Tutaj jesteś: Biznes > Marketing i Public Relations > Promocja > Jak zareklamować książkę?

Jak zareklamować książkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ciężka praca oraz czas spędzony na poszukiwaniu, analizowaniu i pisaniu wreszcie zaowocował ukończoną książką. Następnym krokiem jest właściwe zareklamowanie swojej książki. Pewnie zastanawiasz się jak ciężko jest zareklamować swoją książkę. Jedną z podstawowych rzeczy, jeśli chodzi o reklamę, jest upewnienie się, że reklamujesz produkt na właściwym obszarze, w zależności od tego jaki temat jest poruszony w książce, ale także od innych czynników. Czy Twoja książka jest fikcją czy literaturą faktu? Ludzie uwielbiają czytać oba te gatunki. Jednym z podstawowych błędów jakie się popełnia przy reklamowaniu jest nieprecyzyjne określenie grupy odbiorców. Musisz jasno określić do jakiej grupy odbiorców powinna trafić Twoja książka. Poniżej znajdziesz 10 wskazówek jak zareklamować swoją książkę.
1

Zdefiniuj wiek czytelników, którzy będą czytać tę książkę. Czy jest to literatura dla młodych czy starszych ludzi? A może dla obu tych grup wiekowych? Jest to bardzo ważne. Jeśli twoja książka nie jest fikcją, czy będzie interesująca i pomocna dla początkujących lub niedoświadczonych w danym temacie ludzi? To jest również bardzo ważne. Jeśli już to określisz, okaże się to bardzo przydatne.

2

Dla jakiej grupy Twoja książka jest najbardziej odpowiednia? Trzeba to jasno określić. Czy Twoja książka została napisana dla ludzi prowadzących własny biznes? Czy może dla tych, którzy chcą założyć własną firmę? A może dla ludzi, którzy interesują się golfem? Są to czynniki bardzo ważne, które zostaną wykorzystane w reklamie Twojej książki. Jak już określisz przedział wiekowy i grupę społeczną, do której skierowana jest książka, będzie Ci łatwiej ją zareklamować i skierować właśnie do tych ludzi.

Jakie są zalety czytania książek?
Jak wykonać darmowe pozycjonowanie stron internetowych?
Jak reklamować sklep internetowy?
Jak zrobić prezentację?
Wskazówki
  • Jak już dostosujesz się do tych wskazówek, powinieneś kontrolować liczbę odwiedzin na swojej stronie. Upewnij się, że reklamy Twojej książki krążą po internecie. Musisz sprawiać wrażenie, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie, i że to właśnie Twoją książkę na dany temat każdy powinien kupić.
  • Nie zniechęcaj się jednak potrzebą promocji swojej książki. Pamiętaj, każdy zaczyna od promocji, aby sprzedać chociaż kilka egzemplarzy. Poczta pantoflowa jest najlepszą formą promocji. Jeśli Twoja książka jest naprawdę dobra, ludzie będą sobie ją polecać. Powodzenia!
3

Stwórz chwytliwe hasło. Jest to bardzo ważny element reklamy. Musi ono być interesujące i przykuwać uwagę ludzi podczas promocji książki. Musisz dać im powód, aby kliknęli w reklamę i chcieli dowiedzieć się więcej o Twojej książce. Musisz dać im powód by chcieli ją kupić. Reklama nie powinna być nudna. Przecież prawie każdy lubi oglądać zapadające w pamięć reklamy.

4

Odpowiadaj na pytania. Jeśli ktoś czyta o Twojej książkę na internecie, powinien widzieć, że z góry odpowiadasz na pytania potencjalnych nabywców. Co sprawia, że Twoja książka jest inna? Czy cena jest rozsądna? Co Twoja książka oferuje? Dlaczego czytelnicy jej potrzebują? Dlaczego powinni wydać pieniądze, aby ją kupić? Co sprawia, że warto wydać te pieniądze na Twoją książkę wliczając koszty wysyłki? Odpowiedz na te wszystkie pytania, aby potencjalny nabywca nie miał żadnych niejasności.

5

Recenzje książki. Ludzie chcą czytać recenzje książek. Chcą znać inne opinie o książce, co inni w niej lubią najbardziej. Chcą wiedzieć co inni myślą o Twojej książce oraz mieć dostęp do szczegółowego streszczenia jej treści. Recenzje w dużym stopniu mają wpływ na to czy ktoś będzie chciał przeczytać Twoją książkę czy nie. Upewnij się, że recenzje Twojej książki pokrywają się z odnotowaną liczbą sprzedanych egzemplarzy. W przeciwnym razie niewielu ludzi zainteresuje się Twoją książką.

6

Zareklamuj swoją książkę na łamach gazet. Liczba sprzedanych egzemplarzy będzie większa, jeśli umieścisz informacje o książce w gazetach. Ludzie uwielbiają czytać o nowych książkach. Umieść również kilka recenzji. Im więcej osób dowie się o Twojej książce i punktach, w których można ją nabyć, tym większe są szanse na wzrost sprzedaży.

7

Postaraj się o dużą liczbę linków do Twojej strony internetowej. W ten sposób ludzie będą mieli dostęp do większej liczby informacji o Twojej książce. Im więcej takich linków, tym lepiej. Przecież chciałbyś, aby jak najwięcej ludzi zakupiło Twoją książkę. Możesz również wykupić umieszczenie Twojej reklamy na różnych stronach.

8

Podziel się swoją wiedzą z innymi grupami. Spędzaj trochę czasu na czatach i forach lub innych miejscach, w których możesz mieć kontakt z ludźmi i dziel się swoją wiedzą. Możesz tam również umieścić link do swojej strony internetowej. Im większą liczbę forów odwiedzisz, tym większe masz szanse, że ktoś zainteresuje się Twoją książką i ją kupi.

9

Postaraj się, aby Twoje nazwisko dało się łatwo odnaleźć w wyszukiwarkach internetowych. Jest dobrym pomysłem, aby umieścić tak dużo informacji o sobie i o książce, jak tylko się da. Spraw, aby promocja Twojej książki była widoczna w wyszukiwarkach. Im więcej artykułów będzie dostępnych, tym większe masz szanse na sukces.

10

Upewnij się, że ludzie bez problemów odnajdą Twoją książkę w wyszukiwarkach internetowych. Przecież chcesz, aby ludzie dowiedzieli się o Twojej książce i mieli możliwość jej nabycia. Ułatw im to. Zadbaj o to, aby słowa kluczowe na Twojej stornie umieszczały ją na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach.

Wskazówki
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Lilka - 2011-04-11
dzięki skorzystam.
Lilly - 2011-03-26
Dzięki. Jak to w filmie "Testosteron" zauważono, przydatny jest event. Poza tym autorzy książek, zanurzeni w swoim pisaniu, mogą mieć problemy z byciem własnym agentem. Pisarz-handlowiec - funkcje nie zawsze łatwe do pogodzenia.
FellaMo - 2010-07-16

Cena książki osoby debiutującej nie powinna jednak być tak wysoka, jak książki znanych autorów (co jest często spotykane). Ludzie wolą wydać pieniądze na coś co wiedzą że im się spodoba (a przynajmniej tak uważają) niż na coś o czym nie mają zielonego pojęcia. Aby sprzedać książkę trzeba też o niej narobić szumu w internecie. Na forach, blogach, w komentarzach czy innych dostępnych serwisach.

agatka - 2010-04-16
dziękuję, na pewno skorzystam
Przeprowadzenie kampanii marketingowej w sieci wymaga szerokiej wiedzy, również doświadczenia. Sama intuicja nie...
Jakich pomyłek wystrzegać się w marketingu internetowym?
Przeprowadzenie kampanii marketingowej w sieci wymaga...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt