Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak dbać o ogród latem?

Jak dbać o ogród latem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy z nas chce mieć piękny ogród. Jednak nie wszyscy wiemy, jak o niego dbać. Ogrody są naszą wizytówką zwłaszcza latem, gdy zapraszamy naszych znajomych na grille, lub po prostu posiedzieć w piękną pogodę. Pielęgnuj swój ogród, abyś mógł się nim szczycić.
1

CZERWIEC

  • Robi się już coraz cieplej, więc możesz coraz więcej czasu spędzać na zewnątrz. Wybierz się więc do ogrodu i wyplew go, otocz opieką.

  • Przeglądaj regularnie czy róże nie są chore i zarobaczone. Czerwiec to ten okres w roku, kiedy okazuje się, czy nasza róża została zaatakowana przez szkodniki lub choroby. Obserwuj więc różę, aby w razie czego szybko zareagować i ją wyleczyć. Idealny czas by posadzić amarylis i dalie.

  • Porozdzielaj i posadź irysy i pierwiosnki.

  • Mszyce lubią się w tym czasie rzucać na rośliny, więc bądź czujny.

  • Użyźnij glebę. Możesz zakupić 'patyczki' z azotem i porozkładać je w całym ogrodzie.

  • Teraz jest dobry moment aby przystrzyc krzewy.

  • Regularne odchwaszczanie i nawadnianie jest oczywiście niezbędne.

  • Jeśli chcesz rozszczepić lub przyśpieszyć kwitnięcie, na przykład azalii lub rododendronu teraz jest dobry moment. Utnij małe, miękkie gałązki z krzewów i zrób nacięcie pod kątem w centralnej części gałązki. Włóż gałązkę naciętą stroną w ziemię. Może to być doniczka lub ogródek. Przywiąż wystającą część sznureczkiem do palika. Nacięcie gałązki, która jest w ziemi szybko wypuści korzeń i będziesz miał nową roślinę – i to za darmo.

  • Zastanów się czy jest coś co chciałbyś zmienić lub dodać w swoim ogrodzie w przyszłym roku. Czy chcesz urozmaicić go kolorystycznie? A może chcesz zmienić kształt drzewek i krzewów?

Jak pozbyć się kotów z ogrodu?
Jak urządzić ślub kościelny w plenerze? Względy formalne.
Jak wykorzystać kawę w ogrodzie?
Jak stworzyć ogród w stylu wiejskim?
2

LIPIEC

  • Od późnego czerwca do wczesnego lipca krzewy i kwiaty pięknie kwitną, pokazując nam z dumą i godnością to, co mają najlepszego.

  • Dbanie o ogród jest jak odgrywanie sztuki w teatrze- gdy kończy się jeden akt, zaczyna się następny. W ogrodzie masz krzewy i kwiaty, które kwitną w rożnych porach roku. Jak już przekwitną przytnij je, aby były przygotowane na następny sezon.

  • Dobry moment na zasadzenie cebulek kwiatów jesiennych.

  • Przytnij krzaki róż. Obetnij zwiędnięte, brązowe kwiaty, aby w tym miejscu rozkwitły nowe. Użyźnij różę i sprawdź, czy jest zdrowa.

  • Przytnij róże pnące, glicynię, powojnik i inne rośliny.

  • Jeśli zasadziłeś zioła, to tera jest odpowiedni czas, aby ich używać. Do tej pory tymianek powinien być już na tyle wyrośnięty, żeby dodawać jego łodyżki do ryb czy kurczaka.

  • Obejrzyj dokładnie wszystkie rośliny i obetnij martwe, chore lub żółkniejące listowie. Nie zapomnij zachować nasion. Jeśli masz lilie, to są one teraz w rozkwicie. Ucinaj więc regularnie zwiędnięte kwiaty, aby w ich miejsce rozwinęły się nowe.

3

SIERPIEŃ

  • Sierpień jest doskonałym miesiącem, aby sobie usiąść w ogrodzie i go podziwiać. Oczywiście odchwaszczanie, podlewanie, sprawdzanie czy rośliny są chore lub zaatakowane przez szkodniki to czynności, które powinny być regularnie wykonywane.

  • Jest to miesiąc refleksji dla ogrodników i czas, żeby ściąć i zasuszyć kwiaty i zioła, zebrać nasiona.

  • Rozmnóż lilie.

  • Jeszcze raz trzeba nawieźć róże.

  • Użyźnij ziemię daliom.

  • Posadź jarmuż.

 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

monia - 2015-07-07
Co to są te patyczki z azotem?domyślam się że nawóz ale proszę o dokładny opis może nazwe.
Pablo - 2010-07-23
Czy jest jakiś sposób aby trawa tak szybko nie rosła? Kosić muszę co tydzień a ogród wielki!
Edyta - 2010-05-18
nie ma to jak grill we własnym ogrodzie, choćby z tego powodu warto się zająć jego pielęgnacją
Wrzesień i październik to pracowite miesiące dla ogrodników i sadowników. Wówczas możemy cieszyć się jeszcze widokiem...
Jak zadbać o ogród jesienią?
Wrzesień i październik to pracowite miesiące dla ogrodników...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt