Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić żelazko?
Jak wyczyścić żelazko?

Jak wyczyścić żelazko?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (240 ocen)
Oceń 
Regularne czyszczenie żelazka jest niezbędne do utrzymania naszych ubrań w czystości. Na pierwszy rzut oka możesz zastanawiać się, jak wyczyścić żelazko. W rzeczywistości nie jest to wcale takie trudne. W przyszłości nie będziesz już unikać tej czynności tylko dlatego, że nie umiesz. Na szczęście czyszczenie żelazka nie jest trudniejsze, niż czyszczenie innych urządzeń domowych. Wystarczy odrobina wolnego czasu i kilka narzędzi. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w prosty sposób wyczyścić swoje żelazko.
1

Czyszczenie zbiorniczka.

Zbiorniczek w żelazku należy wyczyścić, kiedy zaobserwujesz, że małe otworki stopie żelazka są zatkane przez osad. Zazwyczaj osad ten wytrąca się z wody, której używasz do napełniania zbiorniczka. Osad ten może mieć biały kolor i wyglądem przypominać sól. Do czyszczenia zbiorniczka potrzebna będzie ci czysta szmatka i ocet. Zbiorniczek (w nienagrzanym, odłączonym żelazku) napełnij do co najmniej ¼ wysokości octem. Podłącz żelazko do prądu i ustaw na funkcję parowania. Prasuj szmatkę dopóki zbiorniczek nie będzie pusty.
Jeśli osad jest nadal widoczny, napełnij zbiorniczek czysta wodą i ponownie prasuj szmatkę dopóki woda nie wyparuje. Jeśli osad nadal jest obecny w zbiorniczku, powtórz zabieg z octem. Cały proces powtarzaj, dopóki osad całkowicie nie zniknie.
Po zakończeniu czyszczenia, wypłucz zbiorniczek czystą wodą. Wypełnij go całkowicie, a następnie opróżnij. Jeśli chcesz uniknąć tworzenia się osadów, do napełniania zbiorniczka używaj wyłącznie wody destylowanej. Jeśli nadal będziesz używać wody z kranu, pamiętaj o regularnym czyszczeniu.
Ocet posiada specyficzny i ostry zapach, zwłaszcza jeśli się go podgrzeje. Przewietrz pomieszczenie, w którym pracujesz. Jeśli istnieje taka możliwość, otwórz okno, włącz wentylator lub po prostu pozostaw lekko otwarte drzwi.

Jak pozbyć się pleśni na ścianie?
Jak czyścić przypalone żelazko?
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Jak myć szklane butelki?
strona 1 z 3następna >
 4/5 (240 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

martynka - 2010-04-23
żelazko trzeba regularnie odkamieniać, inaczej niszczy się, a czasem zostawia brzydkie plamy na ubraniu
Wybór żelazka jest ważną decyzją. Nieprzemyślany zakup może cię bowiem irytować podczas każdego prasowania....
Jak wybrać żelazko?
Wybór żelazka jest ważną decyzją. Nieprzemyślany zakup może cię bowiem irytować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Piotr
  • Agnieszka Tuziak-Ćwikła
  • Krzysztof Wróblewski
  • Lukasz Bogatko
  • Marcin Sawicki
  • Marta Niemiec
  • Ewelina Irena Kowańdy
  • Iwona Rawa
  • Danuta Czarnek
  • Longina Fundowicz
  • Magdalena Lorenz-Szczerzek
  • Jaś Radzki
  • Ewa Teresa Kuprewicz
  • Kazimiera Polus
  • Obszańska Joanna
  • Franciszek Nocoń
  • Małgorzata Karmowska
  • Marcin Hencz
  • Dominik Woźniak
  • Dawid Graś
  • Agata Błaszczyk
  • Malwina Mituła
  • Halina Pawłowska
  • Karolina Piętka
  • Magdalena Osińska
  • Monika Wojciechowska
  • Irena Suda
  • Anna Smyk
  • Aneta Broda
  • Jola Woźniak