Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Depilacja woskiem > Jak usunąć krostki po depilacji?
Jak usunąć krostki po depilacji?

Jak usunąć krostki po depilacji?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Krostki – małe i większe - są powszechnym skutkiem ubocznym depilacji. Istnieją pewne kroki, które możesz podjąć, żeby zminimalizować ten mało estetyczny efekt. Nie musisz już dłużej wybierać między zdrową, a gładką skórą!
1

Przed depilacją:

Pozbądź się martwych komórek naskórka. Przed depilacją zastosuj DELIKATNY peeling lub złuszcz skórę myjką zanurzaną w ciepłej wodzie.

2

Oczyść skórę. Przed depilacją oczyść skórę specjalnym tonikiem „przed depilacją”. Ma on właściwości antybakteryjne i doskonale przygotowuje skórę do zabiegu.

3

Dbaj o higienę. Jeśli przeprowadzasz zabieg w domu, dokładnie wymyj dłonie i paznokcie wodą z mydłem.

4

Nie zanurzaj aplikatora dwa razy. Nawet jeśli masz swoje naczynie z woskiem, aplikatora używaj tylko raz. Nigdy nie zanurzaj aplikatora ponownie. Dzięki temu nie przeniesiesz do wosku żadnych bakterii.

5

Po depilacji:

Ponownie oczyść skórę. Wacikiem nanieś na skórę oczar wirginijski w żelu lub spryskaj skórę oczarem w sprayu. Ma on właściwości antyseptyczne i zapobiega powstawaniu infekcji skórnych.

6

Nie dotykaj. Każda z nas lubi to uczucie jedwabiście gładkiej skóry. Jednak dotykanie jej bezpośrednio po depilacji może sprawić, że przeniesiesz na nią bakterie wywołujące stan zapalny (czytaj: krosty).

Jak używać pasty cukrowej?
Jak zrobić wosk cukrowy do depilacji?
Jak złagodzić podrażnienia po depilacji?
Jak rozjaśnić włosy na twarzy?
Wskazówki
  • Jeśli po depilacji wciąż pojawiają się krostki, rozważ inną metodę usuwania zbędnego owłosienia. Wypróbuj np. depilację pastą cukrową.
7

Zrób kolejny peeling. Następnego dnia po depilacji DELIKATNIE złuszcz skórę (chyba, że masz skórę wrażliwą lub rozszerzone naczynka).

8

Strzeż się zabiegów SPA. Jeśli depilowałaś nogi, przez następne dwa dni nie rób pedicure, nie korzystaj z sauny, ani jacuzzi. Jeśli depilowałaś całe ciało, w danym dniu wybierz raczej prysznic, niż kąpiel.

9

Nie ćwicz. W trakcie dnia, w którym zrobiłaś depilację, unikaj wszystkiego, co mogłoby sprawić, że się spocisz.

10

Unikaj obcisłych ubrań. Przez kilka kolejnych dni trzymaj się z daleka od obcisłych ciuchów i rajstop.

11

Zapomnij o wyciskaniu! Gdy pojawi się krostka, pod żadnym pozorem jej nie wyciskaj, ponieważ w ten sposób rozniesiesz bakterie i doprowadzisz do powstania większej ilości krostek. Zamiast tego, nałóż na pryszcz odrobinę olejku z drzewa herbacianego lub innego produktu na pryszcze.

Wskazówki
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

letnianutka1996 - 2013-07-31
bardzo ważne jest zdezynfekowanie tego miejsca po depilacji.Będzie szczypać przez tę chwilę ale jest mniejsza możliwość że wyjdą krostki.No i ten peeling ja się staram robić ale czasami mi się nie chce i mam za swoje.niestety jak ktoś ma wrażliwą skórę to tak jest.też zauważyłam że teraz w wakację jak chodzę w spodenkach to tak nie mam drastycznie.widocznie też zależy to od tego ile w spodniach chodzisz,bo jak cały czas rurki nosisz to ten materiał obciera ci skórę i może dochodzić do tego że jest potem jak jest i musimy się męczyć z tymi krostkami.
gonia - 2010-04-19
no ja co chwila mam te krostki, porzuciłam już depilację na rzecz golenia, dermatolog powiedziała, że to dlatego że mam słabe włoski i wrażliwą skórę i one mi wrastają zamiast się przebijać na zewnątrz
Zredukować ból podczas depilacji? Tak, to możliwe! Depilacja jest zawsze najbardziej bolesna za pierwszym razem. Z...
Jak złagodzić ból przy depilacji?
Zredukować ból podczas depilacji? Tak, to możliwe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt