Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Zmarszczki > Jak zapobiegać zmarszczkom?

Jak zapobiegać zmarszczkom?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się co sprawia, że gwiazdy Hollywood, takie jak Jennifer Lopez, Julia Roberts, Halle Berry czy Jennifer Aniston są tak olśniewająco piękne? Specjalne zabiegi przeciwko oznakom starzenia się sprawiają, że mimo swojego wieku, panie te wyglądają nadal promiennie. Starzenie jest nieuniknione, podobnie jak wiele innych rzeczy, ale nic nas tak nie niepokoi jak pojawiające się na twarzy zmarszczki, sprawiające, że wyglądamy na starsze niż naprawdę jesteśmy. Choć dla części kobiet zmarszczki są oznaką ich rosnącej mądrości, to jednak większość z nas uważa je za denerwujące przypomnienie wieku. Staramy się więc ich pozbyć, kupując w drogeriach coraz to nowsze kremy i botoks. Jednak wbrew pozorom mogą one zdziałać naprawdę niewiele a tak naprawdę ważny jest zdrowy styl życia. Poniżej znajdziesz łatwe i skuteczne wskazówki, jak pozbyć się zmarszczek i dłużej cieszyć się młodym wyglądem.
1

Rzuć palenie.

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że palenie jest szkodliwe dla twojego zdrowia, ale czy wiesz, że wpływa ono negatywnie również na twoją skórę? Palenie może przyśpieszyć proces starzenia się, a tym samym powoduje powstawanie zmarszczek i wysuszenie skóry. Palenie papierosów zwiększa liczbę wolnych rodników, które rozkładają kolagen i elastynę zawarte w skórze, co jest przyczyną tworzenia się zmarszczek.

2

Więcej uśmiechu, mniej grymasów.

Czy wiesz, że ciągłe marszczenie brwi, mrużenie oczu i wykrzywianie się może spowodować powstanie na naszej skórze zmarszczek, szybciej niż możesz to sobie wyobrazić? Częste marszczenie brwi, skóry wokół oczu i ust sprawia, że mięśnie twarzy są przepracowane i w miejscach tych tworzą się rowki. Tak więc śmiej się dużo i rzadko rób grymasy, a twoja skóra z pewnością będzie wyglądać lepiej i nie będzie na niej oznak starości.

Jak ukryć zmarszczki za pomocą makijażu?
Jak walczyć ze zmarszczkami mimicznymi?
Jak zmniejszyć zmarszczki?
Jak pozbyć się zmarszczek pod oczami?
3

Leż prosto.

Czasami coś tak prostego jak pozycja snu może spowodować powstanie zmarszczek na twarzy. Z pewnością zastanawiasz się, jak to możliwe? Podczas spania na boku lub na brzuchu na naszej twarzy mogą formować się odgniecenia, które z czasem na trwałe pozostaną na naszej skórze. Najlepszym sposobem na uniknięcie tych niepożądanych linii i zmarszczek jest odpoczynek w pozycji na plecach. Im częściej twoja twarz będzie miała kontakt z poduszką, tym większe szanse na szybsze powstanie zmarszczek.

4

Unikaj słońca.

Wszyscy lubią rozkoszować się słońcem, ale ta chwila przyjemności drogo kosztuje naszą skórę. Słońce może bowiem wyrządzić więcej szkody niż pożytku dla skóry na naszej twarzy i jest jednym z głównych powodów powstawania zmarszczek. Ważne jest, aby jeśli istnieje taka możliwość unikać słońca, zwłaszcza w godzinach od 10 do 16, kiedy promieniowanie jest najmocniejsze. Zanim wyjdziesz na słońce nie zapomnij nałożyć na skórę twarzy kremu z filtrem SPF. Nie zapomnij również o odpowiedniej ochronie oczu, a wychodząc z domu weź ze sobą parasol.

5

Odżywianie skóry.

Kosmetyki nawilżające i złuszczające pomogą ci zapobiegać powstawaniu zmarszczek. Codzienne stosowanie kremu nawilżającego spowolni proces starzenia się i sprawi, że twoja skóra będzie wyglądać promiennie. Ważne jest również stosowanie kosmetyków złuszczających. Pomagają one usunąć martwe komórki skóry, pozostawiając ją miękką i zdrową. Nie zapomnij po tym zabiegu nałożyć na twarz nawilżający krem lub balsam.

6

Sen dla zdrowia.

A oto dobra wiadomość dla śpiochów. Udowodniono, że osiem godzin snu dziennie korzystnie wpływa na nasza skórę, sprawia, że wygląda ona świeżo i na długo ma zachowuje młody wygląd. Kiedy śpimy, nasze ciało uwalnia hormon wzrostu, który wpływa na zwiększenie elastyczności skóry. Brak snu może powodować powstawanie zmarszczek i cieni pod oczami. Zatem pamiętaj, by zapewnić sobie co najmniej 8 godzin snu każdego dnia, by wyglądać i czuć się dobrze.

7

Odpowiednia dieta.

Będziesz zaskoczona tym, jak odpowiedni sposób odżywiana się, może wpłynąć na poprawę stanu naszej skóry, sprawiając, że w ciągu kilku dni będzie ona wyglądać młodo i promiennie. Nic nie wpływa tak dobrze na naszą skórę, jak odpowiednia dieta. Odżywcza dieta, zawierająca dużo witamin, minerałów i białek, jest najlepszym sposobem na zapobiegnięcie powstaniu zmarszczek. Ważne jest również, by w ciągu dnia spożywać odpowiednią ilość wody. Pijąc około 3 litrów płynów dziennie, nawilżymy naszą skórę od wewnątrz. Jeśli będziesz odżywiać się prawidłowo i pić dużo wody, zachowasz swoją skórę z dala od wszelkich oznak starzenia się.

8

Ostrożnie z makijażem.

Będziesz zaskoczona tym, jak makijaż może przyśpieszyć proces starzenia się skóry. Kosmetyki blokują skórę, ograniczając jej możliwość oddychania. Spanie w makijażu jest prawdopodobnie jedną z najgorszych rzeczy, jakie możemy zrobić dla naszej cery. Makijaż zostaw tylko na specjalne okazje i wyjścia. Pozwól swojej skórze oddychać.

 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Sanienka - 2011-01-28

Ciekawe spostrzeżenia i zgodzę się, że styl życia jest bardzo ważny, jednak niekiedy to są też uwarunkowania genetyczne. Są osoby z duża mimiką twarzy i wtedy to niewiele pomoże. Także zabiegi np z kwasem hialuronowym są dla nich dużą alternatywą na to, by twarz wyglądała "gładko". Moja sąsiadka ma właśnie taki typ urody i pokusiła się na mezoterapię igłową preparatem bodajże Mesolis plus. Naprawdę wygląda teraz dużo młodziej i zmarszczek nie widać.

Lakshmi - 2010-06-08
w Azji wiele osób (99%) nosi na twarzach maski. Wyglądają jak te które się nosi podczas epidemii czy przeziębienia z tą różnicą że są z materiału. Kobiety noszą je właśnie po to, aby się ochronić przed słońcem (1. mieć jasną skórę, 2. nie mieć zmarszczek). Faktycznie - widziałam wiele starszych pań, których buzia wygląda niczym niemowlęca - gładka i jędrna. Teoretycznie zatem jest to dobry sposób na uniknięcie zmarszczek ale chodzić w takiej masce przez cały dzień to chyba przesada (a może kwestia przyzwyczajenia).
Kurczenie mięśni twarzy w zależności od nastroju - wyra­żające takie uczucia jak: radość, smutek, zdziwienie, gniew...
Jak walczyć ze zmarszczkami mimicznymi?
Kurczenie mięśni twarzy w zależności od nastroju ...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt