Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zwichnięcia i Skręcenia > Jak zmniejszyć opuchliznę dłoni i stóp?

Jak zmniejszyć opuchliznę dłoni i stóp?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Jest mnóstwo powodów puchnięcia dłoni i stóp. Należą do nich między innymi ciąża, otyłość, alergie, zatrzymanie sodu, uczulenia, złe odżywianie, terapie hormonalne, upały, ciągłe chodzenie i wiele innych. Aby rozwiązać ten problem, warto poznać jego przyczynę. Jeśli cierpisz na chroniczne puchnięcie dłoni lub stóp, możesz zrobić wiele rzeczy, aby sobie ulżyć i sprawić, żeby opuchlizna zeszła.
1
sposoby na opuchliznę - krok 1

Pij przynajmniej dwa litry wody dziennie. Wypłucze to toksyny z organizmu, a co za tym idzie - pomoże zredukować opuchliznę.

2
sposoby na opuchliznę - krok 2

Usiądź sobie. Daj stopom odpocząć. Pogarszasz tylko stan opuchniętych kostek i stóp ciągle chodząc. Daj im trochę wytchnienia.

3
sposoby na opuchliznę - krok 3

Unieś stopy i dłonie. W pozycji siedzącej, połóż stopy na stołku. Stopy powinny znajdować się na wyższym poziomie, niż serce. Dłonie połóż na poduszkach, aby były uniesione wyżej, niż pozostała część rąk.

4
sposoby na opuchliznę - krok 4

Noś skarpetki bezuciskowe. Unikaj ciasnych butów. Ważne, aby stopy miały trochę luzu i nie męczyły się dodatkowo walką ze ściągaczem w skarpetce lub wysoką szpilką.

5
sposoby na opuchliznę - krok 5

Masuj stopy i dłonie. Możesz poprosić kogoś, aby wykonał dla Ciebie taki masaż. Poprawi on krążenie krwi. Pomoże również pozbyć się nadmiaru płynów w tych okolicach.

6
sposoby na opuchliznę - krok 6

Obłóż dłonie i stopy kostkami lodu. Zimno pomoże zmniejszyć opuchliznę. Trzymaj lód przez około dziesięciu minut. Następnie usuń go na kolejne dziesięć po czym znów połóż na dziesięć minut. Powtórz kilka razy.

7
sposoby na opuchliznę - krok 7

Zdrowo się odżywiaj. Jedz dużo produktów odżywczych. Spożywaj dużo owoców i warzyw. Jeśli jesteś zdrowy Twoje ciało będzie reagowało prawidłowo i nie będziesz musiał się zmagać z opuchnięciami.

8
sposoby na opuchliznę - krok 8

Nie nadużywaj soli. Unikaj kofeiny i alkoholu. Wszystkie te produkty zwiększają ryzyko wystąpienia opuchnięć.

9
sposoby na opuchliznę - krok 9

Włącz ćwiczenia w plan swojego dnia. Udowodniono, że regularne, konsekwentne ćwiczenia pomagają w redukcji opuchlizn stóp i dłoni.

Wskazówki
  • Zdefiniuj przyczynę puchnięcia stóp lub dłoni i postaraj się pozbyć problemu.
  • Odwiedź lekarza, jeśli sobie nie radzisz z opuchliznami, lub zauważasz zmiany skórne.
  • Unikaj szpilek i ciasnego obuwia.
 2.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kasia - 2014-08-25
Mi stópki masuje codziennie mój mąż. Są milutkie i zdrowe jak u niemowlaka.
Marta - 2010-06-08
zimne okłady lub schłodzenie dłoni/stóp w zimnej wodzie rzeczywiście przynosi chwilową ulgę, podobno skuteczne jest też połączenie gorących i zimnych okładów (robionych naprzemiennie)
Nerki odgrywają kluczową funkcję w oczyszczaniu krwi i usuwaniu nadmiaru płynów zgromadzonych w organizmie. Jeśli nie...
Domowe sposoby na opuchliznę nóg
Nerki odgrywają kluczową funkcję w oczyszczaniu krwi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt