Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Sztuka i akcesoria > Jak powiesić obraz?

Jak powiesić obraz?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Czy zawsze miałeś wiele trudności z powieszeniem obrazu prosto? Zastosuj poniższe kroki, a wieszanie obrazów okaże się proste i następnym razem nie będzie sprawiało Ci żadnych problemów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Metr, Ołówek, Wiertarka, Śrubokręt, Śruby lub haki
1
Do powieszenia obrazu na ścianie potrzebny ci będzie pomocnik. Warto poświęcić trochę więcej czasu i zastanowić się nad odpowiednim miejscem. Musisz wziąć pod uwagę wystrój pomieszczenia oraz oświetlenie. Dobrym rozwiązaniem jest powieszenie obrazu na takiej wysokości, by linia wzroku znajdowała się w odległości 1/4 od dolnego brzegu obrazu, chociaż jest to kwestia gustu.
2
Użyj ołówka i delikatnie zaznacz na ścianie środek górnej krawędzi obrazu. Jeśli czynność ta sprawia Ci problem i nie jesteś wstanie wyznaczyć środka krawędzi, użyj w tym celu metra.
3
Połóż obraz przodem do dołu na płaskiej powierzchni. Zmierz odległość od góry obrazu do uchwytu służącego do jego zawieszenia - może być to obraz mocowany za pomocą poprzeczki, metalowych uchwytów lub sznurka łączącego ze sobą dwa boki ramy.
4
Tę samą odległość odmierz w dół od znaku, który zrobiłeś wcześniej na ścianie. Podczas dokonywania tego pomiaru staraj się utrzymać linię w pionie, tak bardzo jak jest to tylko możliwe. Jeżeli obraz wymaga tylko jednego mocowania, będziesz już wiedzieć, gdzie będzie się znajdować.
Jeżeli istnieje więcej niż jeden uchwyt przystąp do następujących czynności:
- Zmierz odległość między uchwytami obrazu i dzięki temu zorientujesz się, gdzie powinny znajdować się otwory na haczyki w ścianie. Jeżeli używasz wiszących uchwytów taśmowych będziesz musiał zaznaczyć otwory dość precyzyjnie, tak aby śruby znajdowały się w jednej linii. Jeżeli cenisz sobie innowacje, nie musisz się wcale tak starać, obraz możesz w razie potrzeby przechylić nieco w prawo bądź lewo w zależności od Twoich upodobań. Po odmierzeniu odległości między haczykami, podziel ją na pół.
- Teraz odmierz tą odległość na lewo od zaznaczonego punktu, a potem na prawo. Użyj poziomicy, aby upewnić się, że punkty znajdują się na tej samej wysokości.
5
Wywierć otwór i wkręć do niego wkręt. Możesz też użyć młotka i gwoździ, pamiętaj jednak o prawidłowym wbiciu gwoździa w wyznaczonym wcześniej przez siebie miejscu. Upewnij się, że obraz będzie wisiał tak jak wcześniej sobie to zaplanowałeś. Sprawdź czy uchwyt nie jest za długi, ani za krótki.
6
Ostrożnie zawieś obraz na haczykach. Jeżeli używasz mocowania obrazu na rzep delikatnie usuń paski zabezpieczające. Jeśli używasz płytek mocujących, zaznacz gdzie powinny znajdować się dziurki w ścianie służące do przykręcenia płytki. Dokładnie i ostrożnie zamaluj lub zakryj podkładki mocujące.
Jak zablokować wyskakujące reklamy w Internet Explorer?
Jak zrobić znak wodny w Wordzie?
Jak powstrzymać pocenie? Kosmetyki przeciw poceniu się.
Jak zrobić obraz - serce z nitki?
Wskazówki
  • Gdy wieszasz kilka obrazów, każdy na innej wysokości, zawsze jako pierwszy wieszaj obraz, który ma znajdować się na najwyżej- możesz zaoszczędzić przy tym wiele czasu.
  • Muzea zwykle wieszają prace w odległości około 150 cm od podłogi do środka obrazu.
  • Łatwiej jest zawiesić obraz w poziomie używając dwóch haczyków, nawet jeśli obraz jest lekki. Po zawieszeniu obrazu przyłóż do jego górnej części poziomicę. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w którą stronę go przechylić, aby wisiał prosto.
  • Podczas wbijania gwoździ i wiercenia otworów zachowaj szczególną ostrożność. W ścianie mogą znajdować się przewody elektryczne. Uszkadzając je, ryzykujesz życiem.
  • Podczas wiercenia i pomiarów trzymaj obraz z dala od brudu i kurzu. Najlepiej jeśli rozpakujesz dzieło, dopiero wtedy, gdy będzie można je już zawiesić.
  • Upewnij się, że haczyki są wystarczająco mocne, by utrzymać obraz.
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

mareczek - 2010-04-21
no łatwo nie jest, ale żeby tak do milimetra mierzyć... nie chciałoby mi się

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

W tej części artykułu dowiesz się jak grupować podobne zdjęcia i obrazy ze względu na ich kształt i obramowanie. Jeśli...
Jak wieszać obrazy na ścianie? Cz. III
W tej części artykułu dowiesz się jak grupować podobne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Liliana Pałaszewska
  • Klaudia Aniśko
  • Magdalena Drozd
  • Barbara Karolak
  • Robert Zurek
  • Natalia Wardzala
  • Adrianna Radziu Hania Cieślik
  • Agnieszka Chechelska
  • Justyna Krupa
  • Ewelina Kukla
  • Agnieszka Krupa
  • Waldemar Ciupa
  • Monika Woźniak Jaworowska
  • Stanisława Pieczarka
  • Artur Szczepanik
  • Krzysztof Klinowski
  • Edyta Geryk
  • Adam Malinowski
  • Paulina Dyrda
  • Krystyna Jakubczyk
  • Alicja Suszek
  • Łukasz Trojak
  • Татьяна Юркевич
  • Justyna Dobrowolska Sroka
  • Ola Jgnfjknv
  • Kamila Zielińska
  • Krzysztof Jedrzejczak
  • Urszula Zacniewska
  • Teresa Wójcik
  • Kamil Kwapisiewicz
pasożyt