Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować kaktusy?

Jak pielęgnować kaktusy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (229 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kaktusy to jedne z najbardziej ekscytujących roślin egzotycznych hodowanych w naszych domach. Większość gatunków kaktusów to rośliny, które bardzo łatwo wyhodować nawet od samego nasionka. Kaktusy można też z powodzeniem kupić w sklepach ogrodniczych, ale warto wiedzieć, ze lato to dla nich najlepszy okres. Poniżej znajdziesz wskazówki jak pielęgnować kaktusy.
1

Doniczka.
Najpierw wybierz doniczkę, by posadzić kaktusa. Gdy kupujesz kaktusa jest on najprawdopodobniej w takiej doniczce, która nie wystarczy mu na długo i trzeba go koniecznie przesadzić. Wybierz doniczkę trochę tylko większą od tej, w której kaktus się znajduje i przesadź go. Nie możesz od razu wziąć zbyt dużej doniczki, bo może ona powodować zbytnie nawadnianie kaktusa. Upewnij się także, że doniczka, którą wybrałeś ma otwory w dnie, przez które wypłynie nadmiar wody. W przeciwnym razie kaktus będzie gnił i zginie.

2

Gleba.
Następnie musisz dobrać odpowiednią glebę dla kaktusa. Najlepiej będzie, jeżeli uda ci się kupić specjalną ziemię przeznaczoną tylko dla kaktusów, dostaniesz ją w sklepach ogrodniczych. Jeżeli jednak nie uda ci się kupić ziemi do kaktusów, możesz ją zrobić samodzielnie. Wystarczy, że zmieszasz równe proporcje ziemi, najlepiej lekko kwaśnej i piasku. Dodanie odrobiny żwiru do mieszanki pozwoli poprawić drenaż.

3

Przesadzanie.
Podczas przesadzania najlepiej jest złamać starą doniczkę i usunąć jej kawałki, aby nie uszkodzić rośliny. Wykopywanie kaktusa z ziemi może uszkodzić jego korzenie i należy tego unikać. Na dno nowej doniczki nasyp trochę świeżej ziemi do kaktusów i umieść roślinkę na wierzchu. Boki uzupełnij ziemią. Kaktus nie powinien być mocno podlewany, ani umieszczany bezpośrednio w strumieniu promieni słonecznych przez około tydzień po przesadzaniu. Pozwoli pozwoli mu się to przystosować do nowego „domu”. Po wstępnym przesadzaniu kaktusa mamy na jakiś czas spokój, ale gdy to konieczne, będzie go trzeba przesadzić jeszcze raz. Należy pamiętać, że kaktusy szybko rosną w okresie wegetacji, czyli wiosną i latem, natomiast zimą przechodzą w stan hibernacji i ich rozwój jest zatrzymany.

Jak pielęgnować grudnika?
Jak hodować fikusa?
Jak pielęgnować storczyki?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
 4.8/5 (229 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

mia - 2014-10-30
Niestety mieszkam w bloku więc moje kaktusy nie przechodzą okresu spoczynku - powiedziałabym że właśnie zimą przybywa ich najwięcej :). Niestety ten brak spoczynku powoduje zapewne brak kwitnienia, ale jakoś nie żałuję bo rośliny są piękne, a mutacje jakie czasem przechodzą nawet mnie wprawiają w podziw.
hmmm - 2014-10-30
Zalezy od kaktusa. Niektore nie lubia bezposredniego slonca, inne go wymagaja. JEdne sie podlewa raz na 3 miesiace delikatnie inne mozna raz na dwa tygodnie do pelna. Tez myslalem ze kaktus = duzo swiatla. I mi tak jeden marnial i marnial. Przenioslem go na okno od strony polnocnej i wystrzelil jak z procy. Dostal duzo odnog, urosl o kilkadziesiat cm, dostal lisci...
anonim - 2014-06-26
w okresie spoczynku kaktusa nie podlewa się wcale.
ula - 2013-04-18
Od kiedy zaczęłam wynosić swoje kaktusy na zimę do piwnicy i nie podlewam prawie wcale (może dwa razy podlałam) cudownie kwitną i mają dużo pięknych kwiatów. Trzeba bardzo szybko zachwycać się tymi cudeńkami, bo szybko przemijają. Ja na szczęście zawsze robię zdjęcia :))

j
hayabuska - 2012-11-10
Zaprzestanie podlewania i obniżenie temperatury pozwala kaktusom przejść okres spoczynku, który jest warunkiem zainicjowania kwitnienia. Najlepiej nie podlewać ich wcale od końca września do marca.
kaktusik - 2012-05-08
bardzo m i to pomogło dzięki wielkie ...
ela - 2010-11-06
Moją pasją są kaktusy i sukulenty. Zawsze szukam w internecie nowych wiadomości na temat kaktusów.Te wiadomości są dobre. Uprawiam kaktusy i wysiewam z nasion.Teraz stoją w piwnicy do marca.
Magdalena - 2010-05-19
a to ciekawe, nie wiedziałam, że ilość wody zależy od tego w jakim okresie wzrostu jest kaktus, dobrze wiedzieć, bo pewnie bym go przesuszyła lub przelała
Przesadzanie kaktusów nie jest łatwą sprawą. Aby było to bezpieczne zarówno dla nas jak i dla naszej rośliny należy...
Jak przesadzać kaktusa?
Przesadzanie kaktusów nie jest łatwą sprawą. Aby było to bezpieczne zarówno dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Danuta Lisowska
  • Damian Wojciech
  • Mączek Pączek
  • Monika Jurczyk
  • Winona Winona
  • Agata Niemotko
  • Marek Krzeminski
  • Ewa Włodarczyk
  • Maciek Paluchniak
  • Bożena Burka
  • Adrian Bujak
  • Marzena Buczek
  • Monika Salamon
pasożyt