gonzales - 2010-04-28
Ej! A możesz mi zrobic jak zasznurowac buty w gwiazdę dawida? Bardzo mi zależy. Napisz na meila gonzales_17@onet.eu lub gg 2326490 Z góry dzięki. Pzodr
gosciu - 2010-04-08
Ale czad! Slyszalem o drabince i pile, ale tamte inne pierwsze widze xDD
Popek - 2010-04-08
Podoba mi się 2, 3 i 14. Ciekawe tylko czy dam radę tak buty zawiązać.
Jeśli jesteś w posiadaniu zamszowego lub welurowego obuwia wiesz, że bardzo łatwo ulega zabrudzeniom i uszkodzeniom. ...
Jak czyścić buty zamszowe?
Jeśli jesteś w posiadaniu zamszowego lub welurowego obuwia wiesz, że bardzo łatwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt