Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak przycinać storczyki?
Jak przycinać storczyki?

Jak przycinać storczyki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (393 ocen)
Oceń 
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i mieć zdrową, wielokrotnie kwitnącą roślinę. Początkujący hodowcy storczyków często obawiają się, że je uszkodzą podczas przycinania. Przycinanie storczyków nie musi być jednak wcale trudne, zwłaszcza, jeżeli przeczytasz poniższe wskazówki.
1

Czas przycinania.

Storczyki powinny być przycinane w czasie uśpienia, czyli wtedy, gdy nie mają już żadnych kwiatów. W większości przypadków najlepszym okresem na przycinanie storczyków jest okres od początku października, aż do końca listopada. Jeżeli nie zrobisz tego w tym czasie, to roślina zdąży już puścić nowe pączki. Nie wolno ci dopuścić do tego, by zakwitła.
Okres przycinania storczyków zależy także od ich odmiany, zwłaszcza w przypadku tych odmian, które kwitną kilkakrotnie w ciągu roku. Jeżeli jednak nie masz pewności, kiedy powinnaś przyciąć roślinę, najlepiej zrób to między październikiem i listopadem.

2

Określ odmianę storczyków.

Poszczególne grupy storczyków wykazują indywidualne cechy, jeśli chodzi o wzrost, rozwój i kwitnienie. Storczyki z odmiany Phalaenopsis muszą być przycinane, gdy ich kwiaty zaczynają więdnąć. Inne odmiany storczyków lepiej przycinać, gdy pędy brązowieją. Warto więc wiedzieć, jaką odmianę storczyków posiadamy. Najlepiej zapytać o dokładna nazwę rośliny podczas jej zakupu. W dobrym sklepie ogrodniczym powinniśmy także otrzymać informację jak podlewać i przycinać dany gatunek storczyków. Jeżeli jednak znasz dokładną nazwę swojej rośliny, możesz znaleźć wszystkie potrzebne informacje w internecie.

Jak sprawić, by kwiatki nie zwiędły podczas urlopu?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
 4.2/5 (393 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (31)

natan - 2015-05-11
Kłamstwo
Kasia - 2015-05-04
Storczyki nie moga stac w wodzie dluzej niz kilka godzin a potem musza obeschnac, inaczej zgnija korzenie. Nie wolno zalac srodka lisci, tzw. serduszka, bo tez zgnije. Ostre slonce zniszczy liscie a brak swiatla spowoduje marnienie roslin. Najlepiej nic nie przycinac jesli nie mamy pojecia o wymaganiach danego storczyka. Wycinamy tylko to co suche albo chore. Zadnego prysznicu, , bo zalejemy srodek lisci i zadnej twardej wody, bo zasolimy podloze i storczyk padnie. Podlewc z kranu mozna tylko wtedy, kiedy ma sie miekka wode. Wiele osob chwali sie, ze podlewa kranowka, ale widac nie maja pojecia jaka to woda.
feta35 - 2014-12-05
W dalszym ciagu nie wiem w ktorym miejscu mam uciac......????
Asia - 2014-12-04
Mam 8 storczyków-różne odmiany.Pędy obcinam dopiero jak uschną.Kwitną cały rok -czego chcieć więcej.
k - 2014-12-04
Bzdura! Storczyki wcale nie mysza byc przycinane. W naturalnych warunkach to kto je przycina? Jestem hodowca storczykow. Mam ich na stanie ok 30 i wszystkie kwitna bez problemow. Z mojego doswiadczenia wynika ze storczyki lubia byc troche "zaniedbywane":)
kam - 2014-12-04
nie wiem,ale u mnie storczyki kwitna caly rok,nie potrzebuje takich rad ,po prostu robie to intuicyjnie
SARA - 2014-12-04
Artykuł to typowa zatkaj dziura. Napisany został w 2012 roku, o czym świadczą poniższe komentarze. Pracownicy portalu nie wysilili się zbytnio. Mogli chociaż usunąć stare komentarze, żeby zrobić wrażenie, że artykuł jest "świeży". Badziew, badziew i jeszcze raz badziew. A storczyki można przycinać dopiero jak uschną pędy i wtedy nawet lepiej rosną i piękniej kwitną. Niech autor artykułu nie wmawia ludziom ciemnoty.
ooo - 2014-10-27
ten artykuł to pospolita zatkaj dziura .Potem reklamodawcą pokazują ile to było kliknięć na ich reklamie .Co jest pospolitym oszustwem bo ja nawet nie wiem jakie tam reklamy były.Niech frajerzy płacą
jolka - 2014-10-14
Mam 8 storczyków w różnych kolorach,kwitną prawie przez cały rok,rekordzista ma 38 kwiatków.Raz na 2 tygodnie wkładam je do wanny i nalewam wody do 3/4 wysokości doniczki.Zraszam je prysznicem z góry.W ten sposób kurz z liści i kwiatów zostaje usunięty.W Wannie stoją ok 50 minut.Potem zostawiam w tej wannie już bez wody na około 3 godzinki,żeby liście i kwiaty obeschły.Nie cackam się w żadną odstaną ,przegotowaną wodę.Są polewane bezpośrednio z prysznica.Są piękne i zdrowe.Nie używam również żadnych odżywek.
Julia - 2014-04-25
Zgadzam się, że artykuł jest beznadziejny. Ja nie przycinam, tylko usuwam suche pędy po kwiatach. Sprawdzona metoda, daje świetne wyniki, moje orchidee kwitna nawet do 4-ech m-cy. Trzymam je w wodzie. Na dno doniczki wlewam wodę (doniczka bez dziurki na odpływ wody), doniczkę, ( która ma dziurki) z kwiatem wstawiam do doniczki z woda, tak tylko, żeby była zanurzona na około 2 cm. Orchidee, które nie kwitły, zaczęły wypuszczać łodygi kwiatowe i kwitna pięknie. Powodzenia!
aaaaaa - 2014-03-21
Kompletnie beznadziejny artykuł. Nic z niego nie wynika. Po przeczytaniu nadal nie wiadomo jak, gdzie i kiedy przycinać. Może dla osób znających dobrze temat jest przydatny. Dla amatora -jak ja- kompletnie beee!!
gość 2 - 2014-02-10
Witam, kupiłam kwitnącego storczyka w październiku, ale zaledwie po kilku dniach kwiaty opadły. Zaopatrzyłam się w nawóz dla storczyków, który używam wg zaleceń mimo to nie zauważyłam, aby kwiat puścił jakieś nowe pędy, wręcz przeciwnie - korzenie zaczęły obsychać, więc je przycięłam. Dopiero teraz dowiedziałam się o tym, że roślinkę należy przycinać po przekwitnięciu, jednak zalecacie robić to w październiku/listopadzie. Czy mogę zrobić to teraz, w lutym ? Mój storczyk nie ma żadnych nowych pędów, może po tym zabiegu trochę się rozbudzi :)
topielica - 2013-04-23
Oprócz przycinania ważne jest światło dla storczyków -ilośc bowiem swiatła jaką otrzyma nasz storczyk w głónej mierze decydowac będzie o jego kwitnięciu .
STELLA176 - 2013-04-18
. . . (~") . . . A ja proponuje nic nie obić, nie przycinać po przekwitnięciu. Jeżeli łodyga nie schnie to zostawić a jak schnie to obciąć uschnięta część. Mam w domu sporo storczyków ( 15 szt) i przyznam, ze te ostatnie , nieobcinane, czyli 3 szt. maja po 4 pędy i wszystkie kwitną. Nie są jakoś obficie obsypane kwiatami i kwiaty są mniejsze, ale efekt jest ;-)
kasia - 2013-02-20
witam mam wielki problem ze storczykiem :( mianowicie kupiłam go jakis miesiac czasu temu i wiedziałam ze bedą z nim problemy poniewaz juz byl przelany teraz został bez lisci stozek wzrosu wyglada na wyschniety i mam teraz trzy badtle i przyciete kozenie czy mam sznse ze odbije ??

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać odpowiednią? Przeczytaj poniżej.
Jak wybrać Orchideę do domu?
Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Barbara Mw
  • Wiola Bondaruk
  • Trzy Palce
  • Brajan Jan Myćka
  • Paweł Gawroński
  • Paweł Nowak
  • Anna Gąsior-Miśkowicz
  • Magda Chalimonique
  • Anna Kościelniak
  • Anna Wojtek Kwaśniewska
  • Monika Lewandowska
  • Paweł Puchalski
  • Krystian Jagiella
  • Andrzej Mieczkowski
  • Wanda Wysocka Prus
  • Maja Michalak
  • Przemek Ciemciach
  • Ewa Klassen
  • Renata Kaczmarczyk
  • Joanna Danilowicz
  • Szymon Kopaczewski
  • Lukasz Makosz
  • Michal Ostaszewski
  • Dominik Pełka
  • Paulina Modzelan
  • Agnieszka Dudley
  • Jula Hamik
  • Kazimierz Nalepka
  • Maria Kaleta
  • Barbara Zaborska
pasożyt