Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Sen > Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?

Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (144 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wiele osób marzy, aby w końcu zostać rodzicem. Jednakże, razem z nieograniczoną radością i podekscytowaniem, przychodzą nowe obowiązki i odpowiedzialność za małego, zupełnie nieporadnego i niesamodzielnego jeszcze człowieka. Usypianie dziecka jest jednym z tych obowiązków rodziców, którego nie da się uniknąć. Niestety, nie zawsze jest to bardzo łatwe. Dzieci potrafią się wybudzić przy najmniejszym nawet szeleście. Może nas to irytować, gdy nasze dziecko budzi się nagle w środku nocy i zaczyna płakać. Pamiętaj, że najważniejszym jest jednak dobro i komfort Twojego dziecka. Jeśli czuje się ono komfortowo, na pewno zaśnie z łatwością. Więc zadbaj o komfort swojego dziecka. Bardzo ważne jest, aby zapewnić dziecku regularny sen o określonych porach w odpowiednich do tego warunkach. Znajdziesz tutaj kilka porad, co zrobić, aby poradzić sobie z usypianiem dziecka.
1

Kołyska. Jednym z najprostszych sposobów usypiania jest posłużenie się kołyską. Zakup jak najodpowiedniejszą dla swojego dziecka, taką, która jest wygodna i bezpieczna. Poszukaj takiej kołyski, nad którą będzie można umieścić karuzelę z zabawkami. Pomoże ona uśpić Twoje dziecko.

2

Otoczenie. Zapewnij swojemu dziecku odpowiednie warunki do snu. Nie oznacza to, że pokój dziecka powinien być całkowicie wyciszony. Utrzymuj stałą temperaturę w pokoju dziecka. Nie może ona być zbyt niska, ale nie jest też dobrze jeśli jest zbyt wysoka. Dbaj o to, aby łóżeczko, pościel i śpioszki Twojego dziecka były zawsze czyste.

3

Ciepła kąpiel. Po takiej kąpieli Twoje dziecko będzie miało twardy sen. Pomoże ona Twojemu dziecku się zrelaksować i sprawi, że powoli stopniowo Twoje dziecko zaśnie. Uważaj, żeby woda nie była zbyt gorąca, ani zbyt zimna.

4

Łagodna muzyka. Muzyka relaksuje wielu z nas. Pomaga się odprężyć, „wyłączyć” na chwilę, nie myśleć o problemach. Podobnie działa ona na dzieci. Odpowiednio dobrana, spokojna muzyka pomoże dziecku się zrelaksować i zasnąć prawie natychmiast.

5

Wybierz odpowiedni czas. Najlepiej jest z góry zaplanować dziecku czas na sen. Ważnym jest, aby dziecko spało o regularnych porach. Dobra organizacja zapewni spokój i Tobie i dziecku. Organizm Twojego dziecka bardzo szybko przyzwyczai się do tego planu. Zorganizuj więc wszystko i trzymaj się swojego planu.

6

Spokój. Im więcej czasu poświęcisz swojemu dziecku w ciągu dnia tuląc je do siebie, nosząc je czy „rozmawiając” z nim, tym spokojniej będzie ono spało w nocy. Im więcej spokoju i miłości zapewnisz dziecku w ciągu dnia, tym więcej spokoju dostaniesz w nocy.

Jak rozsądnie ukarać dziecko za złe zachowanie?
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
Jak nauczyć dziecko pić z kubka?
Jak karmić chore dziecko?
 5/5 (144 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kąpiel noworodka jest szczególnym czasem dla rodziców i dziecka. Jednak na początku wszyscy się stresujemy, łącznie z...
Jak wykąpać noworodka?
Kąpiel noworodka jest szczególnym czasem dla rodziców i dziecka. Jednak na początku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Alicja Mikuś
  • Iwona Tomczyk
  • Zuzanna Kaźmierczak
  • Anitka Kaźmierczak
  • Danuta Bruch
  • Aldona Cieminska
  • Patrycja Janus
  • Mirek Gawron
  • Krzysztofa Grodkowska
  • Halina Zielińska
  • Tomasz Nowak
  • Leszek Gałuszka
pasożyt