Tutaj jesteś: Biznes > Reklama > Reklama w Internecie > Jak zrobić chwytliwą reklamę?

Jak zrobić chwytliwą reklamę?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nawet najlepszy produkt lub serwis na świecie spali na panewce, jeśli nie zostanie odpowiednio efektywnie zareklamowany. Niezależnie od tego czy Twoje mechanizmy kreowania dobrego wizerunku firmy polegają na rozsyłaniu reklam w wersji drukowanej, czy też są rozsyłane internetowo, te wskazówki są wszystkim czego potrzebujesz, aby stworzyć przyciągającą uwagę reklamę.
1

Zdefiniuj rynek docelowy i główny zamysł reklamy. Czy Twoja reklama utwierdza Twoich dotychczasowych klientów w przekonaniu, że jesteś dobrym współpracownikiem i zachęca ich do dalszej współpracy? Czy może celuje ona w nową klientelę kusząc specjalnymi promocjami i obniżkami? Weź pod uwagę wiek klientów, ich płeć, narodowość, status społeczny i ekonomiczny ponieważ te czynniki zaważą na odpowiednim doborze słów, którymi posłużysz się w swojej reklamie, na odpowiednią kolorystykę oraz grafikę.

2

Zdefiniuj czego najbardziej potrzeba na rynku, w który celujesz i czy jest zapotrzebowanie na Twoje produkty lub usługi. Produkt lub usługa, której klienci naprawdę potrzebują, jak na przykład świeża woda pitna, programy antywirusowe czy niezawodny transport, sprzeda się dużo łatwiej i szybciej niż coś co nie będzie uważane za niezbędne, lub potrzebne tylko do zabawy (np. lekcje lotnictwa nad górą Rushmore).

Jak reklamować firmę?
Jak założyć stronę na Facebooku?
Jak dodać firmę do Google Maps?
Jak zrobić reklamę radiową?
3

Prześledź mnogość maili spamowych i reklamowych, które są regularnie przesyłane na Twoje konto mailowe. Które z nich przykuwają Twoją uwagę? Dlaczego niektóre kompletnie ignorujesz? Są one świetnym przykładem abyś określił co stworzysz w swojej reklamie. Powinny one również zaostrzyć Twoją chęć dokształcenia się w tej dziedzinie.

4

Wymyśl chwytliwe i przyciągające uwagę hasło. Nagłówek lub pierwsze zdanie reklamy są tą jej częścią, która decyduje czy klient przeczyta reklamę do końca, lub w przypadku maili od razu wyśle ją do kosza. Mocne, zauważalne hasło to takie, które tworzy pewnego rodzaju prowokujące pytanie, cytuje zaskakujące statystyki, wykorzystuje humor, rozpoczyna jakąś historię, obiecuje niezwykły interes, lub oferuje coś co zmieni życie klienta.

5

Zaznacz, że istnieje problem, który może zostać rozwiązany z powodzeniem dzięki Twojemu właśnie produktowi lub usłudze. Jeśli, na przykład, celem Twojej reklamy jest apel do ludzi, aby otworzyli swoje serca i portfele, aby pomóc dzieciom na uchodźstwie, reklama powinna przyciągać uwagę liczbą dzieci pozostających bez domów, bez jedzenia i bez opieki lekarskiej. Następnie reklama powinna wyjaśniać, że darowizna z pewnością pomoże polepszyć jakość życia tych dzieci i zapewnić, że dzięki niej, większość z nich ma szansę dożyć do dojrzałego wieku.

6

Wywołaj ciekawość. Pokaż odbiorcom tylko małą próbkę tego, co mogą znaleźć w Twoim sklepie, lub jakich rezultatów mogą oczekiwać jeśli wybiorą Twoje warsztaty/szkolenia, kupią ubrania, które zaprojektowałeś, lub wybiorą jazdę próbną jednym z najnowszych modeli w Twoim salonie. Zaszczep w ich umysłach myśl, że to co widzą na reklamie jest tylko czubkiem góry lodowej.

7

Powinieneś zawrzeć wszystkie stosowne informacje, których potrzebuje klient, aby zrobić kolejny krok. Są to informacje takie jak nazwa i adres firmy, numer telefonu, adres strony internetowej, adres email, godziny otwarcia.

8

Umieść elementy reklamy będące intrygującą zapowiedzią czegoś dalszego oraz zaznacz, że ważny jest czas reakcji klienta. Jeśli klient przeczyta, że Twój sklep sprzedaje miniaturowe drzewka palmowe, może w pierwszym odruchu odrzucić tą informację, uznając ją za zbyteczną, jako że nie potrzebuje tego rodzaju zakupu w danym momencie. Wraz z upływem czasu Twoja reklama zmiesza się z mnóstwem innych, aż w końcu przepadnie całkiem. Jeśli natomiast, zaznaczysz, że wyprzedaż obejmuje ograniczoną liczbę drzewek, lub klient dostanie dwie w cenie jednej powiedzmy tylko do końca miesiąca, będzie w tym więcej „nakazu” dla klienta, że musi się śpieszyć, aby to sprawdzić.

 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Aka - 2010-07-06

Mi najbardziej podobają się reklamy które zaskakują lub są śmieszne. Je się najfajniej ogląda i szybko zapamiętuje. Przykładowo ostatnio uwielbiam reklamę Openera http://www.youtube.com/watch?v=lF2vgPe1JnM - Reklama Open'er Festival 2010 - pewnie dlatego że to robione przez heinekena a oni większość reklam mają fajnych.

Andrij - 2010-04-16
Cenne uwagi, rzeczywiście wszystkie te elementy muszą być zawarte w reklamie, żeby odniosła sukces. Jeszcze szczypta talentu i powodzenie gwarantowane ;]
Jeżeli masz problem z zaparciami, a wszystkie farmakologiczne środki zawodzą, to koniecznie wypróbuj ten domowy sposób....
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Dobra reklama jest podstawą  każdego biznesu. Innowacyjny pomysł stanowi najwazniejszy element podczas jej tworzenia....
Jak być kreatywnym w tworzeniu reklam?
Dobra reklama jest podstawą każdego biznesu. Innowacyjny...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.