Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Przetrwanie w Pracy > Jak manipulować ludźmi?

Jak manipulować ludźmi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (105 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Przekonanie ludzi do tego, aby robili to, co ty chcesz, jest o wiele prostsze, niż może się to wydawać. Wszystko, co musisz zrobić, to zrozumieć w jaki sposób ludzie podejmują decyzję. W większości nasze codzienne decyzje są przyziemne i mało ważne. Podejmowane są one zazwyczaj pod wpływem kaprysu, a wynik końcowy może być taki lub inny. Zawsze wybierasz to, co jest najlepsze dla ciebie, ważne jest zatem, aby zrobić wszystko, co może wpłynąć na twoją korzyść. Będziesz zaskoczony, jak wiele korzyści możesz uzyskać poprzez zmianę decyzji innej osoby. Ty też możesz stać się podstępnym i czerpać z tego korzyści. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak wpływać na decyzje innych i manipulować zarówno przyjaciółmi ,jak i wrogami.
1
manipulowanie ludźmi - krok 1

Podkreśl znaczenie decyzji.

Najpierw musisz określić czy dana osoba jest odpowiednia do tego, by móc nią manipulować. Oczywiście nie będziesz w stanie oszukiwać osoby, którą kochasz, czy z którą masz dzieci, możesz jednak manipulować osobą, z którą łączy cię tylko seks. Musisz dowiedzieć się, jak ważne są te decyzje dla drugiej osoby i w jakim stopniu możesz na nie wpłynąć. Pamiętaj, że im mniejsze decyzje, tym większe prawdopodobieństwo, że możesz je zmienić na swoją korzyść.

Przykład: Bartek chce zaprosić swoją żonę do kina. On chce zobaczyć nowy film z Jamesem Bondem, ona nudną komedię romantyczną. Ponieważ decyzja ta nie jest aż tak ważna, jego żona powinna być w stanie bez większych problemów przekonać go do obejrzenia komedii romantycznej.

2
manipulowanie ludźmi - krok 2

Podzielaj opinię drugiej osoby.

Okaż zrozumienie dla osoby, która musi podjąć jakąś decyzję. Jeśli będziesz w stanie przekonać ją, że czujesz to, co ona, to w łatwiejszy sposób będziesz mógł skierować jej tok myślenia na korzystny dla ciebie tor. Na tym etapie życzliwość jest najważniejsza. Często urządzaj pogawędki z daną osoba i upewnij się, że mówisz dokładnie to, co chce usłyszeć. I pamiętaj, komplement nigdy nie zaszkodzi, zwłaszcza, gdy jest on konkretny i niebanalny.

Przykład: Jan nie chce zerwać ze swoją dziewczyną. Jako jego kolega wiesz, że dziewczyna go okłamuje i nie jest z nim szczera, więc chcesz, aby z nią zerwał. Najpierw musisz zadbać o to, by Jan wiedział, że rozumiesz jego uczucia do niej (choć z pewnością tego nie zrozumiesz). Powiedz coś w stylu: "Obaj doskonale wiemy, jak to jest. I zawsze podziwiałem twoją zdolność do prawidłowej oceny drugiej osoby i rozpoznania tego, kiedy ktoś zaczyna tobą manipulować". Oczywiście Jan nie będzie zdawał sobie sprawy z tego, że właśnie nim manipulujesz i zerwie ze swoja dziewczyną wbrew swojej woli.

3
manipulowanie ludźmi - krok 3

Powiedz drugiej osobie przekonujące kłamstwo.

W tym momencie powinieneś zacząć przechylać wagę w swoim kierunku. Teraz, kiedy już zmiękczyłeś drugą osobę poprzez podbudowanie jego ego, możesz podsunąć jej pod nos jakieś okropne kłamstwo, a z pewnością tego nie zauważy. To kłamstwo stanie się podstawą do reszty twoich argumentów, więc upewnij się czy jest ono na tyle dobre. Jeśli jednak osoba ta zorientuje się, że ją okłamałeś i zacznie na ciebie krzyczeć, wróć do kroku 2.

Przykład: Kasia naprawdę lubi jakąś organizację, ale Ty wiesz, że nie ma ona zbyt dobrej opinii. Najpierw powiedz jej, że jest bardzo mądrą osobą i że zawsze miała doskonały gust i wyczucie, a potem zaznacz dlaczego nie powinna lubić tej organizacji.

4
manipulowanie ludźmi - krok 4

Przełam czyjeś pragnienia.

Jest to najważniejszy krok w całym tym procesie. To jest moment, w którym musisz sprawić, by druga osoba nie była już pewna swoich opinii i zastąpiła je twoimi sugestiami. Gdy poprawnie wykonasz to zadanie, osoba ta powinna mieć wątpliwości co do tego, co widzi, czuje, robi oraz oczywiście, czy jej opinie są słuszne. Często łatwiej nam jest krytykować osoby słabe fizycznie i psychicznie. W znacznie prostszy sposób jesteśmy w stanie wpłynąć na ich myślenie.

Przykład: Wojtek nie lubi grać w koszykówkę, a ty masz tylko 5 osób chętnych do gry. Aby zagrać trzech na trzech, potrzebna ci jest jeszcze jedna osoba. Wojtek wyjaśnia, że nie będzie grać, ponieważ ma jeszcze inne rzeczy do zrobienia. Jeśli wykonałeś już wszystkie trzy kroki w procesie manipulacji, teraz czas na krok czwarty. Powiedz coś w stylu: "Wojtek nie zauważyłeś, że ostatnio nieco przybrałeś na wadze? Poważnie, potrzebujesz nieco ruchu. Zrzuć trochę tłuszczu grając z nami". Zanim on zorientuje się co robi, będzie w drodze na trening zastanawiając się już nad ćwiczeniami rozciągającymi.

5
manipulowanie ludźmi - krok 5

Wymień starą opinię na jedną z nowych wybranych przez ciebie.

To najprostszy krok. Osoba manipulowana jest w tej chwili szkieletem człowieka. Zastanów się, co chcesz lub potrzebujesz, aby zrobiła dla ciebie i wprowadź to do jej umysłu. Jej umysł jest teraz zajęty innymi sprawami, więc z pewnością zaakceptuje twoje zdanie.

Przykład: Monika jest zdumiona, ponieważ właśnie przypomniałeś jej o tym, że zajęła 9. miejsce w konkursie. Powiedz jej, że czasami seks jest najlepszą rzeczą, którą może zrobić, aby choć na chwile odciągnąć umysł od złych rzeczy, takich jak te i powoli zacznij ściągać jej koszulkę. Możesz teraz dodać inny komplement, aby tylko uzyskać to, czego chcesz.

6
Baw się dobrze!

Gratulacje dla tych, którym udało się zmienić czyjś umysł i sposób myślenia. Teraz możesz usiąść z szerokim uśmiechem, gdyż znajdzie się osoba, która wykona każde twoje polecenie.
 2.8/5 (105 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (33)

devon - 2016-07-01
HAHAHA Głupi ten co da się na to nabrać a jeszcze glupszy kto to napsal. Gdyż od manipulacji trochę daleko.
mood5wing2 - 2015-12-31
Nie mam zielonego pojęcia kto mógł dać się tak zmanipulować żeby napisać taki "bollocks". Autorom tego artykułu proponuje wrócić do klocków LEGO, i zacząć wszystko jeszcze raz od początku.
Woohah - 2015-11-27
Totalne gówno. To artykuł napisany przez osobę infantylną - skierowany do jeszcze bardziej infantylnych odbiorców. Myślę, że każdy przeciętny człowiek posiada większą wiedzę od tej podanej w powyższym artykule i wyśmiałby go na głos. Mam wrażenie, że został on napisany na potrzebę wywiązania się z zadania domowego ucznia klasy podstawowej.
Tajnyy - 2015-03-16
Nie wiem kto to pisał ale mało wie o manipulacji;) ja czytam wiele książek na ten temat i uważam że mało jeszcze wiem :( jak nie chce Ci się pisać, to mogłeś/aś napisac o jednej regule;)
inuk - 2015-01-27
Bzdety jak na korporacyjnym kursie kadry zarządzającej personelem ludzkim.
Ale jak ktoś ma móżdżek kury to sobie weźmie do serca.
I jeszcze bardziej zgłupieje.
Anna - 2015-01-27
Niech zgadnę... 12-latek to napisał? :D
Mam nadzieję, że nie zmanipulował żadnego z czytających to dzieci na tyle, żeby chciały wypróbować. Na dorosłych to nie wpłynie, ale dzieciom w ich naiwności łatwo zakręcić w głowie.
Anna - 2015-01-27
"Ty też możesz stać się podstępnym i czerpać z tego korzyści." No rzeczywiście - diabelnie zachęcające! :/
tyfuus - 2015-01-27
wszyscy do okola slodko pierdza... dobrze ze z telewizora gaz nie przecieka.
OMG - 2014-11-24
Słabe porady, majac 13 lat lepiej bym to napisal...Przynajmniej moje metody sie sprawdzaja.
Naczytany - 2014-09-26
-Wojtek, masz grubą dupę, chodź grać
-Tak Panie, co tylko powiesz Panie
Iza - 2014-06-18
"To jest złe!" , "Demoralizujący artykuł!" Kurde ludzie jak wam się nie podoba to po co czytacie? A tym bardziej komentujecie?! Mi osobiście baaardzooo się to przyda XD . Nie mogę tylko jeszcze wybrać sobie zabaweczki :/ To takie trudne wybrać pierwszą osobę, która zrobi wszystko co jej karzę~! Jednak trzeba mierzyć wysoko~! Psycholożka idealnie nadaję się na zabawkę~!
angelic - 2014-04-02
Co za porada......., manipulacja jest niemoralna (za wyjątkiem, gdy chcemy komuś sprawić przyjemność, zrobić niespodziankę, generalnie ma to służyć innej osobie). Poza tym jak Ty będziesz kimś manipulować to Tobą również, bo złe uczynki wracają tak jak i dobre, takie są prawa tego Świata. Tak poza tym manipulatorów jest łatwo rozpoznać: np. czujemy, że coś jest "nie tak", intuicja wskazuje nam to na różne sposoby (np. niekomfortowe samopoczucie w towarzystwie takiej osoby; ucisk w gardle, w brzuchu, spięcie, uczucie, że "powinniśmy zrobić to", o co manipulant prosi, itd.). A z komplementami to jest tak: co innego powiedzieć komuś szczerze i z dobrą intencją, żeby było takiej osobie miło, a co innego powiedzieć komplement a później mieć np. prośbę... Warto OBSERWOWAĆ, tak naprawdę to się da łatwo wychwycić.. :>
Lidkka - 2014-03-11
Niezłe manipulatorstwo, zakładając ,że osoba manipulowana ma 14 lat i niski poziom IQ
lolo - 2014-02-13
Jestem utalentowana manipulatorka, to pomaga zająć miejsce osoby przewodniczącej w klasie i osiągnąć potrzebne mi rezultaty (nie jestem winna ze niektozy tak lekko poddają się manipulacji). Lecz oczywiście nigdy niepraktykuje tego na bliskich mi osobach.
rr - 2014-01-17
obrzydlistwo
oo! - 2013-11-08
Zatkało mnie jak zauważyłem ze robie to na codzien nieświadomie :-|
bjbkj - 2013-04-02
co za pierdoły.... po czymś takim moge manipulowac tylko psem...;)
madżiszyn - 2013-03-27
ten artykuł jest demoralizujący.
sylwia180793 - 2012-12-13
Uważam, że manipulacja ludzi nie jest zbyt dobrym wyjściem z sytuacji. Kiedyś może się to na nas odbić. O wiele lepiej jest chodzić na kompromisy. Przykład: Dlaczego to mąż ma rezygnować ze swojego filmu po to aby żona mogła iść na komedię romantyczną? Lepiej pójść na kompromis typu: Dziś idziemy na Jamesa Bonda, a następnym razem pójdziemy na komedię romantyczną" :)
oszust - 2012-04-24
Zdarzało mi się manipulować ludźmi, czasami robiłem to nieudolnie, a czasami nadzwyczaj skutecznie. Nie polecam jednak tego, jako sposobu na życie. Radzę z tego korzystać tylko, gdy nie ma innego, lepszego wyjścia. Opanowanie, chłód emocjonalny, bezwzględność i egoizm potrzebne do manipulacji czasami obracają się przeciwko osobie która jej używa. Najgorszą rzeczą jaką można tutaj zrobić, to odnieść sukces i jednocześnie popaść w samozachwyt, uważajcie na takie coś, jeśli do tego doprowadzicie, to będziecie musieli słono za to zapłacić.
Kabak - 2012-03-09

Manipulacja jako słowa ma dosyć pejoratywne brzmienie ale pamiętajmy moi drodzy, że po pierwsze każdy komunikat można podpiąć pod manipulację, ponieważ przekonujemy do swoich racji, po drugie jeśli ktoś pomoże komuś uporać się z traumatycznym przeżycie za pomocą manipulacji to uważam, że zrobi dobrze. Więc to kwestia podejścia.

Timon - 2012-03-03
Wiecie co nie nawidze jak ludzie robia z siebie kogos kim tak naprawde nie sa... Co wy prymitywy mozecie wiedziec o manipulacji ludzmi...Szkoda słów
Bart - 2012-01-18
Kurcze jaki ten artykuł jest słaby. Ledwo na siłe do punktu czwartek doszedłem, ale dalej nie moge...
kasia - 2012-01-08
manipulacja jest oki Dlaczego nikt mnie niezmanipuluje :)
pietrek - 2011-08-31
również jestem po psychologii... więc.. hmm.. jakby wam powiedzieć (hipokryci!). Manipulacja jest zła, kiedy przekracza pewne granice, tzn. zaczyna albo zaburza czyjąs tożsamość i poglądy! a da się tak bo robiłem przez kilka lat doświadczenie. Ale manipuluje każdy!!! Swiadomie bądź nie. Bo człowiek jest egoistą i pragnie "przetrwac". Z resztą, jeżeli chcecie wiedziec więcej o manipulacji, o jej przyczynach i skutkach to zapraszam na wykłady, zjazdy, szkolenia pod okiem specjalistów, bo w necie to wiecie... heh
maxim25 - 2011-08-15
To jest złe! Ja straciłem na naukę psychologi kilka lat. We własnym zakresie chodziłem do biblioteki, szukałem na stronach internetowych wiadomości. I gdy już posiadłem wiedzę mogę powiedzieć że manipulacja jest zła! I osoba która używa manipulacji dla własnych korzyści jest złe! Nie po to powinno się manipulować ludźmi by później wykonywali każdy rozkaz :| Po to sie manipuluje ludźmi by przestali myśleć błędnie, lub można odciągnąć od złych decyzji... Ale nigdy nie róbcie tego dla własnej korzyści!! :|
Gall Anonim - 2011-07-06
Bardzo Ciekawy i przydatny artykul musze przyznac :)
co do ciebie Anakonda to czeba bylo ubezpieczyc dupe i nie dac soba manipulowac ...jestes slaba i tyle a osoba manipulujaca toba miala zbyt duzo pewnosci siebie.A skoro mowisz ze to sie tepi itp to pytam sie ; po cholere tu wchodzisz ??
thief mind - 2010-12-26
wg. mnie manipulacja przydaje się, ale bardziej w celach nie oszustwa, lecz skutecznego zachęcania kogoś do robienia czegoś, co temu komuś bardzo się przyda, czyli po prostu, gdy chcesz dla niego/niej dobrze.
Artykuł beznadziejny.. chyba sobie kupie książkę...
Protegowana - 2010-11-06
"Bardziej prostsze", co to ma być?!

No tak, zapomniałam, że panuje powszechny analfabetyzm. Tylko pogratulować osobie piszącej znajomości języka polskiego.
Anakonda - 2010-10-05
Tak tak, manipulowanie poplaca - do czasu!

Juz jednego takiego poznalam, manipulowal wszystkimi a teraz przed ogon kuli jak kogos widzi czy slyszy...
Ciekawe dlaczego? Przeciez "nie chcial zle" !
Nawet nie bede pisac co takiego zmajstrowal,
bo to by przypominalo chorą opowiesc z naprawde chorego amerykanskiego filmu ...

Pdpkt nr 6: Takie wszy to sie tepi, a nie jeszcze sie zyczy powodzenia w tak chamskich zagraniach !
Powodzenia im życzcie jak juz, by przez swoje wyczyny zbyt czesto do szpitala nie trafili i sie nauczyli na swoich bledach i wiecej ludzi nie traktowali jak jakies marionetki i im niszczyli życie, a zwlaszcza bliskich (tej osobie jak sama niby twierdzi) osob!
Przez jednego takiego prawie mi swiat sie zawalil, a krzywdy wyrządzonej nie chce nawet opisywac ...
Myslcie co piszecie -.- GARDZE TAKIMI !
Patka - 2010-09-16
interesuje mnie psychologia, a wiec miedzy innymi manipulacje ludzmi itp lecz tutaj nie znalazlam nic ciekawego, a nawet konkretnego niestety. :[
Xanna - 2010-07-12
Manipulowanie ludźmi jest na pewno niemoralne. Jest to chore. Oczywiście dla osoby manipulującej są z tego tytułu pewne plusy jednak dla nikogo innego. Wszyscy przedstawiciele i sprzedawcy są perfekcyjnymi manipulatorami. Ludzie bez sumienia - wciskają biednym ludziom co popadnie. Bezużyteczne kamizelki masujące, tandetne perfumy, kredyty. Ci ludzie potrafią zabrać tą mizerną emeryturę tylko dla własnej korzyści. To powinno być karalne.
Koziou - 2010-06-07
trochę to mało moralne, ale z pewnością skuteczne, zwłaszcza jeśli chodzi o utożsamianie się z drugą osobą (pokazujesz jej, że rozumiesz, co czuje, a później odpowiednio przedstawiasz argumenty "nie do podważenia")
 
W około dużo mówi się o manipulowaniu innymi, ale większość z nas żyje przekonaniem, że jest to domena zarezerwowana...
12 prostych sposobów jak wpłynąć na czyjś umysł
W około dużo mówi się o manipulowaniu innymi, ale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt