Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Hodowla Psów > Jak obliczyć wiek psa?

Jak obliczyć wiek psa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (219 ocen)
Oceń 
Psy są bardzo lojalnymi i przyjaznymi zwierzętami. Ludzie, którzy trzymają psy jako zwierzęta domowe, często traktują je jak członka rodziny. Ale niestety czas życia psa jest o wiele krótszy niż człowieka. Długość życia psa zależy od jego rasy, wielkości i wagi. Duże psy takie jak dog niemiecki wydają się żyć krócej niż na przykład takie psy jak chihuahua. Żywotność dużego psa to koło 8 - 10 lat, podczas gdy długość życia małego psa wyniesie około 13- 15 lat. Psie życie to tylko część życia przeciętnego człowieka. Człowiek w wieku 6 lat jest bardzo młody, a pies mając 6 lat jest już w średnim wieku. Psy mają skrócony okres dzieciństwa i wydłużony czas dorosłości. Zaczynają same chodzić po okresie trzech tygodni od urodzenia i osiągają dojrzałość fizyczną w wieku 18 miesięcy. Jeżeli posiadasz psa i chcesz dowiedzieć się czy jest on właśnie w wieku dojrzewania, dorosłości czy starości zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
1
zęby psa
Najlepszym sposobem na ocenienie wieku psa jest zbadanie stanu jego stanu uzębienia.
2
Sprawdź przednie zęby Twojego psa, zarówno te z dolnej jak i z górnej szczęki. Psy mają widoczne ślady na zębach, które znikają po około 6 latach jego życia.
3
Zaobserwuj czy zęby na zębach twojego pas nie ma widocznego nalotu i czy nie posiada nierównych ostrych krawędzi. Do 12 miesiąca życia pies będzie miał białe i czyste zęby. Wraz z wiekiem zęby stają się coraz gładsze i znaki zaczynają powoli zanikać.
4
Gdy pies będzie miał 3 – 4 lata, na wszystkich przednich zębach psa, tych na dole i tych na górze, znikną wszelkie znaki. Nie będą one jednak całkowicie gładkie i bez nalotu.
5
Gdy pies osiągnie sześć lat wszystkie cztery zęby z przodu będą miały równą powierzchnię i nie zaobserwujemy na nich żadnych niedoskonałości. Będą gładkie i ostre.
6
W wieku 10 lat zęby psa będą bardzo wyrównane i nie będzie na nich żadnych znaków. Staną się płaskie i gładkie.
7
Jeśli pies osiągnie wiek 10 – 15 lat, na jego zębach pojawi się osad. Możesz wówczas zaobserwować również ubytki w uzębieniu.
10 pomysłów na zabawę z psem!
Czego nie może jeść pies?
Jak zrozumieć zachowanie psa?
Czy psu można podawać kości?
Wskazówki
  • Choć nie udowodniono tego jeszcze naukowo, uważa się, że jeden rok psa to tak jak siedem ludzkich lat.
  • Wiek psa zależy od jego wzrostu i wagi, a długość życia od rasy i wielkości.
  • Dwa pierwsze lata życia psa jest równoważne z 10,5 lat życia człowieka. Następnie dodaj psu 4 lata po każdym minionym "roku ludzkim".
  • Większość psów osiąga dojrzałość w wieku 18 miesięcy, co jest równe wiekowi 10 letniej osoby. 15 letni pies będzie równy wiekowo 105 letniej osobie.
Przeczytaj teraz: Jak zrozumieć psa?
 4/5 (219 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Przemo - 2010-10-21
można też obliczyć tak że pies ma 1,2,3,4,5,6..... i ileś tam lat i powiedzmy że ma 5 lat to 5 razy 7, 4 razy siedem, 3razy siedem. Wiek psa mnożymy przez siedem i wychodzi wiek psa w przeliczenia na człowieka
Wiek psa Wiek człowieka
1 7
2 14
3 21
4 28
5 35
6 42
7 49
8 56
9 63
10 70
... ...
Ilona - 2010-06-08

Dwa pierwsze lata życia psa jest równoważne z 10,5 lat życia człowieka. Następnie każdy kolejny rok odpowiada 4 lata.

Tomek - 2010-06-08
a jest jeszcze jakaś metoda przeliczania wieku psa (liczby lat), na wiek ludzki, wie ktoś jak to się robi?
Podobnie jak w komunikowaniu się między ludźmi, w celu efektywnego porozumienia się z psem, należy starać się, by...
Jak porozumieć się z psem?
Podobnie jak w komunikowaniu się między ludźmi, w celu efektywnego porozumienia się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Arleta Pilc
  • Elzbieta Macherzynska
  • Agnieszka Wiśniewska
  • Adrian Kusinski
  • Kina Kulczyńska
  • Ciuszki Za Grosze
  • Beata Sierocinska
  • Janina Iłędo
  • Patrycja Jank
  • Margot Ta
  • Jadwiga Tołkacz
  • Alicja Pal
  • Monika Kut Stamirowski
  • Damian Mazur
  • Helena Napiórkowska
  • Bartosz Psuj
  • Jakub Ajchler
  • Jolanta Szczepańska
  • Dorota Wojtczak
  • Ania Przybył
  • Teresa Mroczek
  • Renata Malec
  • Wiesia Płonka
  • Marzena Wodowska
  • Ryszard Chyliński
  • Rudolf Awataria
  • Mariusz Majewski Mungo
  • Zbigniew Chałupa
  • Dorota Czajowska
  • Nina Daria Skuzińska
pasożyt