Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć refluks żołądka?

Jak leczyć refluks żołądka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 20 
Refluks żołądkowy, potocznie nazywany zgagą, objawia się uczuciem palenia i pieczenia w żołądku, klatce piersiowej i przełyku. Czasem ma on miejsce, gdy powstający w żołądku kwas solny cofa się w stronę przełyku, powodując podrażnienie tkanki, która go wyściela.
Refluks żołądka często powiązany jest z otyłością, ciążą, przejedzeniem, zbyt szybkim położeniem się lub wstaniem po posiłku, a także z paleniem papierosów. Może być również wywołany kwasami znajdującymi się w pożywieniu i napojach (np. pomidorach, soku pomarańczowym,coli, alkoholach). Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak zapobiegać refluksowi żołądka i leczyć jego objawy.
 3/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

RawiczzNura - 2015-01-07
Zapomniałem dodać, że mam 65 lat, co z pewnością nie jest bez znaczenia. Życzę pozbycia się zgagi!
starylew - 2014-08-06
najlepszy sposobem na zgagę jest szklanka wody Zuber, która łagodzi niekorzystne objawy po niezdrowym jedzeniu.
melankolija - 2013-10-28
Ten artykuł wprowadza ludzi w błąd. Refluks żołądka to nie jest po prostu zgaga. Zgaga jest objawem choroby refluksowej, która polega na niesprawności rozworu przełykowego (miejsca, w którym żołądek łączy się z przełykiem). Mówiąc prościej, rozwór jest zbyt luźny, przez co kwas żołądkowy jest zarzucany wyżej do przełyku i to właśnie powoduje zgagę, ponieważ przełyk nie posiada ochronnej błony śluzowej tak jak żołądek (stąd uczucie pieczenia). Jeśli ma się zgagę częściej, niż raz miesiącu, powinno się koniecznie wybrać na badania do szpitala. Zbyt częsta zgaga nie jest zjawiskiem normalnym (nie licząc np. ciąży).
marianjankowski - 2013-03-25
Szanowni Państwo, ja też chorowałem na tę przykrą dolegliwość, proszę zastosować się ściśle do mojej rady - nie ma nic lepszego jak sok z białej kapusty odwirowany przez sokowirówkę wypity na czczo rano szklaneczka pół godziny przed śniadaniem i wieczorem szklaneczka przez kolacją. Proszę przez miesiąc unikać ostrych i kwaśnych potraw , a o alkoholu wszelkiego rodzaju nie ma mowy ! ! ! Potrawy spożywać często i w małych ilościach . Powodzenia.
GosiaT - 2012-02-20
A mojemu synowi (25 lat) jak ma nasilone objawy to żadne tabletki nie pomagają, bierze codziennie leki na receptę Ultop, bardzo cierpi.
Misia - 2010-09-16
Ważne aby nie jeść przed pójściem spać. Najlepiej jest zjadać ostatni posiłek 3-4h przed położeniem się do łózka.
wiolka - 2010-08-18
U mnie co prawda refluks jest niebardzo dokuczliwy,ale spokojnie z ta dolegliwoscia radzi sobie tabletka ranogastu max.
Gastryk - 2010-04-13
Ja zażywam codziennie Ortanol (na receptę). Jest bardzo skuteczny, ale pewnie naturalne sposoby byłyby bezpieczniejsze.
Dokucza Ci zgaga lub bóle w okolicy mostka, a może często budzisz się z chrypką? Przyczyną tych objawów może być...
Sposoby na refluks żołądkowy
Dokucza Ci zgaga lub bóle w okolicy mostka, a może często...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt