Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?

Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (375 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wysokie ciśnienie krwi jest coraz częstszym problemem u ludzi. Odpowiedzialne za to są: nieodpowiednia dieta, brak ruchu i uwarunkowania genetyczne. Firmy farmaceutyczne wprowadzają na rynek coraz to nowsze leki mające na celu obniżenie ciśnienia krwi. Lekarze zalecają zdrową dietę i regularne ćwiczenia. Wszystkie te rzeczy są ważne dla obniżenia ciśnienia krwi i utrzymania go na zdrowym poziomie. Istnieje również szereg naturalnych środków, które choć nie są medycznie zatwierdzone, przyczyniają się do obniżenia ciśnienia.
1
ocet

Wielu uważa, że ocet jabłkowy pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi. Niektórzy sądzą, że ten naturalny środek obniża ciśnienie już wciągu kilku minut od zastosowania. Inni natomiast uznali, że codzienne przyjmowanie octu jabłkowego może z powodzeniem zastąpić dotychczasowe stosowane środki z apteki.

2
czosnek

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi jest spożywanie czosnku. Różni ludzie mogą przyjmować go na różne sposoby – jedni polecają spożywanie czosnku na surowo, inni wolą spożywać go w formie tabletek. Jednak wszyscy zgodnie przyznają, że pomaga on obniżyć ciśnienie krwi. Jeśli przeszkadza ci ostry smak czosnku, stosowanie pieprzu Cayenne jest również doskonałym sposobem na obniżenie ciśnienia tętniczego.

3
siemię lniane

Nasiona lnu, niezależnie od tego czy przyjmujesz je w formie zmielonej czy oleju, to kolejny domowy sposób na obniżenie wysokiego ciśnienia. Zawierają one ważne kwasy Omega-3, których nasz organizm bardzo potrzebuje. Spożywanie nasion lnu jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią tłustych ryb, takich jak łosoś czy makrela lub innych źródeł kwasów Omega-3.

4
makaruja

Sok z marakui to kolejny sposób na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, bez stosowania leków z apteki. Zwolennicy tej metody podkreślają jej magiczne właściwości, sok nie tylko obniża ciśnienie krwi, ale również dodaje energii. Podobnie korzystne działanie ma sok z aronii. Nie tylko pomaga w walce z nadciśnieniem, ale również obniża poziom złego cholesterolu.

5
ryby

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi jest wprowadzenie zmian do swojej diety. Ryby bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3 od dawna postrzegane są jako żywność obniżająca ciśnienie. Podobnie wpływają na nasz organizm owoce i warzywa o wysokiej zawartości magnezu i potasu. Ryż, banany i ziemniaki należą do żywności bogatej w magnez. Banany są również doskonałym źródłem potasu, podobnie jak szparagi, awokado, dynia i wiele innych warzyw i owoców. Zamień dotychczas spożywaną mało zdrową żywność na produkty, które mogą przyczynić się do zmniejszenia ciśnienia tętniczego krwi.

6
czosnek
Czosnek można spożywać oddzielnie, ale dodanie go do żywności podczas jej przygotowywania to również doskonały sposób na obniżenie ciśnienia. Czosnek w znacznych ilościach dodawany jest głównie do potraw włoskich. Nadaje on przygotowanym posiłkom niepowtarzalny smak. Czosnek możesz również dodawać do sosów sałatkowych.
7
kot w domu

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi, zupełnie niezwiązanym z żywnością, to posiadanie zwierząt domowych lub spędzanie wolnego czasu ze zwierzętami. Zwierzęta posiadają naturalną zdolność uspokajania. Badania wykazały, że ludzie spędzający dużo czasu ze zwierzętami, znacznie rzadziej cierpią na nadciśnienie.

8
spacer

Pamiętaj jednak, że ruch jest kluczowym elementem niezbędnym do obniżenia ciśnienia krwi. Wystarczy, że kilka minut dziennie poświęcisz na spacer, bieganie lub aerobik.

Wskazówki
  • Zanim zdecydujesz się na zastosowanie jakiejkolwiek naturalnej metody obniżenia ciśnienia krwi, skonsultuj się z lekarzem. W żadnym wypadku bez zgody lekarza nie rezygnuj z przyjmowanych dotychczas leków.
 3.9/5 (375 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (19)

