Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć stłuczone kolano?
Jak leczyć stłuczone kolano?

Jak leczyć stłuczone kolano?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (253 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego typu urazie, często prowadzi do krwotoku wokół miejsca stłuczenia. Potrzebne jest prześwietlenie magnetyczne, za pomocą którego lekarz stwierdzi dokładnie stłuczone miejsce. W większości przypadków przyległe kości nie są uszkodzone. Stłuczenia kolana często są wynikiem przewróceń, zwłaszcza w sporcie.
1

Objawy stłuczenia kolana.

Stłuczenie kolana może być bardzo irytujące i przeszkadza nam w normalnym funkcjonowaniu. Stłuczeniom towarzyszy rwący ból, zesztywnienie i opuchlizna. W niektórych przypadkach skóra w okolicy stłuczenia może zsinieć. Zmiany pogody mogą nasilić ból. Bywa też, że mamy problemy z chodzeniem ze stłuczonym kolanem.

2

Jak sobie radzić ze stłuczeniem?

Aby złagodzić ból w kolanie zażyj środek przeciwbólowy, na przykład ibuprofen lub paracetamol.

Przyłożenie kostek lodu również pomoże uśmierzyć ból. Ponadto przykładanie kostek lodu na pięć-dziesięć minut trzy razy dziennie jest zalecane, aby zlikwidować opuchliznę. Pamiętaj jednak, aby nie przykładać lodu bezpośrednio na skórę. Włóż go do foliowego worka i owiń dodatkowo ściereczką lub ręcznikiem. Dopiero wtedy przyłóż do stłuczonego kolana.

Nie nadwyrężaj zbytnio kolana. Zbyt dużo ruchu podobnie jak i brak odpowiedniej ilości odpoczynku może dodatkowo opóźniać gojenie kolana i powodować nawroty bólu.

Możesz skonsultować się z lekarzem, aby dowiedzieć się o innych metodach leczenia stłuczonego kolana. Lekarz może Ci również polecić serię ćwiczeń, które pomogą utrzymać stawy w dobrej kondycji i zapobiegną ścieraniu się tkanek. Ponadto, lekarz może skierować Cię na elektroterapię. Polega ona na wykorzystaniu prądu stałego i przesyłaniu do chorego miejsca impulsów elektrycznych. Pomaga ona w złagodzeniu bólu oraz poprawia ukrwienie tkanek. Ponadto przyśpiesza gojenie siniaków i opuchlizny. Stłuczenie zakłóca pole magnetyczne ciała. Elektroterapia produkuje impulsy elektryczne, które występują naturalnie, za każdym razem kiedy ciało walczy z urazami. Elektroterapia próbuje naśladować te naturalne impulsy i pomaga ciału w regeneracji przez co przyśpiesza proces gojenia. Ilość prądu, który wykorzystuje się w elektroterapii jest tak mała, że prawie nieodczuwalna. Leczenie tą metodą jest również bardzo skuteczne w zwalczaniu bólu chronicznego.

Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Jak naturalnie leczyć zespół cieśni nadgarstka?
Jak leczyć siniaki?
Jak leczyć stłuczenia?
Wskazówki
  • Zaniedbanie leczenia stłuczonego kolana może prowadzić do różnych powikłań. Wydłuża się również czas leczenia. Zastosowanie odpowiedniego leczenia zaraz po wystąpieniu urazu pomoże w szybkim zagojeniu się stłuczenia. Pamiętaj jednak, że nie da się go wyleczyć w dzień lub dwa. W zależności od rodzaju stłuczenia może to potrwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.
 4.7/5 (253 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

biegacz - 2014-11-25
Artykól pisany przez dyletanta. Jakie kostki lodu? Można kupić specjalne okłady żelowe, które wkłada się do zamrażalnika. A tej pani w komentarzach, która mówi o maściach rozgrzewających na stłuczenia chyba się coś. po.... myliło. Z mojego doświadczenia w pierwszych dobach tylko schładzamy okładami ewentualnie żelami chłodzącymi np. altacet, a co do unieruchomienia, po stłuczeniu to też bym się zastanowił, umiarkowany ruch w większości wypadków, gdy nie jest uszkodzona kość moim zdaniem jest zalecany, by utrzymać ruchomość stawu. Pomaga też delikatny ruch w wodzie, ale nie gorącej lecz o temperaturze umiarkowanej.
grazyna2 - 2013-04-19
Nie w pełni się zgadzam, bo aby zażyć środek przeciwbólowy to musi być rzeczywiście ból, a stłuczenie boli tylko chwilę, a potem to boli jak dotkniesz. Polecam jednak smarowanie maścią- doradzi w aptece.
zlotemiasta - 2010-10-25
Generalnie wszystkie ciężkie stłuczenia bolą okropnie. Pamiętam jakiś czas temu ręką nie mogłam ruszyć, bo tak się nieszczęśliwie złożyło, że sobie stłukłam. Najlepsze na coś takiego są maści rozgrzewające, ja obecnie używa Dermentolu, bo fajnie pachnie, rozgrzewa, a jednocześnie przynosi ulgę.
Każdy, kto uprawia jakiś sport wie doskonale czym są siniaki i stłuczenia oraz jak mogą one uprzykrzać nam życie. Czy...
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Każdy, kto uprawia jakiś sport wie doskonale czym są...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Józefa Niziołek
  • Elżbieta Małgorzata Nowicka
  • Ania Helak
  • Edward Wozniak
  • Bozena Jaszczyk
  • Kuba Magoń
  • Sylwester Niemierka
  • Justyna Podgórska
  • Michal Markiewicz
  • Jakub Skiba
  • Aneta Zwierzchowska
pasożyt