Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > Jak znaleźć swoje hobby?

Jak znaleźć swoje hobby?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Hobby sprawia, że stajesz się bardziej interesującą osobą i sprawia, że możesz porozmawiać z drugą osobą o czymś naprawdę fascynującym. Może także pomóc w uniknięciu nudy i często stwarza okazję do poznania nowych ludzi o podobnych zainteresowaniach. Uczenie się czegoś nowego jest dobrym sposobem na utrzymywanie aktywności naszego umysłu i rozwijanie go, poprzez zdobywanie informacji o czymś, co nas interesuje. Dzięki zainteresowaniom staniesz się znacznie ciekawszą osobą, niż ktoś, kto całe dnie spędza przed komputerem, telewizorem lub na marnowaniu swojego czasu na niezdrowe zajęcia.
1
Pomyśl o hobby, które może cię zainteresować. Może to być marzenie, być może zawsze chciałaś coś pozwiedzać, ale nie zawsze miałaś na to czas czy pieniądze.
2
Zacznij zbierać jakieś przedmioty. Być może zawsze chciałaś zbierać znaczki, zastanów się pomożesz zrobić, aby zacząć i utrzymać swoją kolekcję. Pomyśl również o innych przedmiotach, które warto zbierać, na przykład monety, lalki czy opakowania po czekoladkach. Musisz zastanowić się, gdzie dostaniesz rzeczy, które chcesz kolekcjonować, gdzie możesz je przechowywać lub też gdzie je wyeksponujesz. I nie zapomnij pomyśleć o zamianie z rodziną.
3
Odkrywanie sztuki to również hobby. Czy kiedykolwiek poszłaś do muzeum, spojrzałaś na obraz na ścianie i zastanawiałaś się czy mogłabyś zrobić to samo? Spróbuj zacząć malować, możesz robić to farbami olejnymi, akrylowymi lub akwarelami. Możesz również naszkicować coś ołówkiem lub namalować kredkami. Dobrym sposobem na zaangażowanie się w życie społeczne i jednocześnie wykonywanie w tym samym czasie dzieła sztuki to malarstwo ścienne. Zajmie ci to dużo czasu, a każdy kto to zobaczy, uśmiechnie się.
Jak rysować komiksy?
Jak zrobić latawiec?
Jak znaleźć wspólne zainteresowania?
Jak znaleźć sobie zainteresowanie?
Wskazówki
  • Zanim zaangażujesz się w jakieś hobby, znajdź miejsce, w którym mogłabyś nad nim pracować i przechowywać sprzęt, jeśli zamierzasz pracować w zamkniętym pomieszczeniu. Nawet planując hobby, które wykonuje się na zewnątrz musisz znaleźć miejsce na przechowywanie sprzętu, gdy jest on nieużywany. Znajdź trochę miejsca na kije hokejowe, piłki, buty, rower czy namiot.
  • Upewnij się, że hobby nie zabierze ci czasu, który powinieneś spędzać z rodziną i znajomymi. Możesz ich w to zaangażować, poproś aby przyszli i obejrzeli jak grasz lub ocenili twoje prace. Jeśli nie masz zbyt dużo pieniędzy, na początek znajdź hobby, które nic nie kosztuje. Rzeczy możesz pożyczyć od innych – często osoby starsze nie mają już siły na kontynuowanie swojego hobby, nie troszczą się więc już o sprzęt i z chęcią mogliby ci go oddać. Innym sposobem zarobienia pieniędzy jest sprzedawanie rzeczy, które sam zrobiłeś. Może to być rękodzieło, malowidła czy wyroby z drewna. Połącz przyjemne z pożytecznym. Pamiętaj jednak, że produkty te powinny być naprawdę dobrej jakości.
  • Staraj się korzystać z rzeczy używanych zamiast nowych sporo zaoszczędzisz.
  • Nie rozpoczynaj hobby, które może być zbyt drogie. Nie poświęcaj na ten cel pieniędzy z domowego budżetu i oszczędności.
  • Nie kradnij produktów do swojego hobby – może to stworzyć negatywny wizerunek wokół niego.
  • Niezależnie od tego, jakie hobby wybierasz, przestrzegaj wszelkich zasad bezpieczeństwa.
  • Zawsze stosuj się do instrukcji. Jeśli jest to sport, bądź bardzo ostrożny, nie zapominaj o rozgrzewce i nigdy nie wykonuj niczego ponad swoje siły. Jeśli coś robisz, dokładnie przeczytaj instrukcje, bądź cierpliwy. Jeśli musisz wykonać coś niebezpiecznego, zwróć się o pomoc do rodziców, kolegów lub profesjonalistów, zawsze postępuj zgodnie z instrukcją.
  • Hazard to nie hobby, może stać się uzależnieniem.
  • Nie bądź zbyt pochłonięty swoim hobby. Twoje relacje z bliskimi mogą wówczas ulec pogorszeniu lub nawet zerwaniu.
  • Twoje hobby nie powinno być wykonywane kosztem pracy lub nauki.
4
Traktuj sport jako hobby. Pooglądaj piłkę nożną, koszykówkę, lekkoatletykę lub turniej tenisowy w telewizji lub na lokalnym boisku sportowym. Czy uważasz, że sport jest czymś, czego chciałabyś się nauczyć? Pomyśl ile by cię to kosztowało i ile czasu spędzisz na nauce i zabawie. Czy masz odpowiednią ilość funduszy na tego typu hobby? Czy masz na tyle cierpliwości, by naprawdę nauczyć się grać w jeden z tych sportów? Czy wolisz gry zespołowe czy dyscypliny indywidualne? Być może znajomi lub członkowie rodziny mają odpowiednie wyposażenie, którego ty właśnie potrzebujesz na początek. Zasięgnij ich rady, zapytaj jak zacząć trenować daną dyscyplinę. Wysłuchaj ich doświadczeń i stosuj się do ich sugestii.
5
Być może elektronika to odpowiednie hobby dla ciebie? Musisz jednak pamiętać, że elektronika ma wiele ciekawych działów, takich jak krótkofalarstwo, audio, mikrokontrolery, robotyka, odnawianie sprzętów i wiele innych. Do ciebie należy decyzja, który z tych działów wybierzesz. Jeśli chcesz możesz połączyć kilka nich.
6
Zacznij przebywać na świeżym powietrzu. Być może jesteś człowiekiem, którego będą cieszyć zajęcia na świeżym powietrzu, takie jak łowienie ryb, wędrówka po górach, sterowanie modelami samolotów czy puszczanie latawców w parku, narty wodne oraz jazda na rowerze. Pomyśl jak bardzo lubisz różne rodzaje pogody (gorąco, zimno, deszcz, słońce, śnieg, itp.) i zbliż się do natury. Jeśli brzmi to jak coś, czego robienie naprawdę sprawiałoby ci przyjemność, dowiedz się jak mógłbyś rozpocząć naukę tego zajęcia. Często wielbiciele tego typu zajęć organizują się w kluby, możesz dołączyć do nich lub razem ze znajomymi stworzyć własny.
7
Znajdź hobby bez konieczności wychodzenia z domu. Być może jesteś osobą, która lubi często siedzieć w domu. Wówczas z pewnością zainteresuje cię robienie na drutach, szycie, układanie puzzli, rozwiązywanie łamigłówek, malowanie czy wytwarzanie ceramiki. Wybierz się do sklepu z artykułami rzemieślniczymi i znajdź coś dla siebie, kup potrzebne materiały. Zapytaj się znajomych, być może mają jakieś potrzebne ci materiały, których oni nie używają. W poszukiwaniu pomysłów wybierz się do sklepu z grami, sklepu z zabawkami, odwiedź bibliotekę, centrum lokalnej rozrywki lub nawet szkołę.
8
Połącz aktywność na zewnątrz i wewnątrz. Oczywiście możesz być osobą, która czasem lubi wyjść z domu, a czasem woli posiedzieć w czterech ścianach. Być może latem lubisz jeździć na rowerze, a zimą wolisz układać zamki z zapałek. Pomyśl o różnym hobby w zależności od pory roku. Być może uda ci się wszystko połączyć.
9
Podejmij się obróbki drewna. Przejrzyj Internet w poszukiwaniu hobby związanym z obróbką drewna. Pomyśl o takich rzeczach, jak zabawki, meble, gry – wszystkie mogą być wykonane z drewna. Jeśli masz trochę miejsca, w którym mógłbyś poświęcić się swojemu hobby, możesz kupić odpowiedni zestaw, taki jak miniaturowy domek dla lalek i możesz samodzielnie zbudować go i udekorować. Możesz również samodzielnie wykonać miniaturowe mebelki zamiast kupować gotowe.
10
Zastanów się nad robieniem miniaturek. Wykonywanie miniatur pociągów, samochodów wyścigowych, żołnierzyków czy elementów gry to bardzo ciekawe hobby, które łączy w sobie malarstwo, prace konstrukcyjne, rękodzieło i wiele innych dziedzin. Robienie miniatur wymaga dbałości o szczegóły i dużo cierpliwości. To hobby może być wyszukane lub proste, to zależy od ciebie. Wiele ciekawych miniatur wykonanych jest z rzeczy znalezionych wokół. Użyj wyobraźni i zamień je w coś szczególnego.
11
Zanim rozpoczniesz jakieś hobby, zbadaj początkowe koszty, koszty podtrzymania i czas, który potrzebujesz na zapoznanie i wykonywanie zajęć. Upewnij się, że możesz sobie na to pozwolić i masz trochę rezerwowego czasu. Na początek, zacznij od małych rzeczy. Na przykład zacznij obserwować gwiazdy gołym okiem. Jeśli po pewnym czasie, twój zapał nie zniknie i nabierzesz nieco doświadczenia, konieczny będzie zakup dobrej lornetki. Zainwestuj w porządny teleskop tylko wówczas, gdy będziesz mieć pewność, że trafiłeś w swoje zainteresowania.
12
Poszukaj w Internecie, odwiedź lokalną bibliotekę lub centrum kultury i dowiedz się nieco więcej na temat hobby, którym jesteś zainteresowany. Sprawdź czy niezbędny sprzęt możesz zakupić przez Internet czy być może w pobliżu twojego miejsca zamieszkania są jacyś jego dostawcy. Jeśli chcesz kupić coś przez Internet, ale nie masz karty kredytowej, poproś o pomoc rodziców lub znajomych. Czasem możesz zapytać o radę właściciela sklepu, być może sprowadzi on odpowiedni sprzęt dla ciebie używając własnych znajomości.
13
Zatrudnij trenera. Na przykład jeśli zawsze chciałeś doskonale pływać, znajdź osobę, która cię tego nauczy. Nigdy nie jesteś za stary na rozpoczęcie nauki.
14
Zacznij uprawiać swoje hobby. Gdy już zdecydujesz, które hobby najbardziej pasuje do ciebie, zakupisz odpowiedni sprzęt, odzież, narzędzia i wszystko czego potrzebujesz, czas zacząć działać. Zaczynaj powoli, bądź cierpliwy. Możesz nawet znaleźć klub i zacząć spotykać się z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Jest to dobry sposób na zawarcie nowych znajomości i wymienienie się pomysłami.
15
Wyeksponuj swoje hobby, zorganizuj zawody. Gdy będziesz już dobry w tym co robisz, możesz sprawdzić swoje umiejętności w zawodach lub wyeksponować swoje prace. Pomyśl o zawodach sportowych, targach i pokazach rzemiosła oraz spotkaniach klubowych, na których mógłbyś pokazać swoje dzieła i opowiedzieć o swoich umiejętnościach.
16
Wybierz się do księgarni. Spójrz na dział czasopism i poszukaj czegoś, co cię zainteresuje. Jeśli na przykład wybierzesz Newsweek, może powinieneś zabrać się za politykę.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak znaleźć czas wolny?
 3.5/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

haha - 2016-03-08
Hobby zalezy od wielu czynnikow.Moze byc narzucone,nasladowane,spontaniczne.Polskie hobby to zazdrosc,komentowanie na kazdy temat i narzekanie.Szkoda. Milczenie tez moze byc wlasciwym hobby w wielu kwestiach.
jack - 2015-10-12
Ja mam kilka hobby , lubię chodzić po górach , zwiedzać ciekawe miejsca , jęźdzę na mecze polskiej reprezentacji piłkarskiej, uczę sie podstaw języków obcych
smutna - 2015-08-24
Hejka. Mam ogromny problem wczoraj wrocilam od siostry z wakacji bylam tam miesiac poniewaz ma zagrozona ciaze i jej pomagalam we wszystkim a teraz wrocilam do domu w ktorym mieszkaja rodzice alkoholicy szczególnie mama pijaczka. Bardzo chcialam tam zostac super bylo. Smialysmy sie bylo super gotowalam obiady a teraz nie mogę przestac plakac za nia tesknie bardzo i nie wiem co robic. Jak sie zegnalam z nia to prawie plakalam. Pomocyy blagam co robic.. Gabi.
plugastwo - 2014-11-18
bullshit. od początku. 1: pomyśl co może cię zainteresować. NIC mnie nie interesuje. bo NIC nie potrafię. proste. jak w CV. zainteresowania? BRAK.
rompacz - 2014-10-21
Polecam wędkarstwo. Super hobby jak się człowiek wkręci to przeradza się to w życiową pasję. Proszę zwrócić uwagę że są różne odmiany wędkarstwa, także aktywne więc nie należy kojarzyć tego tylko i wyłącznie z biernym siedzeniem nad wodą.
MaciekStasio - 2014-09-12
Mam 31 lat i nie mam żadnego hobby, interesuję się wszystkim po trochu tak na prawdę. Pracuję jako mechanik samochodowy ale mam słabe doświadczenie, widzę, że koledzy z pracy interesują się motoryzacją i sprawami technicznymi bardziej odemnie.... Nie wiem, może jestem jakimś robotem....
Maciej - 2014-06-16
Mam taki problem ze wlasciwie nie wiem co lubie robic, kim chcialbym byc, nie mam zainteresowan.mam tez poczucie ze siedzac i sie nudzac trace czas ktory moglbym wykorzystac na jakies hobby.tylko nie wiem za co sie zabrac...
kwiatek10 - 2014-04-07
Nie mogę znaleźć hobby !
Tomasz - 2013-08-19
Kredkami się nie maluje, a rysuje!
CIEMNIAKI
efi5 - 2013-04-19
Polecam zapoznać się z wieloma publikacjami, i rodzajami hobby poprzez czytanie lub rozmowy z innymi ludżmi.Podpowiedzą oni , co sprawia im radość, a wówczas sami możemy lepiej poznawać rodzaje hobby.Możemy wybrać np. zbieranie monet, znaczków, breloczków, książek.Możemy także robić piękne zdjęcia z własnych podróży i stworzyć piękny album.Możemy hodować rybki i opiekować się innymi zwierzakami, co da nam satysfakcję.Jako hobby można także uznać zbieranie staroci, co także da satysfakcję.
zaz - 2012-04-28
Chyba mój poprzedni komentarz zaginął. Też mocno zainteresowałam się własnym ogrodem, zwłaszcza, że zaopatrzyłam się w odpowiednie publikacje.
fiona00 - 2011-02-21

Uważam, że osoby, które mają pasję i dbają o swoje hobby są bardzo interesujące, ponieważ zawsze maja coś ciekawego do powiedzenia, przynajmniej na temat na którym się znają :) Niestety w pewnym momencie czasu na hobby jest coraz mniej i mimo, że np. bardzo lubi się kolarstwo, to nie ma na niego aż tak dużo czasu. Z drugiej strony dla chcącego nic trudnego.

fsrek93 - 2011-02-08
calkiem udany artykul, ja juz znalazlem swoje hobby ( bieganie ) =]. Na pewno przyda sie innym.
 
Czas jest naszym skarbem, niestety zbyt często się zdarza, że bezmyślnie go trwonimy. Jak często mówimy potem, że doba...
Jak skutecznie zarządzać czasem?
Czas jest naszym skarbem, niestety zbyt często się zdarza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt