Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Owadów > Jak leczyć ugryzienie owada?

Jak leczyć ugryzienie owada?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (420 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Komary, muchy, pająki – wszystkie gryzą. Zazwyczaj wiesz, kiedy zostałeś ugryziony. Ugryzienie pająka jest prawdopodobnie największe, pozostaje czerwone przez około 5-10 dni. Niektóre ugryzienia czasem bolą, a inne nawet nie swędzą. Widząc punktowy ślad zostawiony na Twojej skórze możesz stwierdzić, że to był pająk. Muchy zostawiają czerwony ślad, który swędzi. No i komar - wszyscy wiemy jak wygląda jego ugryzienie. Niezależnie od typu ugryzienia, poniżej znajdziesz sposoby jak je wyleczyć.
 2.3/5 (420 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

jagna - 2015-08-21
ukąszenie w lesie przez nieznanego owada przez cienkie spodnie. W miejscu ukąszenia co pewien czas pojawiała się kropla krwi. Mimo zdezynfekowania, powstało okrągłe powiększające i swędzące zaczerwienie. Po wizycie u lekarza i zastosowaniu maści, a potem antybiotyku miałam spokój trzy miesiące. To trwa już trzy i pół roku. Robiłam dwa razy badanie na boreliozę - wykluczona. W miejscu swędzenia, które się przesuwa powstaje przebarwienie skóry. Od trzech lekarzy usłyszałam, że to siniak. Swędzenie najbardziej dokucza mi wieczorem i nocą, a w tym roku w czasie upałów cały dzień. Obecnie powstało nowe swędzące ognisko z krostami. Teraz wiem, że to co mam nie znosi ciepła. Co to jest. Na pewno nie zapalenie skóry, skoro po zażyciu antybiotyku w pierwszej fazie choroby, gdzie lekarz stwierdził zakażenie nieznaną bakterią mięśnia trzy miesiące miałam spokój i zaczerwienienie zniknęło.
Mar - 2015-06-30
Polecam żyworódkę. Miejsce po ukąszeniu komara lub innego owada natrzeć świeżym sokiem z liścia żyworódki lub maścią z żyworódki. Stosujemy w domu to od kilku lat i jest to sposób świetny, przede wszystkim dla dzieci nawet małych.
Kaja - 2014-07-04
Po co pisać o czarnej wdowie skoro ona u nas nie występuje? Logika!
grazyna2 - 2013-04-16
polecam przyłożyć plasterek cebuli
grazka - 2012-05-03
Ja polecam olejek z oregano.Jest on uniwersalny,nie tylko na wszelkiego rodzaju ukąszenia ale i na infekcje,grzyby,pasożyty.Jeśli jesteśmy przeziębieni wystarczy kilka razy dziennie po parę kropli dać na łyżkę z wodą i popijać wodą.Natomiast odnośnie ukąszenia wystarczy na chore miejsca posmarowac olejkiem, 2-3 razy dziennie.W grzybicy stóp równiez mozna smarować między palcami, moczyć nogi w wodzie z kroplami z olejku.Jak ktoś chce wiedzieć więcej to podaję e-mail:vitagrazyna@wp.pl
Weder - 2011-07-15
Kurczeee a mnie cos ugryzł nad wodą takie co do wielkosci to troche mneijsze od końskiej muchy a po ugryzieniu łooo obżek jest wielkosci otwartej dłooni i najmuje jakies
3/4 łydki to jest strasznie twardze i baardzo sedzi ktoś wie moze co to za owad?
Mona - 2010-10-24
Witam ostatnio na kolanie zauwazylam cos dziwnego bardzo swedzialo a kiedy zdjelam spodnie zauwazylam czarną plame na srodku jakby siniak gdzies o srednicy 0,5 cm a dookoła czerwona obwodka gdzies o srednicy 2 cm, bardzo swedzialo, po kilku godzinach strasznie spuchło pozniej piekło przez pewien czas. Na nastepny dzien opuchlizna zeszla ale jest jakby zaczerwienienie dookoła a na srodku dwie kropki jakby po ugryzieniu, boli kiedy dotykam, ale nie czulam zadnego ugryzienia czy uklucia. Czy jest jakas mozliwosc ze cos mnie ugryzlo a jesli tak to co ?!
Lakshmi - 2010-09-02

do toonka: skąd wiesz, że to pająki? Widziałaś je? Pająki raczej tak nie gryzą. Może to pchły lub pluskwy łóżkowe - często zalęgają się w materacach (ich ugryzienia swędzą, jest opuchlizna, jest kilka ugryzień obok siebie). Takie pluskwy jak są głodne to ich prawie nie widać gołym okiem - są białe i maluteńkie, dopiero jak się najedzą robią się czerwono-brązowe i większe. Gryzą głównie w nocy przed świtem, jak się najedzą znów się chowają. Jeśli to one to musisz wymienić materac, wyprać zasłony, firanki w gorącej wodzie, podłogi i ramy łóżka umyć środkiem owadobójczym - ogólnie czeka cię dużo roboty, ale inaczej się ich nie pozbędziesz.

toonka - 2010-09-01
Mam problem cały czas gryza mnie pająki, próbowałam wszystkiego aby wypędzić je z domu .Moje nogi są całe pogryzione, ukąszenie puchnie ,czy zna ktoś jakiś sposób na pozbycie się pająków i jakiś preparat na pogryzienia ?
Z góry serdecznie dziękuję
lilianna - 2010-08-26
4 dni temu ugryzł mnie pająk, pojawiła się opuchlizna, która z początku niewielka, zaczęła się pogarszać, wyczuwam jakby małą gulkę i żółtą kropkę na środku, czekać czy jakoś temu zaradzić??
Oluska - 2010-08-13
na ukąszenia jest dobrze sobie przyłożyć babkę (liść).
Użądlenie pszczoły to coś, co może zdarzyć się każdemu. Najważniejszą rzeczą jest usunięcie żądła. Następnie należy na...
Ziołowe sposoby na użądlenie pszczoły
Użądlenie pszczoły to coś, co może zdarzyć się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lucyna Szreder
  • Olka Szukalska
  • Violetta Muciek
  • Marcin Minicki
  • Igor Biliński
  • Daria Waluga
  • Mariusz Zakrzewski
  • Jan Stolarczuk
  • Maria Dorota Krol
  • Małgorzata Konkel
  • Ewa Olesinska
  • Krystyna Skiba
  • Krzysztof Goliński
pasożyt