Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Owadów > Jak leczyć ugryzienie owada?

Jak leczyć ugryzienie owada?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (421 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Komary, muchy, pająki – wszystkie gryzą. Zazwyczaj wiesz, kiedy zostałeś ugryziony. Ugryzienie pająka jest prawdopodobnie największe, pozostaje czerwone przez około 5-10 dni. Niektóre ugryzienia czasem bolą, a inne nawet nie swędzą. Widząc punktowy ślad zostawiony na Twojej skórze możesz stwierdzić, że to był pająk. Muchy zostawiają czerwony ślad, który swędzi. No i komar - wszyscy wiemy jak wygląda jego ugryzienie. Niezależnie od typu ugryzienia, poniżej znajdziesz sposoby jak je wyleczyć.
 2.3/5 (421 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Lena - 2015-09-10
Jeżeli ja mam do wyboru łagodzenie ugryzień owadów czymś chemicznym a czymś naturalnym to wybieram zdecydowanie to drugie. Najlepiej sprawdza się u mnie olej z modli indyjskiej esent. zawsze używam go kiedy mnie, męża czy syna pokąsają komary. zdarzyło mi się też zastosować go po ukąszeniu osy i zadział tak samo w porządku.
jagna - 2015-08-21
ukąszenie w lesie przez nieznanego owada przez cienkie spodnie. W miejscu ukąszenia co pewien czas pojawiała się kropla krwi. Mimo zdezynfekowania, powstało okrągłe powiększające i swędzące zaczerwienie. Po wizycie u lekarza i zastosowaniu maści, a potem antybiotyku miałam spokój trzy miesiące. To trwa już trzy i pół roku. Robiłam dwa razy badanie na boreliozę - wykluczona. W miejscu swędzenia, które się przesuwa powstaje przebarwienie skóry. Od trzech lekarzy usłyszałam, że to siniak. Swędzenie najbardziej dokucza mi wieczorem i nocą, a w tym roku w czasie upałów cały dzień. Obecnie powstało nowe swędzące ognisko z krostami. Teraz wiem, że to co mam nie znosi ciepła. Co to jest. Na pewno nie zapalenie skóry, skoro po zażyciu antybiotyku w pierwszej fazie choroby, gdzie lekarz stwierdził zakażenie nieznaną bakterią mięśnia trzy miesiące miałam spokój i zaczerwienienie zniknęło.
Mar - 2015-06-30
Polecam żyworódkę. Miejsce po ukąszeniu komara lub innego owada natrzeć świeżym sokiem z liścia żyworódki lub maścią z żyworódki. Stosujemy w domu to od kilku lat i jest to sposób świetny, przede wszystkim dla dzieci nawet małych.
Kaja - 2014-07-04
Po co pisać o czarnej wdowie skoro ona u nas nie występuje? Logika!
grazyna2 - 2013-04-16
polecam przyłożyć plasterek cebuli
grazka - 2012-05-03
Ja polecam olejek z oregano.Jest on uniwersalny,nie tylko na wszelkiego rodzaju ukąszenia ale i na infekcje,grzyby,pasożyty.Jeśli jesteśmy przeziębieni wystarczy kilka razy dziennie po parę kropli dać na łyżkę z wodą i popijać wodą.Natomiast odnośnie ukąszenia wystarczy na chore miejsca posmarowac olejkiem, 2-3 razy dziennie.W grzybicy stóp równiez mozna smarować między palcami, moczyć nogi w wodzie z kroplami z olejku.Jak ktoś chce wiedzieć więcej to podaję e-mail:vitagrazyna@wp.pl
Weder - 2011-07-15
Kurczeee a mnie cos ugryzł nad wodą takie co do wielkosci to troche mneijsze od końskiej muchy a po ugryzieniu łooo obżek jest wielkosci otwartej dłooni i najmuje jakies
3/4 łydki to jest strasznie twardze i baardzo sedzi ktoś wie moze co to za owad?
Mona - 2010-10-24
Witam ostatnio na kolanie zauwazylam cos dziwnego bardzo swedzialo a kiedy zdjelam spodnie zauwazylam czarną plame na srodku jakby siniak gdzies o srednicy 0,5 cm a dookoła czerwona obwodka gdzies o srednicy 2 cm, bardzo swedzialo, po kilku godzinach strasznie spuchło pozniej piekło przez pewien czas. Na nastepny dzien opuchlizna zeszla ale jest jakby zaczerwienienie dookoła a na srodku dwie kropki jakby po ugryzieniu, boli kiedy dotykam, ale nie czulam zadnego ugryzienia czy uklucia. Czy jest jakas mozliwosc ze cos mnie ugryzlo a jesli tak to co ?!
Lakshmi - 2010-09-02

do toonka: skąd wiesz, że to pająki? Widziałaś je? Pająki raczej tak nie gryzą. Może to pchły lub pluskwy łóżkowe - często zalęgają się w materacach (ich ugryzienia swędzą, jest opuchlizna, jest kilka ugryzień obok siebie). Takie pluskwy jak są głodne to ich prawie nie widać gołym okiem - są białe i maluteńkie, dopiero jak się najedzą robią się czerwono-brązowe i większe. Gryzą głównie w nocy przed świtem, jak się najedzą znów się chowają. Jeśli to one to musisz wymienić materac, wyprać zasłony, firanki w gorącej wodzie, podłogi i ramy łóżka umyć środkiem owadobójczym - ogólnie czeka cię dużo roboty, ale inaczej się ich nie pozbędziesz.

toonka - 2010-09-01
Mam problem cały czas gryza mnie pająki, próbowałam wszystkiego aby wypędzić je z domu .Moje nogi są całe pogryzione, ukąszenie puchnie ,czy zna ktoś jakiś sposób na pozbycie się pająków i jakiś preparat na pogryzienia ?
Z góry serdecznie dziękuję
lilianna - 2010-08-26
4 dni temu ugryzł mnie pająk, pojawiła się opuchlizna, która z początku niewielka, zaczęła się pogarszać, wyczuwam jakby małą gulkę i żółtą kropkę na środku, czekać czy jakoś temu zaradzić??
Oluska - 2010-08-13
na ukąszenia jest dobrze sobie przyłożyć babkę (liść).
O tej porze roku komary, meszki czy osy mogą nieźle dać się we znaki. Trudno się uchronić przed spotkaniem z nimi....
Jak złagodzić ukąszenia owadów?
O tej porze roku komary, meszki czy osy mogą nieźle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt