Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Snu > Jak przestać chrapać?

Jak przestać chrapać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (215 ocen)
Oceń 
Jeżeli bardzo głośno chrapiesz, to prawdopodobnie śpisz znacznie dłużej, niż pozostali domownicy, którzy muszą cię słuchać. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przestać chrapać, co ułatwi życie tobie i osobą dzielącym z tobą mieszkanie.
1

Unikaj rzeczy, które sprawiają, że głośniej chrapiesz. Takie rzeczy to: alkohol, pigułki nasenne, kawa i objadanie się przed snem. Jeżeli regularnie bierzesz jakieś leki, które mogą wpływać na to, że chrapiesz, porozmawiaj ze swoim lekarzem o alternatywnym rozwiązaniu. Niektóre leki, w tym pigułki ułatwiające zasypianie i środki uspokajające, mogą powodować wzmożone chrapanie.

2

Nie śpij na plecach. Zwykle śpiąc na plecach najmocniej się chrapie. Jeżeli przyzwyczaiłeś się do spania na plecach i nie umiesz spać inaczej, kup kilka dodatkowych poduszek. Uniesienie głowy do góry powinno nieco osłabić chrapanie. Zadziałać może także podłożenie kilku starych książek pod nogi łóżka. Ważne, by głowa i tułów były nieco wyżej, niż reszta ciała.

3

Spróbuj spać na boku. Gdy śpisz, mięśnie języka, podniebienia miękkiego i gardła odpoczywają i są wiotkie, więc gdy śpisz na plecach blokują dopływ powietrza i dlatego właśnie chrapiesz. Postaraj się, więc spać na boku. Na początku może być ci trudno się przyzwyczaić, ale możesz to zrobić - wystarczy, że za koszulkę włożysz sobie piłkę tenisową. Za każdym razem, gdy obrócisz się na plecy, będzie ci bardzo niewygodnie i szybko zmienisz pozycję.

Jak przyspieszyć okres?
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak się rozbudzić rano?
Jak zrobić masaż na bóle menstruacyjne?
Wskazówki
  • Utrata masy ciała również może pomóc w kłopotach z chrapaniem.
  • Ustal przyczyny chrapania. Najlepiej porozmawiaj o nich z lekarzem, być może twoje chrapanie jest wynikiem zaburzeń snu.
  • Jeżeli chrapanie jest wynikiem bezdechu sennego możesz poddać się operacji, która zniweluje twój problem.
Przeczytaj teraz: Sposoby na chrapanie
 4/5 (215 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Marta - 2010-09-24
Niestety na mojego meza nic nie dzialalo. Musielismy udać sie do lekarza specjalisty. Zaproponowano mojemu mezowi skorzystanie z metody Pillar'a. Czy ktoś moze poddawał sie tej metodzie i moze podzielic sie opinia?
niewyspana - 2010-04-29
chrapanie jest straszne! musiałam swojego "charczącego" męża przeprowadzić na kanapę.. w sąsiednim pokoju!
<p>Większość z nas nie uważa chrapania za coś godnego zainteresowania dopóki osoba, z którą śpimy nie...
Jak leczyć bezdech senny?
Większość z nas nie uważa chrapania za coś godnego zainteresowania dopóki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Daria Porwolik
  • Piotr Jaworski
  • Ela Lazna
  • Jacek Safaryn
  • Justyna Faryna-Ciołko
  • Adam Patrzyk
  • Iwona Krukowska
  • Laura Stępień
  • Anna Żurawska
  • Ambroży Ambroży
  • Barbara Wisniecka
  • Marianna Cejko
  • Aldona Merczynska Łasecka
  • Lilianna Mazurek
  • Małgorzata Wiśniewska
  • Krystyna Naderza
  • Krzysztof Kurpas
  • Beata Neugebauer
  • Jolanta Niwińska
  • Kuba Szpytma
  • Joanna Janowska
  • Marian Krystyna Polowczyk
  • Dawid Korzeń
  • Teresa Gosse
  • Kamila Nowocień
  • Patrycja Fastyn
  • Julia Tatara
  • Halina Dajnowska
  • Karolina Kukurowska
  • Justyna Cytryna
pasożyt