Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Aranżacja wnętrz > Jak urządzić małą łazienkę?

Jak urządzić małą łazienkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
O ile nie mieszkasz w luksusowej willi z ogromną łazienką i garderobą, prawdopodobnie chciałabyś, by twoja łazienka wydawała się większa. Nawet bez dodawania nowej powierzchni możesz poczuć, że twoja łazienka jest większa, o ile dostosujesz się do zamieszczonych poniżej wskazówek. To prawda, że mała łazienka może być przytulna i intymna, ale może być także klaustrofobiczna i przygnębiająca. W zależności od stylu dekoracji, mała łazienka może być spokojna i wyrafinowana, urocza lub błyszcząca jak pudełko z biżuterią. Niezależnie od tego, jaki styl wybierzesz, mała łazienka zawsze będzie mała. Jednak, jeżeli zastosujesz odrobinę wizualnej magii, odpowiednie kolory i oświetlenie, możesz zmienić małą łazienkę w przytulne miejsce. Łazienka to bardzo szczególne miejsce, a teorie jak powiększyć przestrzeń mają tu większe zastosowanie, niż w innych pomieszczeniach w domu. Skorzystaj z poniższych wskazówek, a twoja łazienka zwiększy się optycznie. Co więcej, ty sama będziesz mieć poczucie, że jest większa, mimo że jej rozmiar się nie zmieni.
1

Wybierz łagodne kolory.

Blade, delikatne kolory mają zdolność tworzenia złudzenia większej przestrzeni. Nie oznacza to wcale, że łazienka ma mieć kolor pastelowego różu, ale należy unikać ostrych, zdecydowanych kolorów. Możesz używać mocnych kolorów w dodatkach i ręcznikach, ale kolor tła powinien być jasny, pastelowy i naturalny. Takie kolory zapewnią uczucie spokoju i błogości.

2

Rozjaśnij pomieszczenie.

Bez dodawania powierzchni możesz „otworzyć” nową przestrzeń w łazience przez umieszczenie dodatkowego oświetlenia. Oświetlenie może być zainstalowane na suficie i oświetlać dowolnie wybraną przestrzeń. Kinkiety i lamy stojące dodadzą ciepła. Droższym, ale równie dobrym rozwiązaniem jest zrobienie świetlika, dużego okna lub przewodu świetlnego.

3

Usuń szafkę pod umywalką.

Taka szafka jest z pewnością bardzo praktyczna i wygodna, ale również zmniejsza optycznie małą łazienkę. Do małej łazienki lepiej pasuje umywalka z postumentem lub mocowana na ścianie. Na rzeczy, które do tej pory miały miejsce w szafce pod umywalka, zrób miejsce w szafie z bielizną. Zwróć uwagę, czy po usunięciu szafki nie będziesz musiała naprawić podłogi.

Jak urządzić mały pokój?
Jak tanio urządzić mieszkanie?
Jak urządzić małą łazienkę w bloku?
Jak udekorować pokój dziecka lub nastolatka?
4

Pozbądź się wystających elementów.

Nawet najmniejsze fragmenty mebli i innych akcesoriów, które zachodzą na otwartą powierzchnię łazienki, powodują efekt „kurczenia się” powierzchni. Usuń wiszące półki, szafki i elementy ozdobne, które odstają od ścian, czyniąc łazienkę jeszcze mniejszą. Oczywiście niektóre z tych elementów są ci potrzebne do schowania czegoś, ale jeżeli po ich zdjęciu pomieszczenie wydaje się większe, rozważ zastąpienie ich czymś innym. Taka technika doskonale sprawdza się w małych pomieszczeniach, a zwłaszcza w łazience.

5

Lustra.

Duże lustro na umywalką to doskonały pomysł. Lustro będzie odbijać światło, kolory i wzory pomieszczenia, przez co optycznie powiększy przestrzeń. Możesz też pomyśleć o kilku lustrach połączonych razem i tworzących ciekawą kompozycję na ścianie.

6

Wybierz jasną podłogę.

Podobnie jak jasne ściany, jasna podłoga będzie powiększać przestrzeń w małej łazience. Jeżeli nie chcesz zmieniać podłogi, połóż na niej jasną wykładzinę łazienkową.

7

Pozbądź się małych akcesoriów.

Nie ma jak zagracanie w małej przestrzeni, staje się ona jeszcze mniejsza. Zredukuj liczbę małych ręczników i zastąp je jednym kąpielowym. Wybierz jeden element dekoracyjny, zamiast kilku małych. Wszystkie drobiazgi, których potrzebujesz pochowaj tak, by nie stały na widoku.

8

Usuń wszystkie wizualne przeszkody.

Zastąp kabinę prysznicową z matowego szkła szkłem przejrzystym lub wyeliminuj ją całkowicie i zawieś zasłonę prysznicową. Gdy nie używasz prysznica, zasłona może być odsłonięta i dzięki temu otwiera się przestrzeń, której nie widać, gdy oko zatrzymuje się na drzwiach kabiny.

9

Zastanów się nad jasną tapetą.

Jasna tapeta z delikatnymi wzorami daje iluzję większej przestrzeni. Wybierz tapetę z dużymi, przestrzennymi wzorami w biały, żółtym lub innym naturalnym odcieniu.

10

Dodaj ścianom głębi.

Jeżeli masz zdolności artystyczne lub znajomego, który je ma, rozważ wymalowanie na otwartej ścianie jakiegoś ciekawego wzoru lub ułożenie z kafelków ozdobnego ornamentu. Możesz też zawiesić na ścianie zdjęcie, które będzie wyglądać jak okno z widokiem na ogród lub horyzont. Taki zabieg może skutecznie przyczynić się do optycznego powiększenia powierzchni.

11

Podniesienie sufitu.

Możesz stworzyć złudzenie wyższego sufitu przez wymalowanie przy jego krawędzi siatki lub dodanie listwy sufitowej. Jeżeli zdecydujesz się na zainstalowanie listwy sufitowej, pomaluj ją na taki sam kolor jak sufit. Możesz także stworzyć na suficie fałszywe niebo przez namalowanie na nim chmur lub gwiazd.

12

Wyeliminuj bałagan. Czyste, zadbane, schludne łazienki zawsze wyglądają na większe, niż zabałaganione i brudne. W łazience trzymaj tylko niezbędne w tym pomieszczeniu akcesoria, a wszystko inne wynieś lub pochowaj. Poświęć trochę czasu, by zorganizować jakieś miejsce w szafie na rzeczy, które wyniesiesz z łazienki.

 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Bozena - 2010-05-20
Lustra to bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy się je odpowiednio podświetli. Również płytki powinny być jasne, w miarę drobne i najlepiej połyskujące, żeby odbijały światło.
Styl EKO w dzisiejszych czasach jest bardzo modny. Wiele gwiazd filmu czy też muzyki promuje ekologiczny styl życia....
Jak urządzić ekologiczną łazienkę?
Styl EKO w dzisiejszych czasach jest bardzo modny. Wiele...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt