Tutaj jesteś: Sztuka i Rozrywka > Sztuka > Rysunek > Jak narysować twarz?

Jak narysować twarz?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (309 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Myślisz, że narysowanie twarzy jest trudne? Mylisz się! Wszystkie twarze złożone są z prostych kształtów. Przeczytaj poniższe wskazówki a dowiesz się, jak w prosty sposób narysować ludzką twarz. Jeśli opanujesz tych kilka prostych kroków, będziesz w stanie narysować wiarygodną twarz ustawioną pod każdym kątem i w każdej pozycji. W trakcie uczenia się przekonasz się, że można narysować każdą ludzką twarz korzystając ze standardowych pomiarów, które mają zastosowanie podczas odzwierciedlania większości twarzy. Istotne jest, aby opanować wszystkie podstawowe kroki i dopiero wtedy przejść do następnych. Pamiętaj, że najważniejsze są ćwiczenia. Możesz zacząć rysować twarze z gazet, czasopism i zdjęć. Staraj się rysować różne postacie – osobę starszą, młodzież, mężczyznę, kobietę, dziecko, itd. Rysuj twarze pod każdym możliwym kątem i w różnych warunkach oświetlenia. To zaskakujące jak sama twarz może wyglądać zupełnie inaczej w różnym świetle. Wykonuj jeden krok na raz. I jeszcze jedno – standardowe wymiary to tylko ogólne wytyczne, które możesz zmieniać w razie konieczności.
1
rysowanie twarzy
Zacznij od narysowania na kartce owalu. Naszkicuj go bardzo delikatnie i nie martw się, jeśli nie wszystko wyjdzie symetrycznie.

Tylko niewiele osób ma kształt głowy i rysy twarzy identyczne z obu stron.

A teraz czas na pierwsze wymiary standardowe – oczy znajdują się w połowie wysokości owalu twarzy, a nie jak mogłoby się wydawać na 1/3 wysokości. Uszy powinny znajdować się na jednej linii z oczami.

Dolną część owalu podziel poziomo na dwie części, aby ustalić położenie czubka nosa. Wolną przestrzeń poniżej nosa ponownie podziel na pół w poziomie – na linii tej powinny znajdować się usta.
2
rysowanie twarzy 2
Jeszcze kilka standardowych wymiarów, które ułatwią ci rysowanie. Przestrzeń między środkiem oczu a czubkiem nosa utworzy nam trójkąt równoboczny. W rzeczywistości wielu artystów zaczyna rysowanie portretu od właśnie tego trójkąta, aby ustalić pozycje oczu i nosa. Ze środka oczu poprowadź w dół linie przerywane – będzie to dla nas informacja, gdzie powinny znajdować się kąciki ust.
3
rysowanie twarzy 3
Teraz postaraj się narysować tę samą twarz z boku. Zwróć uwagę, że nadal ma ona owalny kształt, z tą małą różnicą, że została ona nieco pochylona w prawo, a część, która będzie stanowić szczękę jest nieco spłaszczona. W tym przypadku również sprawdzają się wyżej przedstawione standardowe wymiary.

Na rysunku E przedstawiono nieco inne standardowe wymiary. Ludzie mają tendencję do rysowania uszu zbyt daleko z tyłu głowy. Zatem odległość od krawędzi oka do tylnej części ucha powinna być taka sama, jak odległość od kącika oka do brody.
4
rysowanie twarzy 4
Umiesz już naszkicować twarz z przodu i z boku. Teraz czas narysować twarz w formie trójwymiarowej. Oczywiście zaczynamy od naszkicowania owalu.

Nadal musisz zaznaczyć linie przerywane, ale z tą różnicą, że powinny być one nieco zaokrąglone. Porównaj rysunki, to z pewnością zrozumiesz o co chodzi.

Nawet jeśli na twarz nie naniosłeś jeszcze żadnych cech, zwróć uwagę, że zaokrąglone linie dają nam wrażenie, że mamy do czynienia z zaokrąglonym obiektem. Łatwo zauważyć, że to głowa, a nie piłka, jajko, poduszka czy cokolwiek innego.

Dodaj teraz charakterystyczne rysy podążając za liniami przerywanymi. I teraz w prosty sposób bez większego wysiłku masz trójwymiarową głowę.

Porównaj rysunek B z rysunkiem G. Pamiętaj jednak, że rysy muszą być zgodne z przebiegiem linii.
5
rysowanie twarzy 5
Teraz już wiemy jak narysować trójwymiarowe twarze, ale to tylko mały krok w procesie uczenia się. Musisz zrozumieć w jaki sposób można zmienić pozycję głowy z boku na bok lub z góry do dołu.

Na rysunku H linie przerywane zaznaczone są dość ostro do góry po prawej stronie głowy, podczas gdy środkowa linia przeciągnięta jest do góry na lewą krawędź. Teraz na liniach tych należy zaznaczyć wszystkie rysy i dzięki temu otrzymujemy twarz patrzącą w dół.

Na rysunku I wykonano odwrotny zabieg, dzięki czemu linie przerywane nakreśliły nam twarz patrzącą do góry. Należy tylko dodać jeden znak, który będzie stanowił podbródek. Najlepszym sposobem na narysowanie takiej twarzy jest naszkicowanie kilku linii, a następnie poprawianie ich w razie potrzeby.

Dodaj wszystkie niezbędne cechy, aby zobaczyć, w którą stronę twarz jest skierowana. Ćwicz szkicowanie, już wkrótce będziesz w stanie naszkicować twarz w każdej pozycji i pod każdym kątem.
6
rysowanie twarzy 6
Teraz już wiesz, jak naszkicować głowę pod odpowiednim kątem. Teraz nadszedł czas, by dodać nieco cieni do stworzenia podstawowych cech.

Jeśli mamy płaską twarz, możemy zaznaczyć z której strony pada światło. Na rysunku J możemy zaobserwować światło pochodzące z prawej strony, zatem wszystkie cienie skupiają się na stronie lewej.

Chociaż wszystkie cienie są ważne, pragnę zwrócić szczególną uwagę na trzy obszary. Są one w stanie bardziej niż inne zasugerować widzowi, jakie rysy twarzy ma naszkicowana osoba.

Cienie nad oczami (nawet z prawej strony) wskazują, że oczy są osadzone głęboko w oczodołach. Teraz zwróć uwagę na kształt nosa. Mamy wrażenie, że znajduje się z przodu twarzy, wskazuje na to cień po lewej stronie. Spłaszczone V stanowi nozdrza, pod nimi znajduje się delikatny cień.

Zwróć również uwagę, że często dolna warga nie jest narysowana w całości. Często lepiej wygląda, jeśli jej obecność zasugerujemy cieniem pod spodem. Ten cień natychmiast się kończy i poniżej zaznaczony jest lekko wystający podbródek.
7
rysowanie twarzy 7
Dodawanie fryzur jest bardzo proste. Możesz teraz uruchomić własną twórczość, zarówno jeśli chodzi o kobiety jak i mężczyzn.
8
rysowanie twarzy 8
Wreszcie mamy całą trójwymiarową twarz wraz z rysami, cieniami i fryzurą.

Spójrz na te dwa rysunki – twarz kobiety skierowana jest do dołu, natomiast twarz mężczyzny do góry, obie w lewą stronę. Spójrz na szkice linii na zdjęciach – standardowe wymiary niemal idealnie się pokrywają.

Postaraj się stosować do powyższych wskazówek i naszkicować te dwa portrety. Ćwicz dużo, w końcu na pewno uzyskasz pożądany efekt. Dodaj cienie, aby wydobyć charakterystyczne kształty wszystkich części twarzy. Cienie pod nosem, w okolicach oczu i dolnej wargi są szczególnie ważne, by stworzyć odpowiednią strukturę kości.

Nie zniechęcaj się, jeśli coś pójdzie nie tak. Ćwicz wszędzie, gdzie tylko możesz. Po pewnym czasie z pewnością opanujesz tę sztukę.
 3/5 (309 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

MV - 2014-11-03
Dziękuję za radę, dzięki temu pierwszy raz narysowałem coś co w miarę przypomina ludzką twarz.
EmmelineVoorhees - 2012-02-05
Nie chcę być złośliwa, ale jak mam narysować twarz mojego kuzyna, jeśli jest ona zdeformowana?
Nawet pod warstwą makijażu, rano często wyglądamy na zmęczone i senne. Oto kilka trików, którymi możesz wzbogacić swój...
Jak rozświetlić twarz?
Nawet pod warstwą makijażu, rano często wyglądamy na zmęczone i senne. Oto kilka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt