Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Prasowanie > Jak czyścić przypalone żelazko?

Jak czyścić przypalone żelazko?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (335 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Żelazko jest popularnym sprzętem domowym, a mimo to niewielu ludzi wie, jak prawidłowo powinno się go czyścić. Trzeba jednak pamiętać, że zanim zabierzemy się za czyszczenie żelazka, powinniśmy poczekać, aż całkowicie wystygnie. Czyszcząc nagrzane żelazko możesz nie tylko się poparzyć, ale również nie przyniesie to żadnego rezultatu. Poniżej znajdziesz kilka bardzo przydatnych wskazówek, jak czyścić żelazko.
1
prasowanie gazety
Jeśli substancja, która przywiera do płyty żelazka jest woskowa, powinieneś nastawić żelazko na najwyższą temperaturę i prasować nim gazetę, dopóki osad nie zniknie.
2
szmatka z amoniakiem
Jeśli substancja ta jest oleista, przetrzyj zimną i suchą płytę żelazka amoniakiem. Następnie przepłucz ją wodą. Osad powinien zniknąć.
3
ocet i soda oczyszczona
Dobrym środkiem czyszczącym jest ocet. Nałóż troszkę na czystą ściereczkę i pocieraj energicznie płytę żelazka. Jeśli to nie pomoże, zmieszaj ocet z sodą oczyszczoną. Następnie ponownie przetrzyj płytę żelazka.
4
patyczki kosmetyczne
Jeśli chcesz usunąć nagromadzony w otworach na parę brud, możesz to zrobić za pomocą patyczków kosmetycznych delikatnie usuwając z nich zanieczyszczenia. Nie używaj noża ani niczego ostrego, gdyż możesz porysować płytę żelazka.
5
parujące żelazko
Żeby wyczyścić zbiornik na wodę wlej do niego ocet z wodą, wymieszane w proporcjach 1:1. włącz żelazko. Pozwól, żeby parowało przez około pięć minut. Usuń pozostałą część mieszaniny. Poczekaj, aż żelazko wyschnie. Następnie powtarzaj cały proces używając tylko wody, aż pozbędziesz się całkowicie pozostałości po occie. Nigdy od razu nie prasuj ubrań, bez pozbywania się octu. Możesz je zniszczyć.
Wskazówki
  • Jednym z najlepszych sposobów na unikanie problemów z żelazkiem, jest jego regularne czyszczenie. Przeczytaj dokładnie instrukcję dołączoną do żelazka. Powinna zawierać szereg porad, jak dbać o żelazko.
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić żelazko?
 4.6/5 (335 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

hugo - 2016-04-14
polecam zmywacz do paznokci z acetonem lub sam aceton
natalka - 2015-11-30
niestety trzeba kupić sobie nowe
niemiec - 2014-12-08
jeba....c was, ze takie kolowanie internautow by tylko klikali na wasze reklamowe stronki, a jak co do czego TO i tak ZERO info co do tematu......
Bede na pewno was omija, i TO wielkim lukiem....i przekaze w calej Europie znajomym!
ALE zawsze musza byc...Njews-y...przeciez!
porazka...ze tak za Klijentem!
..i jeszcze KOD do indytifikacji.....walic....w..
mile i ozieble, zegnam TEN pORTAL
asker - 2014-12-08
MLECZKO CIF i było po osadzie.
JanŻelazko - 2014-12-08
Ja wiem jak , iść do supermarketu i kupić nowe czyściutkie , lśniące , nowiutkie , za 75 złotych ...
lala - 2014-11-12
a są specjalne sztyfty oczyszczający nie ma ich w drogeriach. taka szminką robi się to szybko
Daniel - 2014-09-17
Dzięki pani od kwasku, mam żelazko z powłoką chromowaną, właśnie przed sekundą lekko rozgrzane, plus ciepła woda ręczniczek papierowy i kwasek cytrynowy, lux torpeda, dzięki wielkie!
baca40 - 2014-03-20
Tefal stopa ultragliss-lekko nagrzać i kwasek cytrynowy na szmatkę-schodzi rewelacja,
dominika - 2014-03-04
Dorota uratowałaś moją stację parową! Dzięki !!! bo już straciłam nadzieję.. mąż właśnie czyści i schodzi ale powoli - ale robi to na załączonym żelazku na niskiej temp..
Agniesia2678 - 2013-12-30
przygotowanie roztworu z octu oraz soli (w proporcji 1:1). Mieszankę wlewamy do naczynia i zaczynamy ogrzewać. Zanim zacznie wrzeć, moczymy w niej szmatkę i czyścimy żelazko. Po usunięciu osada płytę żelazka wycieramy wodą destylowaną.
Dorota - 2013-08-05
Próbowałam czyścić żelazko mleczkiem, proszkiem do rdzy i kamienia, octem i dopiero dzięki radzie, żeby dodać do octu sody oczyszczonej wszystko zeszło bez śladu! Na złożony ręcznik papierowy nasypałam sody i polałam octem, zaczęła się tworzyć piana i szorowałam tak lekko rozgrzane żelazko przez kilka minut dodając co jakiś czas octu. Potem trzeba tylko umyć stope wodą i żelazko jak nowe :)
Karolinas - 2012-10-23
Ja znam jeszcze taki sposób aby prasować rozsypaną na białej kartce sól. Ważne jest aby sól była drobniutka, idealnie nada się taka najtańsza ze sklepu. Nie ma co się martwić, że sól porysuje żelazko- ja mam powłokę ceramiczną i zawsze tak czyszczę swoje a do tej pory nic mu się nie stało. Polecam, bo to bardzo szybki sposób na doczyszczenie żelazka.
Prasowanie raczej nie należy do naszych ulubionych czynności, a co dopiero czyszczenie żelazka. Jednak wbrew pozorom...
Jak czyścić żelazko?
Prasowanie raczej nie należy do naszych ulubionych czynności, a co dopiero czyszczenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt