Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak wyprać zapleśniały śpiwór?
Jak wyprać zapleśniały śpiwór?

Jak wyprać zapleśniały śpiwór?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Zostawiłaś śpiwór w przyczepie kempingowej na zimę i teraz śmierdzi stęchlizną a pleśń pojawiła się w środku? Może przechowywałaś w piwnicy, która podmokła a w śpiworze narosła pleśń. Martwisz się jak pozbędziesz się zapachu pleśni i białego nalotu? Może powinnaś wyrzucić śpiwór? Poczekaj, jest jeszcze nadzieja na uratowanie śpiwora. Poczytaj poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Pralka o dużej pojemności, Proszek lub płyn do prania, Borax, Płyn do płukania, Płyn do odświeżania tkanin, Wybielacz (bezpieczny dla kolorów), Miejsce do powieszenia śpiwora
1
Jeżeli nie masz pralki o dużej pojemności, powinnaś skorzystać z pralni. Włóż śpiwór do pralki, wsyp proszek do prania, wlej płyn do płukania, tak jak przy każdym praniu. Posyp na śpiwór ½ kubka boraxu, i wlej pół nakrętki wybielacza. Pierz śpiwór w temperaturze podanej na metce, nastaw wirowanie również według zaleceń producenta śpiwora.
2
Jak tylko proces prania się skończy, wyjmij śpiwór. Rozsuń wszystkie zamki, abyś mogła powiesić śpiwór płasko na sznurku. Jeżeli nie masz sznurka, przewieś śpiwór przez płot, albo jakąś barierkę.
3
Popsikaj cały śpiwór płynem do odświeżania tkanin na zewnątrz i wewnątrz. Powtarzaj tę czynność codziennie, dopóki odór ustąpi.
4
Zostaw śpiwór na kilka dni na powietrzu. Jeżeli pada deszcz, nie przejmuj się, deszczówka jest pomocna w usuwaniu różnych plam i zapachów. Może nawet usunąć plamy z moczu. Sprawdzaj codziennie czy przykry zapach się ulotnił, jeżeli nie to pryskaj płynem do odświeżania tkanin, aż do skutku.
Jak używać wybielacza do tkanin?
Jak prawidłowo prać ubrania?
Jak pozbyć się plam z krwi?
Jak uratować skurczony sweter?
Wskazówki
  • Ważna jest pojemność pralki, śpiwór pochłania dużą ilość wody i robi się bardzo ciężki, więc twoja pralka może się spalić, jeżeli nie ma przewidzianego takiego ciężaru.
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Borówka amerykańska to owoc, do którego nadal podchodzimy w Polsce z pewną rezerwą. O wiele bliższe i bardziej swojskie...
Każdy kotek musi mieć w domu spokojne miejsce, w którym zaszyje się, by wypocząć i podrzemać. Zresztą bardzo często...
Jak zrobić namiot dla kota ze starej koszulki?
Każdy kotek musi mieć w domu spokojne miejsce, w którym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Hanna Zych
  • Weronika Zwolińska
  • Alicja Filus
  • Angelika Anna Stepien
  • Robert Witkowski
  • Król Marcin
  • Dorota Burkat
  • Elzbieta Mielcarz
  • Jerzy Kociołek
  • Anna Derek
pasożyt