Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Produkty Mleczne > Jak przechowywać żywność w lodówce?
Jak przechowywać żywność w lodówce?

Jak przechowywać żywność w lodówce?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jak umieścić jedzenie w lodówce, aby na długo utrzymać jej świeżość oraz nie zmienić jej właściwości? Prawidłowe przechowywanie żywności spowalnia rozmnażanie się szkodliwych bakterii oraz mikroorganizmów.
1
Jaka powinna być temperatura w lodówce?

* Prawidłowa temperatura powinna wynosić 4-5 C na półce środkowej. Należy pamiętać, że temperatura ta jest różna w każdym miejscu w lodówce. Każdy z produktów wymaga innej temperatury zatem zróżnicowanie temperatury w lodówce pomaga do jej przechowywania w idealnych warunkach.
2
Jak przechowywać mięso i ryby?

* Mięso oraz ryby powinny być przechowywane w najzimniejszym miejscu w lodówce - jest to zazwyczaj dolna półka umieszczona nad pojemnikami na owoce i warzywa. Temperatura na tej półce wynosi około 2 C.
3
Jak przechowywać mleko, sery oraz inne produkty mleczne?

Mleko i produkty mleczne powinny być przechowywane na środkowych półkach w lodówce, gdzie temperatura wynosi około ok 4-5 C lub na półce górnej 7 C. Na tych półkach możesz przechowywać mleko, sery żółte, białe, kefiry, maślankę, jogurty oraz dżemy i powidła. Produkty mleczne szybciej popsują się na niższych półkach, gdzie temperatura jest niższa (rozwijają się bakterie gnilne).
Jak przechowywać mąkę i produkty mączne?
Jak układać żywność w lodówce?
Jak wydawać mniej na jedzenie?
Czego nie trzymać w lodówce?
Wskazówki
  • Nigdy nie chowaj ciepłej żywności do lodówki ponieważ podniesie to temperaturę w całej lodówce.
  • Próżniowe pojemniki na żywność pozwalają nawet do 5-cio krotnego wydłużenia czasu ich świeżości z pełnym zachowaniem smaku oraz aromatu.
  • Nie należy zapełniać lodówki bardzo szczelnie - powinien być zapewniony wewnątrz ruch powietrza.
  • Kontroluj na bieżąco wszystkie daty przydatności do spożycia!
4
Jak przechowywać masło i jaja?

Masło oraz jaja wymagają jedynie delikatnego schłodzenia. Należy trzymać je na półkach umieszczonych na drzwiach lodówki.

Na półkach tych możemy przechowywać olej, chrzan, musztardę, ketchup, sosy, soki i napoje.

Nie należy myć jajek przed schowaniem do lodówki ponieważ zmywamy warstwę ochronną którą jest pokryta skorupka jajka. Warstwa ta chroni jajko przed dostaniem się do środka różnych drobnoustrojów.
5
Jak przechowywać wędliny?

Wędliny powinny być umieszczone na środkowych lub na górnej półce w temperaturze od 5-7 C.
6
Jak przechowywać warzywa i owoce?

Warzywa i owoce powinny być przechowywane w temperaturze około 9-10 C. Taką temperaturę zapewniają pojemniki ulokowane w dolnej części lodówki. W pojemnikach tych zapewniona jest wyższa wilgoć niż w pozostałych częściach lodówki.

Warzywa i owoce, które nie są jeszcze w pełni dojrzałe należy przechowywać w temperaturze pokojowej.

Warzywa takie jak np. szczypiorek, szpinak, sałata itp. należy przed włożeniem do lodówki owinąć mokrym papierem - zapobiegnie to jego wysychaniu. Szczypiorek przechowywany w ten sposób zachowa świeżość przez wiele dni. Sałaty nie należy przechowywać w foliowych workach ponieważ zostają wytworzone substancje (azotyny) sprzyjające powstawaniu chorób nowotworowych.
7
Jak przechowywać pieczywo?

Pieczywo przechowywane w lodówce szybciej czerstwieje za to zamrożone zachowa świeżość przez bardzo długi okres czasu.
Wskazówki
 3.1/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

blick - 2015-12-31
porady dla debili - znowu nas programują!!!!
Misia - 2012-01-25
"Prawidłowe przechowywanie żywności spowalnia rozmnażanie się szkodliwych bakterii oraz mikroorganizmów."

Przepraszam bardzo, ale czy bakteria to nie jest mikroorganizmem moi drodzy. Po co powielać. Jedno określenie: mikroorganizmy patogenne lub też mikroflora patogenna.

Warstwa ochronna jajka - kutikula.

Koniec nauki. :)
mm - 2010-06-06
W jakiej jednostce są podane temperatury?
Aartur98 - 2010-03-28
Głupoty.
JA XDDDD - 2010-01-25
fajne regółki . oO
enderwiggin - 2009-04-12
Nie za wysokie te temperatury ? :>
Niewiele osób wie, ze istnieje wiele trików, dzięki którym nasza żywność na dłużej zachowa swoją świeżość. Rzeczy...
26 sposobów na przechowywanie żywności
Niewiele osób wie, ze istnieje wiele trików, dzięki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt