Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Snu > Jak przestać chrapać?

Jak przestać chrapać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (215 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
1

Unikaj rzeczy, które sprawiają, że głośniej chrapiesz. Takie rzeczy to: alkohol, pigułki nasenne, kawa i objadanie się przed snem. Jeżeli regularnie bierzesz jakieś leki, które mogą wpływać na to, że chrapiesz, porozmawiaj ze swoim lekarzem o alternatywnym rozwiązaniu. Niektóre leki, w tym pigułki ułatwiające zasypianie i środki uspokajające, mogą powodować wzmożone chrapanie.

2

Nie śpij na plecach. Zwykle śpiąc na plecach najmocniej się chrapie. Jeżeli przyzwyczaiłeś się do spania na plecach i nie umiesz spać inaczej, kup kilka dodatkowych poduszek. Uniesienie głowy do góry powinno nieco osłabić chrapanie. Zadziałać może także podłożenie kilku starych książek pod nogi łóżka. Ważne, by głowa i tułów były nieco wyżej, niż reszta ciała.

3

Spróbuj spać na boku. Gdy śpisz, mięśnie języka, podniebienia miękkiego i gardła odpoczywają i są wiotkie, więc gdy śpisz na plecach blokują dopływ powietrza i dlatego właśnie chrapiesz. Postaraj się, więc spać na boku. Na początku może być ci trudno się przyzwyczaić, ale możesz to zrobić - wystarczy, że za koszulkę włożysz sobie piłkę tenisową. Za każdym razem, gdy obrócisz się na plecy, będzie ci bardzo niewygodnie i szybko zmienisz pozycję.

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak przyspieszyć okres?
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Wskazówki
  • Utrata masy ciała również może pomóc w kłopotach z chrapaniem.
  • Ustal przyczyny chrapania. Najlepiej porozmawiaj o nich z lekarzem, być może twoje chrapanie jest wynikiem zaburzeń snu.
  • Jeżeli chrapanie jest wynikiem bezdechu sennego możesz poddać się operacji, która zniweluje twój problem.
4

Rozwiąż problemy z nosem. Powodem twojego chrapania mogą być bardzo różne problemy z kondycją nosa. Powinieneś je koniecznie rozwiązać.

  • Chrapanie może być spowodowane przekrwieniem błony śluzowej nosa. Schorzenie to leczy się lekami antychistaminowymi. Uważaj jednak by nie przesadzić z tymi lekami. Jeżeli po jakimś czasie stosowania problem nie ustąpi, skontaktuj się z lekarzem.

  • Używaj mocno miętowego płynu do płukania jamy ustnej, pomoże ci on zmniejszyć obrzęk śluzówki nosa i gardła. Sposób ten jest szczególnie przydatny, gdy chrapanie jest problemem tymczasowym spowodowanym przez przeziębienie lub alergię. Możesz tez samodzielnie zrobić taki płyn: do 1 szklanki wody dodaj kroplę olejku miętowego i płucz nim gardło, ale go nie połykaj.

  • Używaj specjalnych plastrów na nos. Plastry zapobiegające chrapaniu, które przykleja się na płatki nosa, dostępne są w aptekach. Używaj ich zgodnie z instrukcja dołączoną do opakowania.

5

Rozwiązanie doustne. Możesz spróbować wkładek doustnych. Są one czasem stosowane przy złamaniach kości szczęki i żuchwy, ale pomagają również osobą chrapiącym. Umieszczone na noc w jamie ustnej zapobiegają zapadaniu się mięśni gardła, języka i podniebienia miękkiego i dzięki temu ułatwiają oddychanie.

6

Czasami ludzie chrapią z powodu infekcji zatok. Dzieje się tak, ponieważ śluz blokuje kanały nosowe. Aby zatrzymać chrapanie spowodowane infekcją zatok należy:

  • Brać regularnie leki przepisane przez lekarza na chore zatoki. Zwalczenie choroby rozwiąże problem chrapania.

  • Rozważ stosowanie płukanek nosowo-zatokowych. Są one zaprojektowane tak, że cały nagromadzony w zatokach śluz zostanie całkowicie wypłukany. Płukania będą, więc łagodziły chrapanie.

  • Możesz umieścić pasek do rozszerzania nosa w obrębie kanału nosowego, powinien on pomóc zredukować chrapanie.

  • Używaj mentolowego inhalatora do nosa, pomoże go odetkać i ułatwi oddychanie.

  • Spróbuj ciepłej kąpieli lub prysznicu. Taka rozgrzewająca kąpiel pomoże udrożnić zatoki i ułatwi spływanie śluzu, co wpłynie na zmniejszenie chrapania.

  • Umieść głowę nieco wyżej, niż zwykle. Pomoże ci to oddychać i zmniejszyć chrapanie.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Sposoby na chrapanie
 4/5 (215 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Marta - 2010-09-24
Niestety na mojego meza nic nie dzialalo. Musielismy udać sie do lekarza specjalisty. Zaproponowano mojemu mezowi skorzystanie z metody Pillar'a. Czy ktoś moze poddawał sie tej metodzie i moze podzielic sie opinia?
niewyspana - 2010-04-29
chrapanie jest straszne! musiałam swojego "charczącego" męża przeprowadzić na kanapę.. w sąsiednim pokoju!
Chrapanie to często spotykany problem. Nie utrudnia wysypiania się osobom, które chrapią. Jednak jest zmorą osób, które...
Jak ograniczyć chrapanie?
Chrapanie to często spotykany problem. Nie utrudnia wysypiania się osobom, które chrapią...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt