Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zwichnięcia i Skręcenia > Jak zmniejszyć opuchliznę dłoni i stóp?

Jak zmniejszyć opuchliznę dłoni i stóp?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Jest mnóstwo powodów puchnięcia dłoni i stóp. Należą do nich między innymi ciąża, otyłość, alergie, zatrzymanie sodu, uczulenia, złe odżywianie, terapie hormonalne, upały, ciągłe chodzenie i wiele innych. Aby rozwiązać ten problem, warto poznać jego przyczynę. Jeśli cierpisz na chroniczne puchnięcie dłoni lub stóp, możesz zrobić wiele rzeczy, aby sobie ulżyć i sprawić, żeby opuchlizna zeszła.
1
sposoby na opuchliznę - krok 1

Pij przynajmniej dwa litry wody dziennie. Wypłucze to toksyny z organizmu, a co za tym idzie - pomoże zredukować opuchliznę.

2
sposoby na opuchliznę - krok 2

Usiądź sobie. Daj stopom odpocząć. Pogarszasz tylko stan opuchniętych kostek i stóp ciągle chodząc. Daj im trochę wytchnienia.

3
sposoby na opuchliznę - krok 3

Unieś stopy i dłonie. W pozycji siedzącej, połóż stopy na stołku. Stopy powinny znajdować się na wyższym poziomie, niż serce. Dłonie połóż na poduszkach, aby były uniesione wyżej, niż pozostała część rąk.

4
sposoby na opuchliznę - krok 4

Noś skarpetki bezuciskowe. Unikaj ciasnych butów. Ważne, aby stopy miały trochę luzu i nie męczyły się dodatkowo walką ze ściągaczem w skarpetce lub wysoką szpilką.

5
sposoby na opuchliznę - krok 5

Masuj stopy i dłonie. Możesz poprosić kogoś, aby wykonał dla Ciebie taki masaż. Poprawi on krążenie krwi. Pomoże również pozbyć się nadmiaru płynów w tych okolicach.

6
sposoby na opuchliznę - krok 6

Obłóż dłonie i stopy kostkami lodu. Zimno pomoże zmniejszyć opuchliznę. Trzymaj lód przez około dziesięciu minut. Następnie usuń go na kolejne dziesięć po czym znów połóż na dziesięć minut. Powtórz kilka razy.

7
sposoby na opuchliznę - krok 7

Zdrowo się odżywiaj. Jedz dużo produktów odżywczych. Spożywaj dużo owoców i warzyw. Jeśli jesteś zdrowy Twoje ciało będzie reagowało prawidłowo i nie będziesz musiał się zmagać z opuchnięciami.

8
sposoby na opuchliznę - krok 8

Nie nadużywaj soli. Unikaj kofeiny i alkoholu. Wszystkie te produkty zwiększają ryzyko wystąpienia opuchnięć.

9
sposoby na opuchliznę - krok 9

Włącz ćwiczenia w plan swojego dnia. Udowodniono, że regularne, konsekwentne ćwiczenia pomagają w redukcji opuchlizn stóp i dłoni.

Wskazówki
  • Zdefiniuj przyczynę puchnięcia stóp lub dłoni i postaraj się pozbyć problemu.
  • Odwiedź lekarza, jeśli sobie nie radzisz z opuchliznami, lub zauważasz zmiany skórne.
  • Unikaj szpilek i ciasnego obuwia.
 2.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kasia - 2014-08-25
Mi stópki masuje codziennie mój mąż. Są milutkie i zdrowe jak u niemowlaka.
Marta - 2010-06-08
zimne okłady lub schłodzenie dłoni/stóp w zimnej wodzie rzeczywiście przynosi chwilową ulgę, podobno skuteczne jest też połączenie gorących i zimnych okładów (robionych naprzemiennie)
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie codziennych czynności. Obrzęk nie tylko jest bolesny, ale wywołuje...
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt