Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?

Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (441 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Hibiskus, zwany również ketmią, to piękna roślina pochodząca z obszaru międzyzwrotnikowego. Kwiaty różnią się kolorami i rozmiarem płatków. Jeśli dba się o niego w odpowiedni sposób, hibiskus potrafi kwitnąć naprawdę długo i stanowić ozdobę każdego ogrodu. Jak więc dbać o niego, aby długo cieszył nasze oko?
1
Hibiskus może być posadzony w ogrodzie w klimacie, w którym nie występują przymrozki. W przeciwnym razie powinien być sadzony w doniczkach. A że w Polsce mamy zimy, niekiedy bardzo śnieżne i mroźne, musimy pamiętać o szczególnej dbałości o te rośliny. Bardzo ważne jest, aby chronić je przed mrozami i niską temperaturą. Możesz też okryć hibiskusa ściółką, ale nie plastikiem. Plastiku użyj w ostateczności, jak już nie będziesz mieć pod ręką nic innego.
2
Kiedy przynosisz do domu hibiskusa, upewnij się, że nie stawiasz go w bardzo nasłonecznionym miejscu. Trzymaj go w częściowo zacienionym miejscu, dopóki nie przyzwyczai się do nowego miejsca.
3
Ziemia dla hibiskusa powinna być dobrze użyźniona i odwodniona. Jest to ważne, ponieważ w zbyt mokrej ziemi korzenie naszego hibiskusa będą dużo szybciej gniły. Najlepiej jeśli użyjesz mieszanki warstwy uprawnej, piasku i kompostu lub torfu. Zamiast piasku możesz użyć perłowca. Ph ziemi powinno wynosić od 6.0 do 7.0.
Jak rozmnażać tuje?
Jak uprawiać maliny?
Jak przesadzać paprocie?
Jak przyciąć drzewko bonsai?
Przeczytaj teraz: Jak hodować hibiskusa?
 2.6/5 (441 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ola - 2015-05-13
Co do odwodnienia ziemi to chyba jakaś pomyłka. Wystarczy, że jeden dzień zapomnę go obficie podlać i zaraz żółkną mu liście i opadają. Hibiskus potrzebuje bardzo dużo wody , spija ją w super szybkim tempie. Bardzo lubi słoneczne miejsca, bez słońca nie chce kwitnąć. Mój stoi na parapecie , non stop w słońcu i kwitnie jak szalony , co dzień jakiś pączek mu zakwita.
Jak rozmnażać hibiskusa?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt