Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Planowanie aranżacji wnętrz > Jak urządzić pokój młodzieżowy?

Jak urządzić pokój młodzieżowy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pokój dla nastolatka powinien być przede wszystkim funkcjonalny. Nastolatek potrzebuje wielu schowków, wiele miejsc, w których będzie trzymał swoje rzeczy. Nie możesz pozwolić, żeby pokój był zagracony. Potrzeby Twojego dziecka zmieniają się wraz z wiekiem.
1
Przede wszystkim musisz dostosować meble do wzrostu swojego dziecka. Odpowiednia wysokość biurka i dostosowane krzesło to podstawa. Twoje dziecko będzie się tutaj uczyć, nie pozwól, aby popsuło sobie kręgosłup. Zadbaj również o odpowiednią długość łóżka.
2
Jako, że nastolatkowie mają już swoje zainteresowania, mniej więcej wiedzą co im się podoba, a co nie, będą chcieli mieć wpływ na wystrój własnego pokoju. Nie pozwól się jednak zbytnio ugiąć i zdominować. Musicie dojść z dzieckiem do kompromisów, dlatego porozmawiajcie spokojnie. Zapytaj jakie sugestie co do koloru ścian i designu ma Twoje dziecko. Przeglądajcie razem katalogi, może coś Was zainspiruje. Wyjaśnij dziecku, że mimo, iż to jego pokój, to znajduje się on w Twoim domu i to Ty ponosisz wszelkie koszty przemeblowania więc ma pewne ograniczenia i nie może zrobić z pokoju co sobie tylko zapragnie. Na przykład jeśli chce pomalować pokój lub jego część na czarno, wytłumacz, że to nie jest zbyt dobry pomysł, gdyż skutecznie zaciemni pomieszczenie. Ważne jest, abyście współpracowali.
Darmowe programy do aranżacji wnętrz
Jak optycznie powiększyć pokój?
Jak zaaranżować samodzielnie wnętrza?
Jak powiększyć pokój?
3
Myśl o funkcjonalności. Większość pokojów potrzebuje przestrzeni na garderobę (szafy), toaletkę (z lustrem blisko szafy), miejsce do nauki (biurko) oraz do spania (łózko). Musisz poustawiać wszystko tak, aby zostało jeszcze trochę przestrzeni.
4
Jeśli tworzysz pokój dla dwójki dzieci, musisz pomyśleć o tym, żeby stworzyć każdemu z nich trochę intymności. Niektórzy używają półek jako 'ścianek' dzielących pokój na dwie strefy. Inni przedzielają pokój kilimami lub szklanymi blokami. Jest to pewnego rodzaju rozwiązanie, ale tak czy inaczej nie jest to dobry sposób, gdyż światło czy dźwięki będą miały dostęp na drugą stronę pokoju. Jeśli pokój jest zbyt mały, by go podzielić spróbuj przynajmniej stworzyć dzieciom osobne miejsca pracy i spoczynku oraz odpowiednią przestrzeń do przechowywania swoich rzeczy.
5
Zadbaj o miejsce do nauki oraz miejsce do przechowywania książek i potrzebnych pomocy naukowych. Pokój bez tego typu akcesoriów nie będzie zachęcał dzieci do nauki, lub zepsują im zdrowie (na przykład kręgosłupy, jeśli dziecko będzie uczyło się na łóżku, lub oczy, jeśli nie będzie odpowiedniego oświetlenia). Nawet jeśli Twój nastolatek lubi uczyć się w innym miejscu niż jego pokój i tak zadbaj o miejsce do nauki w jego pokoju.
6
Bardzo ważne jest odpowiednio dobrane oświetlenie. Oprócz lamy na suficie oświetlającej cały pokój, zadbaj o lampkę przy biurku, łóżku i w każdym innym miejscu, w którym Twoje dziecko będzie się uczyło lub czytało.
7
Wiele firm meblowych oferuje w sprzedaży szafy rozsuwane, które zaoszczędzają dużo miejsca. Pozwalają one na optymalne wykorzystanie przestrzeni.
8
Wielu nastolatków lubi wyrażać się poprzez wieszanie plakatów na ścianach. Powieś swojemu dziecku tablicę korkową w pokoju, na której będzie mogło wieszać co tylko zechce, bez niszczenia ścian czy mebli.
9
Zdecyduj gdzie i w jakiej formie zorganizować schowki. Kup kosze wiklinowe, pudełka plastikowe lub tekturowe. Zapewnij dziecku mnóstwo możliwości i opcji. Sprzęt sportowy Twojego dziecka, czy różne albumy nie mogą leżeć na wierzchu. Również drobiazgi powinny mieć swoje miejsce. Dzięki temu nie będą się szybko gubiły.
10
Przewertuj z dzieckiem jego rzeczy. Niektóre mogą nadawać się do wyrzucenia, inne mogą być przechowywane w innym pomieszczeniu, niż pokój dziecka, na przykład na strychu czy w piwnicy. Posegregujcie wszystko i uporządkujcie. Wielu ubrań dziecko nie będzie już nosiło, stare książki i zeszyty (z poprzednich klas) też już nie są mu potrzebne. Więc można je wynieść.
 3.2/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Elżbieta - 2010-05-13
dziecko musi mieć decydujący wpływ, bo samo najlepiej wie jakie kolory i styl mebli podobają mu się najbardziej, zwłaszcza, że w tym okresie może być już trochę zbuntowane, więc jak urządzimy pokój wyłącznie według swojego uznania, na pewno będzie niezadowolone
Jeśli jesteś zapracowany, to prawdopodobnie potrzebujesz więcej spokoju i porządku w swoim mieszkaniu. Warto stworzyć w...
Jak urządzić dom pełen spokoju?
Jeśli jesteś zapracowany, to prawdopodobnie potrzebujesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt