Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak wyczyścić rejestr?

Jak wyczyścić rejestr?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rejestr systemu Windows jest bazą danych zawierającą wszystkie informacje dotyczące komputera i oprogramowania zainstalowanego na tym komputerze. Głównym zadaniem rejestru Windows jest przechowywanie konfiguracji różnych programów zainstalowanych na komputerze, oprogramowania zainstalowanych lub podłączonych do komputera sprzętów i wszystkich innych ustawień wprowadzonych przez użytkownika. Aby konfigurować / modyfikować bazę danych komputera trzeba posiadać odpowiednią do tego wiedzę. Rejestr komputera może zostać uszkodzony poprzez programy szpiegujące i wirusy. Niekorzystnie może również wpłynąć częste instalowanie i usuwanie oprogramowania. Nie wszystkie programy od razu usuwają się całkowicie z rejestru.
1
Istnieją dwa główne sposoby, aby wyczyścić rejestr komputera:

1. czyszczenie ręczne za pomocą Edytora Rejestru Windows
2. za pomocą oprogramowania do czyszczenia rejestru

Ręczne czyszczenie rejestru powinno być wykonane tylko przez kogoś, kto dobrze się na tym zna. Jeśli usuniesz z rejestru niezbędne wpisy, oprogramowanie nie będzie działać prawidłowo.
2
Edytor Rejestru Windows

Zanim przystąpisz do ręcznego czyszczenia używając Edytora Rejestru Windows, musisz utworzyć kopię zapasową rejestru, a następnie usunąć wszystkie niepotrzebne pliki.

Na pulpicie w lewym dolnym rogu na pasku zadań znajduje się przycisk Start – kliknij na niego.
Wybierz polecenie Uruchom
Pojawi się nowe okienko. W pasku wpisz polecenie „regedit” i kliknij OK.
Otworzy się nowe okno. Na pasku znajdującym się na górze wybierz opcję Plik.
Przejdź w dół i wybierz opcję Eksploruj.
Wpisz nazwę pliku kopi zapasowej i kliknij Zapisz.

Po utworzeniu kopi zapasowej rejestru, spójrz na lewą część okna edytora rejestru i zwróć uwagę, w jaki sposób skonfigurowany jest komputer.

Kliknij na znak plus [+], aby rozwinąć sekcję edytora rejestru. Dobrze wykorzystany obszar to „HKEY_LOCAL_MACHINE” – zawiera informacje dotyczące twojego komputera, są to dane wspólne dla wszystkich użytkowników. Obszar ten wykorzystywany jest do dokonania zmian w rejestrze do zainstalowanego sprzętu i oprogramowania.
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
Jak włączyć XP mode w Windows 7?
Jak przeinstalować Windows XP?
Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?
3
Oprogramowania do czyszczenia rejestru.

Programy służące do czyszczenia rejestru przeznaczone są dla każdego, kto nie jest pewien, jakie zmiany trzeba wprowadzić do rejestru. Istnieje wiele dostępnych programów do czyszczenia rejestru, które usuną wszystkie niechciane wpisy. Najbardziej popularne to: TweakNow Regcleaner, Registry Mechanic i Registry Healer.

Wszystkie te programy działają na podstawie tych samych zasad – skanują rejestr i usuwają błędy, takie jak brakujące odniesienia do plików. Ważne jest, aby ustalić, który program do czyszczenia rejestru będzie najlepszy dla twoich potrzeb. Wszystkie z nich dadzą ci listę wyników, zawierającą informację, które wpisy można bezpiecznie lub mniej bezpiecznie usunąć. Niektóre z tych programów, jak np. Registry Mechanic, pozwalają na tworzenie za ich pomocą kopii zapasowych. Dzięki kopii zapasowej można łatwo przywrócić poprzednie ustawienia, jeśli coś pójdzie nie tak, jak tego oczekiwałeś.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czasem zdarza się tak, że potrzebujesz zmienić rozszerzenie pliku, np. z „vob” na „mpg” lub z „html” na „php”....
Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Czasem zdarza się tak, że potrzebujesz zmienić rozszerzenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt