Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić masę papierową?

Jak zrobić masę papierową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (240 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Stworzenie własnego papieru to doskonały sposób na recykling odpadów, które masz w domu. Możesz potem stworzyć z niego niezwykłe dzieła. Pierwszym krokiem do zrobienia papieru jest stworzenie masy papierowej. Masa papierowa może być przekształcona w papier, ale zanim do tego dojdzie musisz upewnić się, że jest ona dobrej jakości. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić masę papierową.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Skrawki papieru, Ścierki lub szmaty, Blender lub mikser
1

Przygotuj stanowisko do pracy. Podczas wytwarzania masy papierowej można nieźle nabrudzić, przygotuj więc jakąś folię zabezpieczającą, aby ochronić meble. Miej też po ręką szmaty, by na świeżo wyczyścić ewentualne zabrudzenia.

2
Wybierz papier, którego użyjesz na potrzeby projektu. Możesz użyć każdego rodzaju papieru, np. kawałków kolorowej bibuły - dzięki temu powstanie wielokolorowy papier. Równie dobrze sprawdzają się gazety.
3
Rozważ także użycie chusteczek higienicznych, papieru toaletowego lub ręczników papierowych. Dzięki nim możesz uzyskać bardziej delikatny biały papier. Dla stworzenie sztywniejszego papieru wykorzystaj nieużywany papier do drukarki.
4
Potnij skrawki papieru na 2,5 cm kawałki. Oczywiście nie muszą być one dokładnie równe. Będziesz potrzebować około 4 filiżanek tak rozdrobnionych skrawków papieru.
5
Pocięty papier wrzuć na około 2 godziny do ciepłej wody, w tym czasie dobrze rozmoknie i będzie ci go łatwiej zgniatać.
6
Umieść ciepłą wodę w blenderze, napełnij go do około połowy. Dorzuć do pełna rozmoczonego papieru i całość zmiksuj. Powinieneś uzyskać konsystencję jak zupa-krem. Miksuj wystarczająco długo, by w masie nie było żadnych całych kawałków papieru. Twoja masa jest gotowa do wykorzystania.
Jak zrobić kolaż?
Jak zrobić dekoracje – papierowe kule?
Jak zrobić zakładkę do książki?
Jak ozdobić zeszyty?
Wskazówki
  • Eksperymentuj z różnymi kolorami i fakturami papieru a uzyskasz bardzo różnorodne efekty.
  • Podczas produkcji masy papierowej noś fartuch, bo możesz się poplamić, a masę trudno potem wyczyścić.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić papier?
 4.8/5 (240 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Skrzatolog - 2014-04-15
a wiecie jak zrobić skrzata?
arimor - 2013-01-07
Z takiej masy można zrobić papier czerpany, co jest świetnym sposobem na recykling i produkcję własnej papeterii czy kartek na notatki. Nauczyłam się tej techniki na festiwalu slot art. Należy wlać masę papierową do miski w proporcji: szklanka masy na 2 szklanki wody i dobrze zamieszać. Następnie użyć zrobionego przez siebie sitka (wystarczy dowolna ramka np. o starym obrazku z przyczepioną pinezkami wykrochmaloną na sztywno firanką o wąskich oczkach lub sztywnym metalowym drobnym sitkiem). Sitko zanurzamy w wodzie z masą i poruszamy tak, by osadziły się na nim papierowe strzępki, po czym odcedzamy wodę i kładziemy ramkę masą do dołu na kawałku materiału. Odsączamy resztę wody dociskając do sitka papierowy ręcznik albo gąbeczkę, po czym zabieramy sitko. Teraz możemy ozdobić nasz papier np. zasuszonymi kwiatkami - same się do niego przykleją. Następnie zakrywamy go drugim kawałkiem materiału i wieszamy gotowy papier w materiale na sznurku do wyschnięcia. Przyczepiamy całość klamerką. Na drugi dzień wyciągamy arkusik spomiędzy materiałów.
Kobra - 2012-12-08
No dobra, ale co potem z tą masą? Piszesz, że można zrobić papier i wogóle, i to mnie interesowało. Ale jak mam go zrobić? Bo w napoczeniu skrawków nic trudnego nie ma, interesowałoby mnie, co dalej z tą masą czynić
daria16rog - 2012-12-03
Szkoda papieru.
pati - 2012-02-03
hahahah weźcie...
pati - 2011-11-20
a jak ktoś nie ma miksera ani blendera to co ma zrobić? :(
Ida - 2011-01-17
Do patry200019: dolej na oko. Ale dolewaj mało. Na początek dawaj jedną łyżkę na kilka kartek papieru. Później będziesz mogła dodać więcej wody. Chodzi o konsystencje masy - jak będzie zbyt twarda i sztywna to dodasz więcej.
patry200019 - 2011-01-16
a ile tej wody dodać ?
Brumka - 2010-10-13
do kaczuszka: z masy papierowej można robić płaskorzeźby, maski karnawałowe, naczynia, broszki, ozdoby na choinkę - ogólnie wszystko. Fajna sprawa!
Kaczuszka - 2010-06-10
po co się robi masę papierową?
Opisana tutaj kokarda składa się z wielu pętli różnych rozmiarów. Z zewnątrz są one większe, a zmniejszają się...
Jak zrobić kokardę na prezent?
Opisana tutaj kokarda składa się z wielu pętli różnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt