Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak usunąć zapach moczu?

Jak usunąć zapach moczu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (487 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela, kanapy, materaca lub dywanu. Na szczęście nie musimy robić tego zbyt często. Czasem jednak w naszym domu pojawi się dziecko lub młody zwierzak i może dojść do takiej sytuacji. Po pewnym czasie mocz wyschnie, ale zapach pozostanie. Istnieje jednak kilka sposobów, aby pozbyć się przykrego zapachu moczu.
1
usuwanie zapachu moczu - sposób 1

Ocet, soda oczyszczona i woda.

Jednym ze sposobów pozbycia się zapachu moczu jest przygotowanie papki z sody oczyszczonej i wody. Przygotowana mieszaninę wytrzyj w całą powierzchnię, na której znajdował się mocz. Całość zmyj przy pomocy octu. Po całym zabiegu użyj papierowych ręczników, mocno dociśnij je do powierzchni i poczekaj aż wsiąkną całą wilgoć. Powtórz cały proces jeszcze raz. Pamiętaj jednak, by nie powtarzać tego więcej razy, gdyż można wówczas uszkodzić tkaninę. Przemyj całą powierzchnię czystą wodą i ponownie przyłóż ręczniki papierowe, aby usunąć nadmiar wilgoci. Najlepiej, jeśli masz taką możliwość, pozostaw tkaninę na słońcu, aż do wyschnięcia. Możesz również użyć suszarki do włosów i nieco ją podsuszyć. Zapach octu będzie jeszcze wyczuwalny przez około 2 dni. Ale najważniejsze, że nieprzyjemny zapach moczu zniknie.

2
usuwanie zapachu moczu - sposób 2

Gotowe środki chemiczne.

Możesz również skorzystać z gotowych produktów dostępnych w sklepach lub w internecie (sprawdź tutaj). Są one zazwyczaj tanie i jednocześnie bardzo skuteczne. Środki zakupione w sklepach zoologicznych przeznaczone są głównie do usuwania zapachu moczu zwierząt, jednak doskonale radzą sobie również z moczem dziecka.

3
usuwanie zapachu moczu - sposób 3

Nadtlenek wodoru (woda utleniona).

Nadtlenek wodoru to bardzo skuteczny sposób na usunięcie zapachu moczu. Podczas stosowania zachowaj jednak szczególną ostrożność, zawiązek ten może uszkodzić niektóre tkaniny. Wypróbuj niewielką ilość w niewidocznym miejscu, pozostaw do wyschnięcia i dopiero gdy będziesz mieć pewność, że środek nie zniszczy tkaniny, zastosuj go. Po użyciu wody utlenionej możesz przeczyścić dywan zwykłym środkiem i odkurzaczem. To powinno usunąć przykry zapach na stałe.

4
usuwanie zapachu moczu - sposób 4

Płyn do płukania ust.

Płyn do płukania jamy ustnej (np. Listerine) może pomóc usunąć przykry zapach moczu. Sposób ten jest nieco podobny do metody z sodą oczyszczoną, octem i wodą. Rozcieńcz nieco płynu do płukania ust z wodą i przygotowanym roztworem przemyj zabrudzoną powierzchnię. Do wyczyszczonej powierzchni przyłóż czyste ręczniki papierowe i poczekaj, aż wsiąkną nadmiar wilgoci. Zapach płynu do płukania ust będzie wyczuwalny jeszcze przez kilka dni, ale zapach moczu z pewnością zniknie.

5
usuwanie zapachu moczu - sposób 5

Amoniak i mydło.

Odmierz taką sama ilość amoniaku i mydła i rozpuść je w wodzie. Tak przygotowanym roztworem wyczyść zabrudzoną powierzchnię.

6
usuwanie zapachu moczu - sposób 6

Mąka kukurydziana.

Jednym ze sposobów na pozbycie się przykrego zapachu moczu jest posypanie zabrudzonej powierzchni mąką kukurydzianą, a następnie spłukanie jej przy użyciu wody. Zabieg ten nie pozostawia żadnych zapachów, a zwłaszcza moczu.

7
usuwanie zapachu moczu - sposób 7

Wybielacz do tkanin kolorowych.

Możesz użyć wybielacza, aby usunąć zapach moczu, ale musisz pamiętać, by był on przeznaczony do tkanin kolorowych. Nałóż odrobinę wybielacza na plamę i delikatnie go wetrzyj. Używając ręczników papierowych zbierz nadmiar wilgoci.

 3.6/5 (487 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (36)

Kocia mama - 2016-03-29
Odradzam wybielacz do tkanin, zapach powoduje u kotow taka reakcje ja na kocia mietke
MarcinMadej - 2015-11-27
Moim numerem jeden w walce z plamami po moczu i intensywnym zapachu uryny jest preparat bio enzymatyczny Urinne Free. Nie tylko doskonale radzi sobie z plamami ale bardzo szybko niweluje smród. Używają go w domu pomocy społecznej, której pensjonariuszką jest moja babcia.
tgsiow - 2015-11-05
A ja na zapach moczu używam biologicznego preparatu bio odor stop. Na dywanie wystarczy gąbką rozprowadzić rozcieńczony płyn w postaci piany i po wyschnięciu kłopot z głowy
Olllaa - 2015-09-18
Płyn do płukania ust w sprayu najlepszy!!!!!! za każdym razem jak mój shihtzu coś "podleje", ten sposób bardzo skutecznie usuwa tego zapach, polecam!!!!!
Olllaa - 2015-09-18
Olllaa - 2015-09-18
Olllaa - 2015-09-18
Olllaa - 2015-09-18
Doris - 2015-07-30
W sobotę wypróbuję przepis. Zobaczymy czy soda z octem poradzą sobie z ludzkim moczem?
Agniesia2678 - 2013-12-30
Aby usunąć zapach moczu z pościeli, koców, nakryć czy ubrań, należy wykorzystać koncentrat ONA płyn. Ten neutralizator zapachów rozcieńcza się w wodzie. Najlepiej najpierw namoczyć cuchnące elementy odzieży, czy tkaniny, które chcemy uwolnić od przykrego zapachu, a po kilku godzinach wyprać je – ręcznie lub w pralce, dodając do prania neutralizator ONA płyn.
Anko77 - 2013-08-13
Bardzo przydatni artykuł, z pewnością wykorzystam te porady :)
JulkaRosłaniec - 2013-07-09
No niestety zapach moczu kota jest cięzko usunąć z butów ;/
efi5 - 2013-04-17
Bardzo przydatna porada i napewno przekażę ją sąsiadce, ponieważ ma ona psa i kota i często czuć w jej domu właśnie zapach moczu.Podsunę jej ten sposób i napewno się ucieszy, a i przyjemniej się z domu zrobi-dziękuję.
MalutkaToJa - 2013-01-11
Bardzo przydatna porada, Przygarnęłam psa ze schroniska który niestety ma poważny problem z utrzymaniem moczu.. i zdarza mu się często popuścić. i oczywiście musi na dywan. Wcześniej nie wiedziałam jak sobie z tym radzić ale teraz mój problem został rozwiązany. Dzięki ; ) !
skrzacik0007 - 2013-01-11
Ja wszystkie zapachy usuwam dezodorantami ;)
hayabuska - 2012-11-12
Wiecie co? Ja znalazłam super środek na zapach moczu to neutralizator BENEK na allegro kosztuje tylko 4.99zł. A jest na prawdę skuteczny. I ma piękny lawendowy zapach. Długo unosi się w całym mieszkaniu.
Karolinas - 2012-10-25
Jeśli mamy problem z moczem psa lub kota warto zaopatrzyć się jednak w środki chemiczne. Pamiętajmy, że zwierzę będzie załatwiać się dopóty dopóki będzie wyczuwało zapach moczu. Niektóre zwierzęta na przekór uporczywie będą znaczyć miejsce pomimo, że solidnie je wyczyścimy. Żeby tego uniknąć warto kupić w sklepie zoologicznym spray, który odstraszy zwierzęta przed ponownym załatwieniem się w takim miejscu. Idealny dla szczeniaków ! ;)
pizdoch - 2012-08-03
Słuchajcie mam pytanie . Czy zapach moczu dziecka z łożka da rade usunąć rokiem 4 ?
jessie - 2012-06-27

do usuwania zapachu moczu tylko Eliminator moczu Rug Doctor. przeczytałem tutaj i wypróbowałem. działa! :)

także polecam!

oranje - 2012-05-09

Ja sprawdziłam Refresher na usuwanie zapachów. Radzi sobie nie tylko z moczem, ale tez z zapachem po rozlanym mleku. Oczywiście najpierw trzeba kanape czy dywan wyczyścić ;) Jest drogi ale skuteczny.

singiel - 2012-04-30

No z tym amoniakiem to super sprawa! Pod warunkiem, że chce się, aby kot częściej obsikiwał to "czyszczone" miejsce! Jednym słowem zwabia on i zachęca kota do oddawania moczu w tym miejscu! Dlatego - już na poważnie nie wolno używać żadnych środków zawierających amoniak!

djbobo2323 - 2012-03-07

Dziewczyny mówię Wam, super sprawdzają się środki Reima, mają trzy zapachy w swoich płynach neutralizujących. Mało tego - mój mąż kupił teraz neytralizator do samochodu i jest bardzo zadowolony. Oni mają chyba jakiegos przedstawiciela w Polsce, coś z zapachami. Google pomoże, bo ja ich na alledrogo znalazlam. Hejka.

Anija - 2012-03-07
Cześć też miałam podobny problem z kotkiem obsikiwał namiętnie buty wygooglowałam problem i kupiłam ONA SPRAY na neutralizatoryzapachu.pl i pomógł :)
teraz dokupiłam taki blok, który zabił zapach z kuwety bo żwirek nie dawał rady a widziałam tez płyn którym można czyścic meble.Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam wszystkie kociaki.miau
ida166 - 2012-01-21
Potraktowałam swoją skórzaną kanapę BIODOR ANIMAL i smrodek po kocurze zniknął! Nie została też żadna plama. Po prostu szok!!!
dodek - 2012-01-21
Mam problem bo mój kotek obsikuje buty próbowałam różnych płynów ale zapach i tak zostaje .
Możecie mi coś poradzić?
zizi - 2012-01-01

iwo napisał

,a co zastosowac na skorzanej sofie?oczywiscie zeby sie pozbyć zapachu moczu.

potwierdzam Rug Doctora o tkórym ktoś wcześniej pisał. usuwa zapach idealnie. innych nie sprawdzałem, więc nie mam porównania. w kazdym razie mi Rug Doctor podpasował.

iwo - 2011-12-15
a co zastosowac na skorzanej sofie?oczywiscie zeby sie pozbyć zapachu moczu.
djbobo2323 - 2011-12-13
najlepszy środek to eliminator przykrych zapachów firmy Reima z Niemiec
Dorena - 2011-12-12

Jest taki genialny płyn do czyszczenia foteli w samochodzie i on działa na wszystko :) łącznie z zapachem mokrego psa na dywanie :) taki w białej, plastikowej butelce - tylko nazwy nie pamiętam ;/ ale jest świetny

wenflon - 2011-12-03
Mam dzieciaka i kota, więc często mam ten problem i działa kilka środków. Domowe sposoby to sól (gruba warstwa) a gotowy środek to Eliminator moczu Rug Doctor, taka angielska firma. Płyn do płukania ust to smieszne, zostanie przecież po tym plama! Rug Doctor usuwa zapach, więc polecam.
lolson - 2011-11-08
Ludzie, to nie jest siedem kroków, tylko siedem różnych metod na usunięcie zapachu. "Kroki" wynikają z szablonu strony.
olivka - 2011-07-24
Mój ukochany kocurek obsikał łóżko mojego lokarota:( Użyłam tych złotych metod i niestety skutek był marny.
Ale ale uwaga uwaga znalazłam złoty środek! Chemiczny specyfik. A nawet 2 i oba działają na 6! Pomimo że przecież mocz wnika bardzo glęboko po zastosowaniu w 1 miejscu 1 z nich w 2 drugiego, zapachów się pozbyłam całkowicie. Plam nie zostawiło, a zapach nawet po wsadzeniu w to nosa jest calkowicie usunięty. A teraz reklama tych cudów
Dr. Clauders Katzen Toiletten Spray oraz Vitopar Fresh. Cena obu to ok 20zł - ale słowo daje oba warte tej ceny!
;( - 2011-06-01
Hej, ja mam problem, mieszkam w domu i mam 2 psy i jedną suczkę. Na jednym piętrze mieszka jeden mały pies a wyżej spaniel i suczka. Problem polega na tym że nawet po spacerze mój pies sika na drzwi między pierwszym piętrem a drugim. Podejrzewam że znaczy teren, bo na dole mieszka inny pies. Zapach jest okropny. Codzinnie myje 2 razy podłogę. Nic to nie daje, próbowałam różnych płynów do podług, szamponów (jak na razie były najskuteczniejsze), ale zapach dalej jest ... podłoga zminiła kolor na ciemny ;/ Ciągle jest w niej wilgoć. W domu wszyscy narzekają na zapach ;/ nie wiem jak już mam sobie z tym radzić. POMOCY!!!
-= Andy =- - 2010-08-17

Ja pierdzielę, te sposoby są gorsze jak debilne reklamy w telewizji.

Już czuję ten smród, który wydobędzie się z czyszczenia tymi specyfikami.

Tylko profesjonalista potrafi się uporać z tym tematem. I to też ma co robić. Wiem, bo nie jeden taki przypadek likwidowałem.

Brawo dla autora tego absurdu.

ireneuszbe - 2010-08-16
Brawo! Nie chciałbym widzieć powierzchni tapicerowanej, czy dywanowej po przejściu tych 7miu kroków. Radzę być ostrożnym i zwrócić się do firmy zajmującej się usuwaniem zapachów...
Schatzi - 2010-08-03
Czy sposoby te działają jeśli chodzi o koci mocz? Nie mogę się uporać z tym smrodem. ostatnio odwiedził nas kocur sąsiadów i obsikał ścianę. Po prostu żyć się nie da!
Znajomi już w drodze do Ciebie, a Twoje mieszkanie wygląda jak po klęsce żywiołowej? Nie tylko ty musiałaś zmagać się z...
Jak posprzątać w 3 minuty?
Znajomi już w drodze do Ciebie, a Twoje mieszkanie wygląda jak po klęsce żywiołowej?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt