Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak obciąć kotu pazury?

Jak obciąć kotu pazury?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli nauczysz się samodzielnie i prawidłowo obcinać pazurki swojemu kotkowi nie tylko uchronisz swoje meble przed zniszczeniami, ale również zaoszczędzisz na weterynarzu. Niestety problem tkwi w tym, że z reguły kotom nie podoba się zbytnio ten pomysł. Nie chcą się pozbywać swoich ukochanych pazurków. Zatem nie obcinaj ich wszystkich naraz. Rób przerwy lub dopadnij kota podczas drzemki. Zaspany nie zorientuje się tak szybko co się święci. Przyzwyczajaj też kota do zajmowania się jego łapami. Kiedy go głaszczesz, poświęć również uwagę każdej z jego łap. Ale, jak prawidłowo obciąć kotku pazurki? Przeczytaj poniższe porady, krok po kroku.
1
Musisz obejrzeć dokładnie pazurki kotka. U zwierząt o ciemnym ubarwieniu może być konieczne obejrzenie pazurów pod światło. Najważniejszą rzeczą, o której należy więc pamiętać to to, że obcinamy tylko i wyłącznie przezroczystą część pazurka. Nie ruszamy żywej różowej części w której znajdują się nerwy i naczyńka krwionośne! Jeśli mimo wszystko uszkodzimy miazgę pazura, trzeba zatamować krwawienie, uciskając pazurek przez kilka minut tamponem z waty.
2
Do skracania pazurków należy kupić u weterynarza lub w sklepie zoologicznym nożyczki, gilotynkę lub cążki - specjalnie do tego celu wyprodukowane. Można również użyć cążek (ale nigdy nie używajmy nożyczek!) używanych do cięcia ludzkich paznokci. Powinny one być bardzo ostre. Tępe narzędzie nie obetnie prawidłowo paznokcia, ale go uszkodzi.
3
Niektórzy ludzie obcinają kotom pazurki zarówno u przednich jak i u tylnych łap. Jednak większość koto-fanów uważa, że wystarczy obciąć pazurki na przednich łapkach.
4

Wskazówki:

  • Zanim przystąpisz do obcinania posadź swojego kota na kolanach i mocno trzymaj.

  • Jeśli Twój nie jest wielkim fanem obcinania pazurów, rób przerwy. Obetnij część pazurów jednego dnia, kolejne drugiego, a nawet trzeciego jeśli będzie taka potrzeba.

  • Jeśli kot ma długą sierść zmocz przed obcinaniem jego łapki.

  • Jeśli kot się wyrywa poproś kogoś o pomoc lub owiń go w ręcznik.

Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak dbać o kota syjamskiego?
Jak podać kotu tabletkę?
Przeczytaj teraz: Jak obcinać psu pazury?
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

SALAMANDRA - 2011-08-15
Witam ! Jestem już kobietą wiekową ale w tym portalu dopiero raczkuję...Dlatego piszę w komentarzach , a chciałam dodać nowy post lecz...nie potrafię. Konkretnie szukam osoby która wychowuje (tak jak ja)kotcię kota norweskiego leśnego.Mam już trzy koty w domu, a tego otrzymałam wczoraj w prezencie i...jestem...przerażona ! ! !
kociara - 2010-04-28
to łatwe, trzeba obcinać nieco pod kątem, tylko z daleka od różowej, "żywej" części pazurka
Walka z pchłami u kotów jest nieco trudniejsza niż w przypadku psów. Różnica polega na tym, że kota jest bardzo ciężko...
Jak zwalczyć pchły u kota?
Walka z pchłami u kotów jest nieco trudniejsza niż w przypadku psów. Różnica polega...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Longina Kulak
  • Mirosława Tymanowska-Mozol
  • Kar Szczepanik
  • Ewelina Galik
  • Ola Gąsior
  • Marzena Jankiewicz
  • Natalia Gąsowska
  • Maria Romanowska
  • Stanisław Kowalski
  • Milena Gzik
pasożyt