Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Aranżacja wnętrz > Jak urządzić małą łazienkę?

Jak urządzić małą łazienkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
O ile nie mieszkasz w luksusowej willi z ogromną łazienką i garderobą, prawdopodobnie chciałabyś, by twoja łazienka wydawała się większa. Nawet bez dodawania nowej powierzchni możesz poczuć, że twoja łazienka jest większa, o ile dostosujesz się do zamieszczonych poniżej wskazówek. To prawda, że mała łazienka może być przytulna i intymna, ale może być także klaustrofobiczna i przygnębiająca. W zależności od stylu dekoracji, mała łazienka może być spokojna i wyrafinowana, urocza lub błyszcząca jak pudełko z biżuterią. Niezależnie od tego, jaki styl wybierzesz, mała łazienka zawsze będzie mała. Jednak, jeżeli zastosujesz odrobinę wizualnej magii, odpowiednie kolory i oświetlenie, możesz zmienić małą łazienkę w przytulne miejsce. Łazienka to bardzo szczególne miejsce, a teorie jak powiększyć przestrzeń mają tu większe zastosowanie, niż w innych pomieszczeniach w domu. Skorzystaj z poniższych wskazówek, a twoja łazienka zwiększy się optycznie. Co więcej, ty sama będziesz mieć poczucie, że jest większa, mimo że jej rozmiar się nie zmieni.
1

Wybierz łagodne kolory.

Blade, delikatne kolory mają zdolność tworzenia złudzenia większej przestrzeni. Nie oznacza to wcale, że łazienka ma mieć kolor pastelowego różu, ale należy unikać ostrych, zdecydowanych kolorów. Możesz używać mocnych kolorów w dodatkach i ręcznikach, ale kolor tła powinien być jasny, pastelowy i naturalny. Takie kolory zapewnią uczucie spokoju i błogości.

2

Rozjaśnij pomieszczenie.

Bez dodawania powierzchni możesz „otworzyć” nową przestrzeń w łazience przez umieszczenie dodatkowego oświetlenia. Oświetlenie może być zainstalowane na suficie i oświetlać dowolnie wybraną przestrzeń. Kinkiety i lamy stojące dodadzą ciepła. Droższym, ale równie dobrym rozwiązaniem jest zrobienie świetlika, dużego okna lub przewodu świetlnego.

3

Usuń szafkę pod umywalką.

Taka szafka jest z pewnością bardzo praktyczna i wygodna, ale również zmniejsza optycznie małą łazienkę. Do małej łazienki lepiej pasuje umywalka z postumentem lub mocowana na ścianie. Na rzeczy, które do tej pory miały miejsce w szafce pod umywalka, zrób miejsce w szafie z bielizną. Zwróć uwagę, czy po usunięciu szafki nie będziesz musiała naprawić podłogi.

Jak tanio urządzić mieszkanie?
Jak łączyć kolory we wnętrzach? Pomarańczowy z zielenią.
Jak udekorować pokój dziecka lub nastolatka?
Jak wyeksponować ulubione zdjęcia?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Bozena - 2010-05-20
Lustra to bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy się je odpowiednio podświetli. Również płytki powinny być jasne, w miarę drobne i najlepiej połyskujące, żeby odbijały światło.
Wiele osób, zwłaszcza mieszkających w blokach ma małe łazienki. Niestety nie da się ich fizycznie powiększyć, ale można...
Jak powiększyć małą łazienkę?
Wiele osób, zwłaszcza mieszkających w blokach ma małe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt