Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Pizza > Jak zrobić pyszną pizzę ?

Jak zrobić pyszną pizzę ?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (167 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 14 
Idealna pizza nie wcale nie musi Ci się kojarzyć z wakacjami we Włoszech lub z ulubioną pizzerią. Oto masz przed sobą kilka bardzo prostych i co najważniejsze skutecznych porad jak zrobić idealną pizzę. Przeczytaj je dokładnie i..... do dzieła!
1
pizza - składniki
PODSTAWOWE SKŁADNIKI

Ciasto:
225g mąki pszennej
łyżeczka drożdży
łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
łyżka oliwy z oliwek
120ml ciepłej wody

Dodatki:
4 łyżki sosu pomidorowego
125g sera mozzarella (startego lub w plasterkach – tak jak lubisz)
1 łyżeczka oregano
sól
pieprz

Można również dodać cztery plasterki szynki, odrobinę rukoli i trochę parmezanu. Ale tak naprawdę, to zależy tylko od Ciebie co położysz bezpośrednio na ciasto.
2
robienie pizzy - krok 2.

Przesiewanie i ugniatanie.

Przesiej mąkę przez sito do dużej miski, dodaj drożdże i cukier. Zrób zagłębienie na oliwę i wodę pośrodku miski.

3
robienie pizzy - krok 3.

Dodaj wodę i oliwę.

Wlej wodę i oliwę z oliwek do utworzonego wgłębienia pośrodku zagniatanego ciasta. Delikatnie łącz ze sobą wszystkie składniki.

4
robienie pizzy - krok 4.

Połącz wszystkie składniki palcami.

Energicznymi ruchami połącz wszystkie składniki używając do tego tylko palców, a nie całych dłoni. Zagniataj uważnie. Możliwe, że trzeba będzie dodać więcej mąki lub wody.

5
robienie pizzy - krok 5.

Wyrabiaj ciasto.

Zagniataj ciasto przez kilka minut do momentu, aż będzie ono gładkie i nie będzie się przylepiało do miski. Następnie przełóż ciasto na stolnicę wciąż zagniatając. Posyp ją mąką, aby ciasto się nie przylepiało do podłoża. Ciasto musi być gładkie i w miarę elastyczne. Ugniataj je dociskając mocno nasadą dłoni przez trzy-cztery minuty.

6
robienie pizzy - krok 6.

Pozostaw ciasto, żeby urosło.

Delikatnie natłuść oliwą czystą miskę. Ułóż w niej ciasto. Natrzyj wierz ciasta oliwą. Przykryj czystą ściereczką. Postaw miskę w ciepłym miejscu i pozostaw do wyrośnięcia. Ciasto potrzebuje około godziny, żeby dobrze wyrosnąć. Skąd wiedzieć, że ciasto jest już gotowe? To proste. Zwiększy swoją objętość o 100%.

7
robienie pizzy - krok 7.

„Zbij ciasto”

Jak ciasto jest już gotowe, przebij je uderzając w nie otwartą dłonią. Wyjmij z miski i wyłóż na posypaną mąką stolnicę. Uderzaj w ciasto jeszcze przez chwilę.

8
robienie pizzy - krok 8.

Uformuj kształt pizzy.

Rozciągaj ciasto dłońmi. Uformuj je w kształt koła. Baza ciasta może być gruba lub krótka, w zależności co bardziej lubisz. Pozostaw grubszą warstwę ciasta na brzegach.

9
robienie pizzy - krok 9.

Natłuść oliwą.

Rozetrzyj oliwę na cieście, ale nie dawaj jej zbyt dużo. Następnie przełóż ciasto na blachę.

10
robienie pizzy - krok 10.

Posmaruj sosem pomidorowym.

Włącz piekarnik i poczekaj, aż się nagrzeje do temperatury 220ºC. W międzyczasie wyłóż na ciasto sos pomidorowy, tak aby pokrył całą wierzchnią część pizzy.

11
robienie pizzy - krok 11.

Dodaj składniki.

Wyłóż na pizzę mozzarellę, posyp ją oregano, solą, pieprzem i skrop odrobiną oliwy z oliwek. Dodaj co tylko chcesz: pieczarki, paprykę, oliwki, szynkę, kukurydzę, brokuły, ananasy, kurczaka... użyj wyobraźni!

12
robienie pizzy - krok 12.

Włóż do piekarnika.

Włóż pizzę do nagrzanego piekarnika. Piecz przez 20-25 minut. Ciasto powinno mieć złotawy kolor.

13
robienie pizzy - krok 13.

Wyjmij pizzę.

Jak już ciasto jest upieczone wyjmij z piekarnika. Posyp przyprawami. Dobrym pomysłem jest polanie pizzy ketchupem lub sosem czosnkowym. Smacznego!

 5/5 (167 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

PozytywnieZakręcona - 2013-05-13
Pyszota:P
maslana - 2012-01-06
Poprawka, pizza nie może być smaczna gdy piecze się ja na blasze i na końcu polewa się "KECZUPEM" to już wolę iść na kebaba...
padre - 2010-04-23
jak w prawdziwej włoskiej pizzerii :D
Czy pizza może być zdrowa? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza, gdy jest to wyśmienita pizzerinka z brukselką, przygotowana...
Jak zrobić mini pizze z brukselką?
Czy pizza może być zdrowa? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt