Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak wyprać zapleśniały śpiwór?
Jak wyprać zapleśniały śpiwór?

Jak wyprać zapleśniały śpiwór?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Zostawiłaś śpiwór w przyczepie kempingowej na zimę i teraz śmierdzi stęchlizną a pleśń pojawiła się w środku? Może przechowywałaś w piwnicy, która podmokła a w śpiworze narosła pleśń. Martwisz się jak pozbędziesz się zapachu pleśni i białego nalotu? Może powinnaś wyrzucić śpiwór? Poczekaj, jest jeszcze nadzieja na uratowanie śpiwora. Poczytaj poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Pralka o dużej pojemności, Proszek lub płyn do prania, Borax, Płyn do płukania, Płyn do odświeżania tkanin, Wybielacz (bezpieczny dla kolorów), Miejsce do powieszenia śpiwora
1
Jeżeli nie masz pralki o dużej pojemności, powinnaś skorzystać z pralni. Włóż śpiwór do pralki, wsyp proszek do prania, wlej płyn do płukania, tak jak przy każdym praniu. Posyp na śpiwór ½ kubka boraxu, i wlej pół nakrętki wybielacza. Pierz śpiwór w temperaturze podanej na metce, nastaw wirowanie również według zaleceń producenta śpiwora.
2
Jak tylko proces prania się skończy, wyjmij śpiwór. Rozsuń wszystkie zamki, abyś mogła powiesić śpiwór płasko na sznurku. Jeżeli nie masz sznurka, przewieś śpiwór przez płot, albo jakąś barierkę.
3
Popsikaj cały śpiwór płynem do odświeżania tkanin na zewnątrz i wewnątrz. Powtarzaj tę czynność codziennie, dopóki odór ustąpi.
4
Zostaw śpiwór na kilka dni na powietrzu. Jeżeli pada deszcz, nie przejmuj się, deszczówka jest pomocna w usuwaniu różnych plam i zapachów. Może nawet usunąć plamy z moczu. Sprawdzaj codziennie czy przykry zapach się ulotnił, jeżeli nie to pryskaj płynem do odświeżania tkanin, aż do skutku.
Jak wybielić stanik?
Jak zafarbować spodnie na czarno?
Jak prać poduszki?
Jak uratować rozciagnięty sweter?
Wskazówki
  • Ważna jest pojemność pralki, śpiwór pochłania dużą ilość wody i robi się bardzo ciężki, więc twoja pralka może się spalić, jeżeli nie ma przewidzianego takiego ciężaru.
Przeczytaj teraz: Jak wybrać namiot?
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Co zabrać pod namiot?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub