Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Mikrodermabrazja > Jak zmniejszyć zmarszczki?
Jak zmniejszyć zmarszczki?

Jak zmniejszyć zmarszczki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (203 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie ma większego znaczenia, czy masz 35 lat i zauważyłaś właśnie pierwsze oznaki starzenia, czy masz 55 lat i twoja skóra jasno zdradza datę twoich urodzin. Zawsze szukasz sposobu, by zmniejszyć zmarszczki. Wiele kobiet i mężczyzn nie stosuje żadnych środków, które zapobiegają starzeniu się skóry, gdyż uważają oni, że jest to proces nieuchronny. Jednak współczesna technologia jest tak dalece posunięta, że można znacznie opóźnić powstanie zmarszczek, a te, które już mamy zmniejszyć. Dzięki temu możesz wyglądać tak młodo, jak się czujesz. Jeżeli zdecydowałaś się na walkę ze zmarszczkami, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Zapobieganie powstawaniu zmarszczek.

Unikaj słońca.
Jest ono przyczyną numer 1. powstawania zmarszczek. Przeprowadzono nawet badania potwierdzające tą tezę. Wzięły w nich udział bliźniaczki jednojajowych, których uwarunkowania genetyczne były identyczne. Jedna z nich często się opalała, druga unikała słońca. Okazało się, że druga z sióstr wygląda znacznie młodziej. Staraj się więc unikać opalania.
2
Stosuj kremy z filtrem.
Jeżeli musisz wyjść na słońce, stosuj kremy z dużym filtrem. Chronią one twoja skórę przed szkodliwym promieniowaniem, które może być przyczyną raka skóry. Jednocześnie zapobiegają przesuszaniu skóry i powstawaniu zmarszczek. Po opalaniu zawsze nawilżaj skórę.
3
Nie pal.
Dym tytoniowy postarza twoją skórę. Dzieje się tak dlatego, że twój organizm pod wpływem dymu tytoniowego uwalnia enzym, który wpływa na rozkład kolagenu i elastyny - ważnych składników skóry. Skóra osób palących jest około 40% cieńsza i bardziej pomarszczona, niż skóra osób niepalących.
Jak pozbyć się zmarszczek pod oczami?
Jak zrobić naturalny krem przeciwzmarszczkowy?
Jak spłycić zmarszczki?
Jak walczyć ze zmarszczkami?
4
Wysypiaj się.
Gdy się nie wysypiasz, twój organizm produkuje duże ilości kortyzolu - hormonu, który wpływa na szybki rozkład komórek skóry. Natomiast, jeżeli zapewnisz sobie optymalną ilość odpoczynku, twój organizm będzie produkował większe ilości HGH (ludzkiego hormonu wzrostu), który wspomaga skórę, sprawia, że jest ona gruba, elastyczna i mniej podatna na powstawanie zmarszczek.
5
Śpij na plecach.
Spanie w niektórych pozycjach może prowadzić do powstania „sennych linii zmarszczek”. Gdy stale śpisz w jednej pozycji, na twojej skórze powstają „zagięcia”, które nie znikają, gdy wstajesz, a z czasem przeradzają się w zmarszczki. Spanie na boku może spowodować powstanie zmarszczek na policzkach, natomiast, gdy śpisz na brzuchu, marszczysz czoło. Aby uniknąć powstawania zmarszczek, najlepiej spać na plecach.
6
Nie wysilaj wzroku - załóż okulary do czytania.
Wszelkie powtarzane często ruchy, takie jak np. mrużenie oczu, powodują napinanie mięśni twarzy, przez co pod powierzchnią skóry tworzą się rowki, które po pewnym czasie stają się zmarszczkami. Ważne jest także, by nosić okulary przeciwsłoneczne, które będą chronić delikatną skórę wokół oczu w słoneczne dni.
7
Jedz więcej ryb, zwłaszcza łososia.
Ryby, a zwłaszcza łosoś, są doskonałym źródłem białka (będącego podstawowym budulcem skóry) i kwasów Omega-3. Nienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne, by odżywić skórę i zachować jej młodzieńczy wygląd.
8

Jedz więcej soi.
Ostatnie badania wskazują, że niektóre własności soi mogą być przydatne w zwalczaniu efektów fotostarzenia się skóry. Ostatnio w European Journal of Nutrition opublikowano wyniki badań, które potwierdzają, że soja wraz z białkiem ryb, białą herbatą, winogronami i pomidorami, poprawia strukturę i jędrność skóry już po sześciu miesiącach stosowania.

9
Zamień kawę na kakao.
Kakao zawiera duże ilości dwóch ważnych flawonoidów: katechiny i epikatechiny. Flawonoidy te chronią skórę przed uszkodzeniami słonecznymi, poprawiają krążenie i nawilżenie skóry, przez co wygląda ona na młodsza i bardziej gładką.
10
Jedz więcej warzyw i owoców.
Warzywa i owoce zawierają antyoksydanty, które są niezwykle ważne w walce z wolnymi rodnikami. Wolne rodniki to niestabilne cząsteczki, które uszkadzają komórki. Likwidacja wolnych rodników sprawia, że skóra jest bardziej promienna i wygląda młodziej. Antyoksydanty mogą także likwidować niektóre efekty fotostarzenia.
11
Używaj kremu nawilżającego.
Wysuszona skóra traci jędrność. Nawilżona skóra nie tylko wygląda lepiej, zmarszczki stają się na niej się mniej widoczne.
12
Nie przesadzaj z myciem twarzy.
Woda z kranu pozbawia skórę naturalnej bariery ochronnej i nawilżenia, które chroni ją przed powstawaniem zmarszczek. Jeżeli zbyt często myjesz twarz, zmywasz tą naturalną barierę. Co więcej, twoje mydło dodatkowo przesusza skórę, lepiej więc zrobisz, jeśli zamienisz je na żel do mycia twarzy.
13
Środki miejscowo zmniejszające zmarszczki.

Kwasy AHA.
Pod tą nazwą kryją się alfa-hydroksykwasy. Są to naturalne kwasy owocowe, które pomagają usunąć z powierzchni skóry martwe komórki, przez co zmniejszają nierówności skóry i zmarszczki, zwłaszcza wokół oczu. W wyższych stężeniach kwasy AHA mogą także stymulować produkcję kolagenu.
14
Retinoidy, w tym retin A.
Na receptę dostępne są kremy, w których skład wchodzi retin A. Mogą one w znacznym stopniu wpływać na redukcję drobnych linii, dużych zmarszczek i efektu fotostarzenia. Retinoidy w dużych stężeniach mogą być bardzo skuteczne i nie powodują żadnych podrażnień skóry.
15
Witamina C.
Miejscowe stosowanie witaminy C może zwiększyć produkcję kolagenu, chroni przed szkodliwymi działaniami promieniowania UVA i UVB, rozwiązuje problem nierównomiernej pigmentacji skóry oraz zapobiega stanom zapalnym. Kluczem jest stosowanie odpowiedniej formy witaminy C. Obecnie badania wskazują, że najlepszym środkiem do walki ze zmarszczkami jest kwas L- askorbinowy.
16
Idebenon.
Jest to środek chemiczny żartobliwie nazwany kuzynem koenzymu Q10. Jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Badania nad tym środkiem wykazały, że zaledwie po sześciu tygodniach stosowania o 26% zmniejszyła się szorstkość skóry, o 37% wzrosło jej nawilżenie, zmarszczki i linie zmniejszyły się o 29%, o ogólny stan skóry poprawił się aż o 33%.
17
Czynniki wzrostu.
Gdy nas organizm sam nie radzi sobie z procesem starzenia, mogą pomóc miejscowo zaaplikowane czynniki wzrostu. Zmniejszą one uszkodzenia skóry, zredukują zmarszczki i efekty fotostarzenia, jednocześnie pobudzając produkcję kolagenu.
18
Pentapeptydy.
Białka te mogą zwiększyć produkcję kolagenu w uszkodzonej skórze. Badania dermatologiczne potwierdziły, że stosowane miejscowo pentapeptydy wpływają na zmniejszenie zmarszczek i zwiększenie produkcji kolagenu.
19
Medyczne i kosmetyczne zabiegi, które zmniejszają zmarszczki.

Botox.
Wstrzyknięcie tej czystej toksyny botulinowej rozluźnia mięśnie tuż pod zmarszczkami, dzięki czemu skóra na powierzchni staje się gładka i wolna od zmarszczek.
20
Wypełniacze zmarszczek.
Lekarze wypełniają zmarszczki różnymi substancjami, w tym kolagenem, kwasem hialuronowym i innymi związkami syntetycznymi.
21
Laser.
Z pomocą lasera lub pulsującego źródła światła można usunąć wierzchnią warstwę skóry, powodując niewidoczny jej ubytek. To pobudza skórę do wzmożonej produkcji kolagenu, który wygładza skórę i zmniejsza zmarszczki.
22
Peelingi chemiczne.
W tym leczeniu stosuje się „wypalenie” substancjami chemicznymi górnej warstwy skóry, przez co powstają uszkodzenia, które stymulują zwiększenie produkcji kolagenu, dzięki czemu skóra wygląda młodziej.
23
Dermabrazja.
Do tego zabiegu stosuje się specjalne próżniowe urządzenie zasysające oraz specjalną diamentową tarczę. Podczas dermabrazji usuwa się wierzchnią warstwę skóry, przez co na powierzchnię wychodzi gładsza skóra o lepszej teksturze. Po tym zabiegu zmarszczki i płytsze linie zupełnie znikają.
Przeczytaj teraz: Jak spłycić zmarszczki?
 4.9/5 (203 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

topielica - 2013-08-09
Ja polecam codzieny poranny masaż twarzy zwykłą kostką lodu , który pobudza nasze komórki poprzez lepsze ukrwienie,twarz wygląda na wypoczętą i lepiej wchłaniają się kosmetyki.Można zrobic sobie takie kostki z dodatkeim ziół np.rumianku.Zaparzamy rumianek w garnuszku po ostudzeniu przelewamy do specjalnych pojemniczków na lód i wkładamy do zamrażalnika.Prosty sposób na młodzieńczo-gładką twarz.I jak każdym wypadku liczy się i tu systematycznośc.
kjbkjb - 2013-04-11
Można też pójść do kosmetyczki na mikrodermabrazję :)
Co do opalania zgadzam się w 100%, wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy jak bardzo jesteśmy narażeni na promienie UV. W dni słoneczne, pochmurne czy nawet w aucie. Jednak jeśli ktoś nie chce stosować filtrów na co dzień to pół biedy.. ale nie używanie ich na ostrym słońcu na plaży jest po prostu skazywaniem swojej skóry na mękę!
Artykuł bardzo mi się podoba, pozdrawiam :)
krokodyl - 2011-01-04
Boktoks to wcale nie jest dobre rozwiązanie. Nie wiem czy zauważyłyście,ale wygląda się po nim jakoś dziwne. Ten efekt nie jest naturalny. Ja na razie zrobiłam sobie biorad w amaya w Warszawie i jestem zadowolona. Skóra jest nie tylko gładka,ale również promienieje:) ten zabieg wykonywany regularnie przedłuża młodość
Gigi - 2010-04-13
Na botox mnie nie stać, ale potwierdzam punkt odnośnie opalania. Moje koleżanki "solarki" nie mają jeszcze 40-tki, a już twarze jak rodzynki..
 
Kurczenie mięśni twarzy w zależności od nastroju - wyra­żające takie uczucia jak: radość, smutek, zdziwienie, gniew...
Jak walczyć ze zmarszczkami mimicznymi?
Kurczenie mięśni twarzy w zależności od nastroju ...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt