Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jak nauczyć dziecko pić z butelki?

Jak nauczyć dziecko pić z butelki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie należy dziwić się, że dzieci są uparte i nie chcą pić mleka z butelki. Butelki i smoczki to nie to samo co pierś matki, nawet jeśli trzyma ją osoba, która dba i opiekuje się dzieckiem. Jednakże małe dzieci można nauczyć picia z butelki, jeżeli ich matka nie dysponuje pokarmem. Ale co jeśli dziecko nie chce butelki? Niektóre dzieci karmione piersią nie będą zgadzały się z odstawieniem ich od niej. Nie należy panikować w takiej sytuacji, ponieważ problem ten może zostać szybko i racjonalnie rozwiązany. Nie musisz zmieniać swoich planów o powrocie do pracy i nie będziesz musiała głodzić dziecka lub spuszczać dla niego pokarmu. Oto kilka sztuczek i wskazówek dla matek karmiących dzieci piersią. Pamiętaj, że jeżeli nie zadziała jeden sposób powinnaś wypróbować następny i się nie poddawać.
1
Nie oferuj dziecku butelki wcześniej niż przed upływem 4 tygodnia jego życia, aby go do niej przyzwyczaić. Nauczenie dziecka picia z butelki jest łatwiejsze w późniejszym czasie (gdy dziecko będzie nieco starsze). Problemy z brodawkami również mogą przyczynić się do szybszego zakończenia karmienia piersią. Nie myśl, że ty jako matka jesteś jedyną osobą, na której spoczywa obowiązek nauczenia dziecka picia z butelki. Możesz zlecić to zadanie swojej opiekunce. Ale pamiętaj, że karmienie piersią budzi między dzieckiem, a matką silną więź. Karmienie butelką wpływa na dobre relacje między dzieckiem a opiekunką.
2
Wprowadź butelkę na dwa tygodnie przed planowanym powrotem do pracy. Dzięki temu dziecko będzie miało nieco więcej czasu, by przyzwyczaić się do butelki. Nie musisz dawać dziecku mleka cały czas w butelce, wystarczy dwa razy na tydzień, a Twoja pociecha na pewno nabierze wprawy.
3
Dziecko nie może być karmione na początku przez matkę butelką, ponieważ pociecha wyczuwając obecność matki nie chce zadowalać się sztucznym mlekiem, skoro prawdziwe znajduje się tylko kilka warstw pod ubraniem. Niektórym dzieciom może nawet przeszkadzać obecność matki w tym samym pokoju. Więc może najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie karmienia butelką przez ojca lub opiekuna. Ignoruj uwagi na temat tego, że ktoś miał rację, by uczyć dziecko pić z butelki od samego początku. Trzeba mieć na uwadze, że dziecko odzwyczai się od piersi i mleka matki na stałe i nie będzie chciało już więcej go spożywać.
Jak odstawić dziecko od butelki?
Jak myć szklane butelki?
Jak zakończyć laktację?
Jak przyzwyczaić dziecko do butelki?
Ostrzeżenia
  • Nie podpieraj butelki i nie zostawiaj dziecka z butelką bez nadzoru. Może być to naprawdę niebezpieczne. Jeśli dziecko ssie butelkę na leżąco, istnieje ryzyko zadławienia. Płyn może przedostać się do ucha środkowego wywołując infekcję. Pamiętaj, że czas karmienia to bardzo intymna chwila. Dziecko wyczuwając czyjąś obecność czuje się znacznie pewniej.
Wskazówki
  • Pamiętaj, że istnieją alternatywy dla butelki. Dzieci mogą być karmione z kubka, zakraplacza lub mogą przyjmować pokarm łyżeczką.
4
Wybór ojca na osobę, która jako pierwsza podaje dziecku butelkę jest dobrym rozwiązaniem, ale jeśli dziecko nie akceptuję butelki od taty i ma to być przyczyną jego frustracji i płaczu lepiej tego zaniechaj i wybierz inną osobę. Możesz również zlecić to zadanie babci lub osobie, która posiada doświadczenie w karmieniu butelką. Z czasem dziecko nauczy się trzymać samo butelkę, więc karmienie będzie można zlecić ojcu.
5
Może minąć trochę czasu zanim zdobędziesz doświadczenie w karmieniu butelką, a osoby wynajęte do karmienia zastępczego będą musiały uzbroić się w cierpliwość. Karmienie butelką jest nie lada wyzwaniem dla opiekunów i dziecko musi z nimi współpracować. To nie powinna być walka.
6
Możesz eksperymentować z różnymi stanowiskami odpowiednimi dla karmienia butelką. Niektórym dzieciom karmienie butelką kojarzy się z czymś przyjemnym i zajmują prawię taką samą pozycję jak do karmienia piersią, ponieważ istnieje wówczas kontakt ze skórą i czują się bezpiecznie. Najważniejsze w karmieniu butelką jest to, by opiekun wiedział, co robi i jak się zachować w danej sytuacji. Każdy ma jednak na to swój sposób. Na przykład niektóre dzieci w pierwszym etapie karmienia wolą być podtrzymywane w pozycji pionowej na kolanach opiekuna w pozycji odwróconej, zamiast patrzeć mu w twarz.
7
Spróbuj chodzić z dzieckiem wokoło i podawać mu butelkę. Jeśli użyjesz do tego celu specjalnego nosidełka, zadanie może być znacznie prostsze.
8
Nie czekaj, aż dziecko będzie głodne i będzie rozpaczliwie poszukiwało sutka. Dla niemowląt, jak i dla ludzi dorosłych, wprowadzanie nowych doświadczeń jest dobrym rozwiązaniem, gdy są wypoczęci i nie zaniepokojeni.
9
Spróbuj smoczków, które kształtem przypominają sutki i brodawki. Użyj smoczka, który jest szeroki u dołu i zwęża się stopniowo do czubka. Będzie wyglądem przypominał kobiecą pierś i brodawki. Unikaj smoczków z bardzo krótkimi końcówkami.
10
Przepływ mleka około jednej kropli na sekundę jest łatwy dla większości dzieci. Musisz ocenić jak szybko płynie mleko przechylając butelkę do góry dnem i obserwując ją. Szybki przepływ może przytłoczyć dziecko, które przyzwyczajone jest do piersi. Wolniejszy przepływ wiąże się z dłuższym czasem ssania.
11
butelki do karmienia niemowląt
Jeżeli dziecko nie jest zadowolone z jednego rodzaju smoczków, spróbuj innego. Bez względu na tym, co pisze na opakowaniu żaden sztuczny smoczek nie jest taki sam, jak naturalny sutek matki.
12
Zanim podasz dziecku butelkę, podgrzej smoczek pod strumieniem gorącej wody. Jeśli twoje dziecko zaczyna ząbkować, schłodź smoczek w lodówce.
13
Zamiast wpychać smoczek do ust dziecka, umieść go w pobliżu. Staraj się przekonać dziecko, by otworzyło usta i samodzielnie sięgnęło po smoczek, tak samo jak sięgało po twoją pierś. Upewnij się, że dziecko złapało cały smoczek, a nie tylko jego końcówkę. Jeśli podczas karmienia butelką dziecko nauczy się przetrzymywać smoczek, może to wywołać ból podczas karmienia piersią.
Wskazówki
Ostrzeżenia
 3.6/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dorota - 2013-11-25
chcę żeby moja córeczka piła z butelki lecz nie umiem się z tym poradzić czy może ktoś mi coś poradzić
 
Ulewanie spowodowane jest połykanym przez niemowlaka powietrzem, które z kolei wypycha pokarm z żołądka. Jest to...
Co zrobić, aby dziecku się odbiło po jedzeniu?
Ulewanie spowodowane jest połykanym przez niemowlaka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt