Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Sen > Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?

Co zrobić żeby dziecko przespało całą noc?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (144 ocen)
Oceń 
Wiele osób marzy, aby w końcu zostać rodzicem. Jednakże, razem z nieograniczoną radością i podekscytowaniem, przychodzą nowe obowiązki i odpowiedzialność za małego, zupełnie nieporadnego i niesamodzielnego jeszcze człowieka. Usypianie dziecka jest jednym z tych obowiązków rodziców, którego nie da się uniknąć. Niestety, nie zawsze jest to bardzo łatwe. Dzieci potrafią się wybudzić przy najmniejszym nawet szeleście. Może nas to irytować, gdy nasze dziecko budzi się nagle w środku nocy i zaczyna płakać. Pamiętaj, że najważniejszym jest jednak dobro i komfort Twojego dziecka. Jeśli czuje się ono komfortowo, na pewno zaśnie z łatwością. Więc zadbaj o komfort swojego dziecka. Bardzo ważne jest, aby zapewnić dziecku regularny sen o określonych porach w odpowiednich do tego warunkach. Znajdziesz tutaj kilka porad, co zrobić, aby poradzić sobie z usypianiem dziecka.
1

Kołyska. Jednym z najprostszych sposobów usypiania jest posłużenie się kołyską. Zakup jak najodpowiedniejszą dla swojego dziecka, taką, która jest wygodna i bezpieczna. Poszukaj takiej kołyski, nad którą będzie można umieścić karuzelę z zabawkami. Pomoże ona uśpić Twoje dziecko.

2

Otoczenie. Zapewnij swojemu dziecku odpowiednie warunki do snu. Nie oznacza to, że pokój dziecka powinien być całkowicie wyciszony. Utrzymuj stałą temperaturę w pokoju dziecka. Nie może ona być zbyt niska, ale nie jest też dobrze jeśli jest zbyt wysoka. Dbaj o to, aby łóżeczko, pościel i śpioszki Twojego dziecka były zawsze czyste.

3

Ciepła kąpiel. Po takiej kąpieli Twoje dziecko będzie miało twardy sen. Pomoże ona Twojemu dziecku się zrelaksować i sprawi, że powoli stopniowo Twoje dziecko zaśnie. Uważaj, żeby woda nie była zbyt gorąca, ani zbyt zimna.

4

Łagodna muzyka. Muzyka relaksuje wielu z nas. Pomaga się odprężyć, „wyłączyć” na chwilę, nie myśleć o problemach. Podobnie działa ona na dzieci. Odpowiednio dobrana, spokojna muzyka pomoże dziecku się zrelaksować i zasnąć prawie natychmiast.

5

Wybierz odpowiedni czas. Najlepiej jest z góry zaplanować dziecku czas na sen. Ważnym jest, aby dziecko spało o regularnych porach. Dobra organizacja zapewni spokój i Tobie i dziecku. Organizm Twojego dziecka bardzo szybko przyzwyczai się do tego planu. Zorganizuj więc wszystko i trzymaj się swojego planu.

6

Spokój. Im więcej czasu poświęcisz swojemu dziecku w ciągu dnia tuląc je do siebie, nosząc je czy „rozmawiając” z nim, tym spokojniej będzie ono spało w nocy. Im więcej spokoju i miłości zapewnisz dziecku w ciągu dnia, tym więcej spokoju dostaniesz w nocy.

Co robić gdy dziecko kradnie?
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Jak obciąć dziecku paznokcie?
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
 5/5 (144 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nikt nie jest w stanie powiedzieć, ile tak naprawdę noworodki płaczą lub ile powinny płakać. Wszyscy wiemy, że to...
Jak uspokoić noworodka?
Nikt nie jest w stanie powiedzieć, ile tak naprawdę noworodki płaczą lub ile powinny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Anna Synowska
  • Anna Kopacz
  • Katarzyna Rosińska
  • Katarzyna Staśkiewicz
  • Filip Górka
  • Renata Renata Dziechciowska
  • Marta Gołąb
  • Karolina Aleksandrowicz-Cudnoch
  • Magdalena Motyl
  • Daria Przybyła
  • Marlena Banach
  • Krystian Droździok
  • Monika Misztalewska
  • Henryk Jacek
  • Ewa Kafej
  • Paweł Dederman
  • Mała Mi
  • Piotr Wierzbicki
  • Jozef Pikulski
  • Marta Balcerowska
  • Ewa Dorosz
  • Jennifer Orzechowska
  • Wioleta Bladycz
  • Aneta Bochno
  • Marta Limanowska
  • Dominika Król
  • Elena Zinkevičiūtė-Loibienė
  • Marcin Kwiatkowski
  • Ewa Olękiewicz
  • Anna Czoska
pasożyt