Barbara - 2016-03-30
Najlepszym sposobem na nadciśnienie i cholesterol są kwasy omega 3. Przekonałam się o tym na własnej skórze. Natomiast najlepszym źródłem tych kwasów jest Gold Omega 3, (inne które brałam nie miały na mnie żadnego efektu) i fakt, trochę czasu to trwało, ale moje ciśnienie, cholesterol i ogólnie zdrowie wróciło do normy.
Stachu - 2016-03-21
ja przestalem lykac plyny wyskokowe I spadlo o 15/30
Karolina - 2015-12-29
Stańcie przed lustrem i zobaczcie na swój kregosłup a zwłaszcza na kregi szyjne,skrzywienie blokuje dopływ krwi do mózgu i przez to serce musi mocniej pompowac krew,i wtedy zadne aronie soki z buraków i aktywnosc fizyczna nie pomoże
and55 - 2015-09-15
Dlaczego autor tego artykułu nie pisze nic na temat Aroni sok dżem wino z aronii wszak Polska jest potentatem w produkcji tego owocu można już w sklepach kupić przetwory należy jednak spożywać z umiarem bo bardzo obniża ciśnienie krwi
Rycz - 2014-09-22
Najlepszym i niezawodnym dzialajacym jak tabletki jest sok z ARONII
edesz - 2014-09-20
Ruch może zastąpić wiele leków, ale żaden lek nie zastąpi ruchu!
Rysi@k - 2014-09-20
Te sposoby pomagają jak umarłemu kadzidło można obniżyć o 10 jednostek ciśnienie ale nie o 50
yani - 2014-09-20
Najtańszy i najlepszy sposób to surowy sok z czerwonych buraków które sa pod dostepem za grosze. Jesli ktoś nie przetrawi ziemistego smaku i uczucia drapania w gardle to rozcieńczyć wodą lub innym surowym sokiem np z marchewki.Efekty sa widoczne prawie natychmiastowo. Jest tylko jeden problem , grupa ludzi którzy ślepo wierza lekarzom i nie dadza sie przekonać. Uwaga burak jest słodki i nie poleca sie picia soku przez cukrzyków.
olo - 2014-08-12
Do obniżenia ciśnienia jest potrzebna tylko jedna dieta a mianowicie : zero fermowych kurczaczków , indyków tylko takie ze wsi od rolnika . Nie są pompowane sterydami i cholera wie czym . zero wieprzowiny z chowu fermowego tylko od zaprzyjaźnionego rolnika . oczywiście wędlinka też swojego wyrobu a ciśnienie będzie w normie i waga ciała również .
Steff - 2014-02-17
Sok z buraków skutecznie obniża ciśnienie oraz sok z aronii.
kenezz - 2013-06-06
A od czego jest nadciśnienie,nikt nie pyta i jak usunąć przyczynę tego problemu,a może tak by należało oczyścić organizm z toksyn i odżywiać się bez EEEEEEE250 ITP.MIESZKANIE SPRZĄTACIE-,sprzątajcie ,i oczyśćcie swoje ciało a będzie wam dziękowało.Dbaj o nerki,jak nie filtrują to zanieczyszczają organizm ,jak filtr wody ,paliwa itp.proste prawda,i zdrowie szwankuje.A więc oczyśćmy filtr(NERKI).
STELLA176 - 2013-04-17
. . . (~") . . . Większych " banialukow" to ja nie czytałam. Autor tej niby porady, porad chyba nie czytał co pisał. Zaczął coś o....rybach, bananach, ziemniakach a potem ni z gruszki, ni z pietruszki ....coś o czosnku ( o którym pisał wcześniej). Rozzbroił mnie tekst.....o tym, że posiadanie zwierząt domowych ...obniża ciśnienie. Tylko pogratulować humoru.
efi5 - 2013-04-13
Ja swoje nadciśnienie leczę już 20 lat i prosze sobie wyobrazić, że z domowych sposobów stosuję picie-Pyłku kwiatowego-jest to produkt pszczół i należy pytać o niego w sklepach zielarskich, pszczelarskich i bywa dostępny również w marketach.Poprawił mi skutecznie samopoczucie i kondycję psychiczną.Piję go już dosyć długo i naprawdę polecam osobom zmęczonym i właśnie z nadciśnieniem.
marzenaiza39 - 2013-02-15
mam 44 lata wlasnie przyjechalam do nicmiec do pracy jako opiekunka osob starszych i tu wlasnie wystapil problem zaczelo sie od bolu glowy po zmierzeniu cisnienia okazalo sie ze mam w granicach 160-180/90_100 nie mam tu zadnych lekow co zrobic zeby obnizyc cisnienie -prosze o podpowiedzi dodam ze w kraju mieszkam w karkonoszach w niemczech na nizinach czy to bedzie mialo cos wspolnego z tak wysokim cisnieniem
kasiulka717 - 2012-11-08
Dieta z ograniczeniem soli. Zaprzestanie palenia papierosów. Alkohol bardzo rzadko i w małych ilościach, a najlepiej wcale ( chociaż szklanka piwa czasem moze obniżyć ciśnienie). Aktywność fizyczna też jest bardzo ważna. Przede wszystkim trzeba walczyć ze stresem.
Karolinas - 2012-10-23
Na nadciśnienie wspaniale pomaga czerwony burak :) Zawsze piję sok ze świeżo wyciśniętego buraka z dodatkiem soku z marchwi- Polecam!
zdenek12 - 2011-03-28
jednym z najlepszych naturalnych leków jest wyciąg z jemioły uzywam i spadlo ze 142 na 131
bizneslife - 2010-10-22
Wystarczy przeczytać Książkę "Nigdy więcej chorób serca": autor Laureat nagrody Nobla z 1998roku Louis Ignarro. Dokładnie opisano problem i jak go rozwiązać w prosty sposób. Jeśli ktoś chce to służę pomocą bo przeczytałem książkę i mogę udzielić wskazówek wysyłając skan z najważniejszych rozdziałów. Czyli co, kiedy, i ile.
Czekam na pyt. bizneslife@o2.pl Pozdrawiam
Krystyna - 2010-04-30
na nadciśnienie skuteczny jest też sok z aronii
Nadciśnienie tętnicze to cichy zabójca. Mówi się tak dlatego, ponieważ wbrew pozorom jest ono bardzo trudne do...
Jakie są objawy nadciśnienia?
Nadciśnienie tętnicze to cichy zabójca. Mówi się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt