Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić masę papierową?

Jak zrobić masę papierową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (240 ocen)
Oceń 
Stworzenie własnego papieru to doskonały sposób na recykling odpadów, które masz w domu. Możesz potem stworzyć z niego niezwykłe dzieła. Pierwszym krokiem do zrobienia papieru jest stworzenie masy papierowej. Masa papierowa może być przekształcona w papier, ale zanim do tego dojdzie musisz upewnić się, że jest ona dobrej jakości. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić masę papierową.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Skrawki papieru, Ścierki lub szmaty, Blender lub mikser
1

Przygotuj stanowisko do pracy. Podczas wytwarzania masy papierowej można nieźle nabrudzić, przygotuj więc jakąś folię zabezpieczającą, aby ochronić meble. Miej też po ręką szmaty, by na świeżo wyczyścić ewentualne zabrudzenia.

2
Wybierz papier, którego użyjesz na potrzeby projektu. Możesz użyć każdego rodzaju papieru, np. kawałków kolorowej bibuły - dzięki temu powstanie wielokolorowy papier. Równie dobrze sprawdzają się gazety.
3
Rozważ także użycie chusteczek higienicznych, papieru toaletowego lub ręczników papierowych. Dzięki nim możesz uzyskać bardziej delikatny biały papier. Dla stworzenie sztywniejszego papieru wykorzystaj nieużywany papier do drukarki.
4
Potnij skrawki papieru na 2,5 cm kawałki. Oczywiście nie muszą być one dokładnie równe. Będziesz potrzebować około 4 filiżanek tak rozdrobnionych skrawków papieru.
5
Pocięty papier wrzuć na około 2 godziny do ciepłej wody, w tym czasie dobrze rozmoknie i będzie ci go łatwiej zgniatać.
6
Umieść ciepłą wodę w blenderze, napełnij go do około połowy. Dorzuć do pełna rozmoczonego papieru i całość zmiksuj. Powinieneś uzyskać konsystencję jak zupa-krem. Miksuj wystarczająco długo, by w masie nie było żadnych całych kawałków papieru. Twoja masa jest gotowa do wykorzystania.
Jak zrobić podkładki pod szklanki z papieru?
Jak zrobić pamiętnik?
Jak zrobić papier?
Jak zrobić mak z papieru?
Wskazówki
  • Eksperymentuj z różnymi kolorami i fakturami papieru a uzyskasz bardzo różnorodne efekty.
  • Podczas produkcji masy papierowej noś fartuch, bo możesz się poplamić, a masę trudno potem wyczyścić.
 4.8/5 (240 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Skrzatolog - 2014-04-15
a wiecie jak zrobić skrzata?
arimor - 2013-01-07
Z takiej masy można zrobić papier czerpany, co jest świetnym sposobem na recykling i produkcję własnej papeterii czy kartek na notatki. Nauczyłam się tej techniki na festiwalu slot art. Należy wlać masę papierową do miski w proporcji: szklanka masy na 2 szklanki wody i dobrze zamieszać. Następnie użyć zrobionego przez siebie sitka (wystarczy dowolna ramka np. o starym obrazku z przyczepioną pinezkami wykrochmaloną na sztywno firanką o wąskich oczkach lub sztywnym metalowym drobnym sitkiem). Sitko zanurzamy w wodzie z masą i poruszamy tak, by osadziły się na nim papierowe strzępki, po czym odcedzamy wodę i kładziemy ramkę masą do dołu na kawałku materiału. Odsączamy resztę wody dociskając do sitka papierowy ręcznik albo gąbeczkę, po czym zabieramy sitko. Teraz możemy ozdobić nasz papier np. zasuszonymi kwiatkami - same się do niego przykleją. Następnie zakrywamy go drugim kawałkiem materiału i wieszamy gotowy papier w materiale na sznurku do wyschnięcia. Przyczepiamy całość klamerką. Na drugi dzień wyciągamy arkusik spomiędzy materiałów.
Kobra - 2012-12-08
No dobra, ale co potem z tą masą? Piszesz, że można zrobić papier i wogóle, i to mnie interesowało. Ale jak mam go zrobić? Bo w napoczeniu skrawków nic trudnego nie ma, interesowałoby mnie, co dalej z tą masą czynić
daria16rog - 2012-12-03
Szkoda papieru.
pati - 2012-02-03
hahahah weźcie...
pati - 2011-11-20
a jak ktoś nie ma miksera ani blendera to co ma zrobić? :(
Ida - 2011-01-17
Do patry200019: dolej na oko. Ale dolewaj mało. Na początek dawaj jedną łyżkę na kilka kartek papieru. Później będziesz mogła dodać więcej wody. Chodzi o konsystencje masy - jak będzie zbyt twarda i sztywna to dodasz więcej.
patry200019 - 2011-01-16
a ile tej wody dodać ?
Brumka - 2010-10-13
do kaczuszka: z masy papierowej można robić płaskorzeźby, maski karnawałowe, naczynia, broszki, ozdoby na choinkę - ogólnie wszystko. Fajna sprawa!
Kaczuszka - 2010-06-10
po co się robi masę papierową?

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Kolaż to technika kompozycji różnych dzieł artystycznych, które nie koniecznie muszą być ze sobą związane. Robienie...
Jak zrobić kolaż?
Kolaż to technika kompozycji różnych dzieł artystycznych, które nie koniecznie muszą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Mirosława Klemińska
  • Ireneusz Beczkowski
  • Krystian Maślakiewicz
  • Monika Paulina Litwińczuk
  • Piotr Brzuzan
  • Alicja Tuleja
  • Małgorzata Pełka
  • Karolina Grys
  • Agnieszka Jarosińska
  • Lidia Kowalik
  • Leokadia Kubica
  • Agnieszka Karolina Baniusiewicz
  • Anna Litwa
  • Andrzej Czubak
  • Danuta Kochanek
  • Joanna Krupa
  • Elżbieta Kowalewicz
  • Anna Dora
  • Anetta Bassara-kocon
  • Iwona Kowalska
  • Władysław Piechowicz
  • Jolanta Graczyk
  • Sylwia Kołecka
  • Grzegorz Janus
  • Katarzyna Mateusiak
  • Hania Kozielska
  • Kasia Stolarska
  • Elżbieta Rybak
pasożyt