Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Sztuka i akcesoria > Jak powiesić obraz?

Jak powiesić obraz?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czy zawsze miałeś wiele trudności z powieszeniem obrazu prosto? Zastosuj poniższe kroki, a wieszanie obrazów okaże się proste i następnym razem nie będzie sprawiało Ci żadnych problemów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Metr, Ołówek, Wiertarka, Śrubokręt, Śruby lub haki
1
Do powieszenia obrazu na ścianie potrzebny ci będzie pomocnik. Warto poświęcić trochę więcej czasu i zastanowić się nad odpowiednim miejscem. Musisz wziąć pod uwagę wystrój pomieszczenia oraz oświetlenie. Dobrym rozwiązaniem jest powieszenie obrazu na takiej wysokości, by linia wzroku znajdowała się w odległości 1/4 od dolnego brzegu obrazu, chociaż jest to kwestia gustu.
2
Użyj ołówka i delikatnie zaznacz na ścianie środek górnej krawędzi obrazu. Jeśli czynność ta sprawia Ci problem i nie jesteś wstanie wyznaczyć środka krawędzi, użyj w tym celu metra.
3
Połóż obraz przodem do dołu na płaskiej powierzchni. Zmierz odległość od góry obrazu do uchwytu służącego do jego zawieszenia - może być to obraz mocowany za pomocą poprzeczki, metalowych uchwytów lub sznurka łączącego ze sobą dwa boki ramy.
4
Tę samą odległość odmierz w dół od znaku, który zrobiłeś wcześniej na ścianie. Podczas dokonywania tego pomiaru staraj się utrzymać linię w pionie, tak bardzo jak jest to tylko możliwe. Jeżeli obraz wymaga tylko jednego mocowania, będziesz już wiedzieć, gdzie będzie się znajdować.
Jeżeli istnieje więcej niż jeden uchwyt przystąp do następujących czynności:
- Zmierz odległość między uchwytami obrazu i dzięki temu zorientujesz się, gdzie powinny znajdować się otwory na haczyki w ścianie. Jeżeli używasz wiszących uchwytów taśmowych będziesz musiał zaznaczyć otwory dość precyzyjnie, tak aby śruby znajdowały się w jednej linii. Jeżeli cenisz sobie innowacje, nie musisz się wcale tak starać, obraz możesz w razie potrzeby przechylić nieco w prawo bądź lewo w zależności od Twoich upodobań. Po odmierzeniu odległości między haczykami, podziel ją na pół.
- Teraz odmierz tą odległość na lewo od zaznaczonego punktu, a potem na prawo. Użyj poziomicy, aby upewnić się, że punkty znajdują się na tej samej wysokości.
5
Wywierć otwór i wkręć do niego wkręt. Możesz też użyć młotka i gwoździ, pamiętaj jednak o prawidłowym wbiciu gwoździa w wyznaczonym wcześniej przez siebie miejscu. Upewnij się, że obraz będzie wisiał tak jak wcześniej sobie to zaplanowałeś. Sprawdź czy uchwyt nie jest za długi, ani za krótki.
6
Ostrożnie zawieś obraz na haczykach. Jeżeli używasz mocowania obrazu na rzep delikatnie usuń paski zabezpieczające. Jeśli używasz płytek mocujących, zaznacz gdzie powinny znajdować się dziurki w ścianie służące do przykręcenia płytki. Dokładnie i ostrożnie zamaluj lub zakryj podkładki mocujące.
Jak zrobić różę metodą quillingową?
Jak zablokować wyskakujące reklamy w Internet Explorer?
Jak zrobić obraz płyty (ISO)?
9 powodów, dla których nie warto jeść fast foodów
Wskazówki
  • Gdy wieszasz kilka obrazów, każdy na innej wysokości, zawsze jako pierwszy wieszaj obraz, który ma znajdować się na najwyżej- możesz zaoszczędzić przy tym wiele czasu.
  • Muzea zwykle wieszają prace w odległości około 150 cm od podłogi do środka obrazu.
  • Łatwiej jest zawiesić obraz w poziomie używając dwóch haczyków, nawet jeśli obraz jest lekki. Po zawieszeniu obrazu przyłóż do jego górnej części poziomicę. Dzięki temu będziesz wiedzieć, w którą stronę go przechylić, aby wisiał prosto.
  • Podczas wbijania gwoździ i wiercenia otworów zachowaj szczególną ostrożność. W ścianie mogą znajdować się przewody elektryczne. Uszkadzając je, ryzykujesz życiem.
  • Podczas wiercenia i pomiarów trzymaj obraz z dala od brudu i kurzu. Najlepiej jeśli rozpakujesz dzieło, dopiero wtedy, gdy będzie można je już zawiesić.
  • Upewnij się, że haczyki są wystarczająco mocne, by utrzymać obraz.
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

zgrizlim - 2016-03-10
Czytam już 10 stronę z "systemami zawieszeń" i ciągle bełkot. Kasę zacznie robić ktoś, kto będzie w stanie do linki o podanej przez zamawiającego długości (z tworzywa lub stalowej) doczepić solidnie dwa haczyki/uchwyty, co pozwoli powiesić obraz (na lince między dwoma uchwytami na ramie) na jednym haku w kołku rozporowym i poziomować przesuwając obraz w prawo albo lewo. Opowieści o nawierceniu dwóch otworów na tym samym poziomie, w żelbetowej zbrojonej ścianie, to bredzenie kogoś, kto nigdy nie wieszał czegokolwiek na takiej ścianie.
Na tej stronie, idea takiego zawieszenia zdaje się była wspomniana w związku ze "sznurkiem między haczykami na ramie obrazu". Najbardziej mnie rozbawiły pomysły "przyklejania". Mam tapetę. Do niej sobie przykleję ważącą ca 5 kg reprodukcję giclee za 450 PLN, w ramie z szybą antyrefleksyjną za 350 PLN, a potem zmiotę szkło z podłogi. Zadziwiające listwy, linki do sufitu, a najprostsze rozwiązanie nie do zrealizowania.
mareczek - 2010-04-21
no łatwo nie jest, ale żeby tak do milimetra mierzyć... nie chciałoby mi się
 
Wieszanie na ścianie obrazów może być skomplikowane i frustrujące, jeśli nie ma się informacji dotyczących techniki i...
Jak wieszać obrazy na ścianie? Cz. II
Wieszanie na ścianie obrazów może być skomplikowane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt