Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Religie > Katolicyzm > Jak się spowiadać?
Jak się spowiadać?

Jak się spowiadać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Podczas sakramentu spowiedzi korzystamy z Bożego Miłosierdzia i Bożej Łaski. Dzięki temu sakramentowi zyskujemy odpuszczenie wszystkich grzechów i zaczynamy życie w łasce, która pomaga nam odnowić duszę chrześcijańską i zwiększa zdolność do oparcia się pokusie. W poniższym artykule dowiesz się, w jaki sposób dobrze się wyspowiadać.
1

Co należy zrobić zanim przystąpimy do sakramentu spowiedzi?

W normalnych warunkach tylko ochrzczony katolik może przystąpić do sakramentu pojednania. Jednakże ograniczenie to może zostać zniesione w przypadku jakichś poważnych okoliczności (np. nieuchronna śmierć chrześcijanina niekatolika). Aby spowiedź była prawidłowa, należy spełnić trzy podstawowe warunki:

1. Każdy katolik powinien zrobić uczciwy i dokładny rachunek sumienia. Podczas spowiedzi nie należy zatajać żadnych grzechów śmiertelnych.

2. Osoba przystępująca do sakramentu spowiedzi powinna być skruszona i pełna żalu. Skruszona osoba podczas sakramentu spowiedzi będzie szczerze żałowała popełnionych grzechów. Miłość do Boga jest najlepszą motywacją do poszukiwania Bożego Miłosierdzia. Jeżeli nawet osoba spowiadająca się w rzeczywistości nie odczuwa skruchy, ale szuka przebaczenia z powodu lęku przed piekłem, sakrament pojednania jest mimo wszystko ważny. Jednakże należy pamiętać, że jeśli dana osoba przystępuje do sakramentu spowiedzi z zamiarem późniejszego popełniania grzechu, nie wykazuje ona wówczas skruchy i grzechy nie są odpuszczone.

3. Na koniec osoba wyspowiadana musi wypełnić powierzoną jej przez kapłana pokutę, tak szybko jak jest to tylko możliwe.

Jak zrobić pączki z marmoladą?
Jak zrobić zaproszenia komunijne?
Jak fotografować chrzest?
Jak się zachować podczas konfirmacji?
 2.7/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

el - 2014-12-11
spowiedź to świetna forma, aby wiedzieć co w trawie piszczy, osobiście uważam że Bóg nie jest głuchy - wie i słyszy wszystko, więc jaki sens ma gadanie na uszko?
sylwia180793 - 2012-12-20
Moim zdaniem to jest chore, że musimy iść do spowiedzi do księdza, czyli osoby, której autorytet w dzisiejszych czasach znacznie spadł. W innych państwach jest spowiedź ogólna, spowiadasz się samemu przed Bogiem, wiesz, że jemu wszystko możesz powiedzieć, a księdzu? Nie bardzo. Ludzie często się boją o czymś mówić, bo boją się reakcji księdza np. wiele razy byłam świadkiem gdy ksiądz się unosił i krzyczał na osobę, która się wyspowiadała. Czy to normalne? raczej wątpię.
zigitrn - 2012-12-20
Już chyba można spowiadać się on0line więc nie ma strachu przed księdzem ;)
zuziazyl - 2012-12-20
Dzieci ogólnie chyba stresują się spowiedzią.
ferris85 - 2011-11-10

To chyba strach każdego dziecka, że zapomni grzechów ;) Też się tego bałem jako dzieciak ;)

marek - 2011-09-26

Więc podpowiadam napisz sobie na kartce i w czasie spowiedzi przeczytaj swoje grzechy a po wszystkim karteczkę zniszcz:))) Sposób sprawdzony i skuteczny.

Pozdrawiam!!!

Madzik - 2010-05-18
w tym roku mam Pierwszą Komunię i strasznie się boję spowiedzi, nigdy tego nie robiłam i boję się, że zapomnę grzechów i się nie wyspowiadam w pełni :(
Każda mama z pewnością chce, żeby w tym szczególnym dniu Pierwszej Komunii świętej dziecko prezentowało się naprawdę...
Jak ubrać dziecko do Pierwszej Komunii?
Każda mama z pewnością chce, żeby w tym szczególnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt